Až 80 CNG stanic do konce roku

V České republice je dnes 56 veřejných plnicích stanic na CNG a do konce roku by jich mohlo být až 80. Od začátku roku u nás přibylo 1200 CNG vozidel. Stejně tak roste i prodej CNG, v minulém roce dosáhl rekordních 22 mil. m3, což byl meziroční nárůst 45 %.

Do konce roku 2014 by v České republice mohlo fungovat až 80 plnících stanic
foto: Asociace NGV

„Od začátku roku přibylo skoro 1200 CNG vozidel. S tím souvisí i rostoucí počet CNG stanic. Motoristům je nyní k dispozici 56 veřejných CNG stanic,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV.

Nejnověji přibyla stanice v Kolíně a Hodoníně. Další stanice se staví například v Příbrami, Plzni, Olomouci, Velkém Meziříčí, Hradci Králové, Vyškově, Kosmonosech, Břeclavi, Mostě, Pardubicích, Českých Budějovicích, Mladé Boleslavi, Chrudimi ad.

Také se zvyšuje kapacita stanic v Písku a Hradci Králové. „Celkově by tak do konce roku mohlo být u nás celkem 80 CNG stanic,“ dodává Prokopec.

Nejvíce CNG stanic má Praha. „Od srpna budou moci motoristé natankovat na nové, celkově již deváté, CNG stanici v Praze Štěrboholech,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda představenstva Asociace NGV. Tato stanice je společnosti TUkas, která patří mezi přední prodejce CNG vozidel a za poslední 2 roky prodala téměř 100 aut s pohonem na CNG.

Stanice tak bude sloužit nejen fleetovým zákazníkům společnosti TUkas, ale i široké veřejnosti. Stanici dodala společnost Bonett Gas Investment, která do konce roku plánuje otevřít v Praze další 2 vlastní CNG stanice a celkově zainvestovat dalších 20 stanic.

tisková zpráva

9 Comments on “Až 80 CNG stanic do konce roku”

  1. Přemýšlel již někdo o
    Přemýšlel již někdo o využití energie stlačeného plynu u vozidel na CNG?
    Například motory MDI, nebo turbínami s ohřívačem od okolního vzduchu.
    Stlačením plynu u čerpací stanice se dodá jednak energie do plynu, která by se takto vrátila zpět a druhak tepelná energie, která se dá využít (možná i využívá) například k ohřevu TUV. Vozidlo by si pak tu tepelnou energii odebralo zpět ze vzduchu. Vždyť by se tím musely snížit provozní náklady alespoň o 30% a samozřejmě zvýšit dojezd

  2. Dobrý den.Troufám si
    Dobrý den.Troufám si připomenout lońské otevření překladiště pošty v Šumperku s tím,že pošta bude jezdit na CNG a naprostá absence CNG stanic v tomhle regionu.Pánové rozvoj CNG bude záviset na pokrytí celé republiky,takže Šumava a Šumperk!!!Nejsou v regionech stanice.Co s tím budete dělat?

  3. Situace s čerpáním v
    Situace s čerpáním v Hradci Králové je hrozná. Tamní cerpacka cng je hrůza děs běžně se nabere kolem 2kg víc ani za boha.někdy šlo nabrat o víkendech ale je to jak sázka do loterie. Zažil jsem jak za mnou tankoval Němec a ten nabral půl kg.je to ostuda a rwe jen píše cedulky ze oprava bude na jaře pak v létě a teď už nepíše radši nic.8

    1. Co mi to jen připomíná?
      Co mi to jen připomíná? Co mi to jen připomíná?….aha už vím. Stejně velkohubá prohlášení všech velkých výrobců a distributorů elektřiny o síti nabíjecích stanic pro elektromobily v ČR. Třeba namátkou čez v roce 2011 – do 2 let 150 stanic po celé ČR. Po 4 letech jich není ani 40, z toho půlka je v Praze. Asi se plynaři byli u elektrikářů učit. Ovšem i tak jsou lepší, protože rychlodobíječek má zmíněný čez žalostně málo, jen 4. Do loňska měl 1. Ten zbytek jsou ovšem de facto jen sloupky s domácími zásuvkami, kde i nejmenší elektromobily stráví 6 a více hodin.

      1. no vidite a CEZ tem sloupkum
        no vidite a CEZ tem sloupkum do nedavna rikal rychlonabijeci stanice 😀
        A kdo zazil SuperCharger, tak uz ani CHAdeMO nema za rychlonabijeni.
        Nejak ale CEZu nedoslo, ze kdyz to umi poskytnout 22kW AC, tak to jeste neznamena, ze to umi ty auta i vyuzit…

        Ale zas na druhou stranu na jejich webu uz maji 5 CHAdeMO, ne 4.

        1. Máte pravdu, roste jim to
          Máte pravdu, roste jim to teď „raketovým tempem“. Za 4 roky jen 1 rychlodobíjecí stanice a teď za 3 měsíce už 4. Byť kromě Kladna jde jen o výměny. Takže přátelé jen houšť a větší kapky. Ostrava, Olomouc, Humpolec a Svitavy či Mohelnice stále čekají…..

Napsat komentář