LeefH2: vodíkový zachránce planety?

Co kdyby váš spalovací motor spotřeboval méně paliva, produkoval méně pevných částic a ještě dokázal vyrábět kyslík? Zní to jako sci-fi. Americká firma HNO Green Fuels však věří, že se svou technologií LeefH2 právě tohle dokáže.

Technologie LeefH2 – zachrání kvalitu ovzduší?
foto: HNO Green Fuels

Jak to celé funguje? LeefH2 využívá principu elektrolýzy k získávání vodíku a kyslíku z vody. HNO Green Fuels plánuje LeefH2 přidat do automobilů se spalovacím motorem.

Vyrobený vodík putuje z LeefH2 ve velmi malém množství přímo do spalovací komory motoru. Vodík sice není palivo, ale dobře hoří a pomůže tak „rychlejšímu a rovnoměrnějšímu hoření“ směsi ve válci. Výsledkem je údajně větší účinnost motoru (nižší spotřeba) a mnohem nižší tvorba pevných částic.

Při testech údajně LeefH2 snížil hodnotu pevných částic u menších dieselových motorů o 49 % a větších o 43 %. Podle HNO Green Fuels je však možné hodnotu tvorby částic snížit až o 70 až 90 %.

Díky elektrolýze vzniká také kyslík. Ročně dokáže generátor LeefH2 údajně vyrobit až 195 kg kyslíku, tedy více než strom. O délce chodu motoru nebo najetých kilometrů nutných pro výrobu takového množství kyslíku se nemluví.

Propagační video projektu LeefH2
video: YouTube

Otázkou však je, jak si tvůrci představují “výrobu kyslíku”. Při hoření ve válci se na vodík naváže stejné množství kyslíku, jako se ho díky elektrolýze do atmosféry vypustilo.

Společnost HNO Green Fuels zatím představila dva typy svých jednotek. Menší Low Volume Unit (LVU) a větší High Volume Unit (HVU). Jednotky se mohou použít všude tam, kde fungují spalovací motory. Od aut, přes lodě až po generátory elektrické energie. Pro pohon údajně stačí klasická 12V automobilová baterie.

Firma se snaží získat pro svůj projekt peníze skrze veřejné financování na crowdfundingové stránce IndieGoGo. Požadavek je 10 000 dolarů. Po měsíci a půl projekt získal 8000 dolarů. Do konce zbývá 17 dní.

Kolem programu se vyrojilo množství skeptických názorů. Především kvůli samotné myšlence spalování vodíku s palivem ve válci a také kvůli pochybné energetické efektivitě celé technologie.

Laboratorní zkoušky LeefH2 sice schválila americká Agentura pro ochranu životního prostředí EPA (U.S. Environmental Protection Agency). To však může být podle diskutujících klamný „reklamní“ manévr, protože EPA údajně testuje jen škodlivost testů na životní prostředí.

37 Comments on “LeefH2: vodíkový zachránce planety?”

  1. Pro všechny tři mé
    Pro všechny tři mé fanoušky a obdivovatele
    Kharl — So, 2014-08-09 11:17
    Klárinka — So, 2014-08-09 11:26
    SamStrelka — So, 2014-08-09 11:41
    Vzhledem k nezaregistrovanosti, vzácné časové shodě i uměleckému zaměření všech tří příspěvků tiše předpokládám, že se jedná o jednu a tutéž nas_anou osobu, či o duševně spřízněné jedince (potěš nás pámbu), tak to vezmu „z jedné vody na čisto“ sakumprásk.

    @ Kharl
    Samozřejmě závidím, nemám ani ten „prd“ a všem nám jednou hercna doklepe. Za odkaz na mapku jsem neobyčejně vděčen (kecám, dávno ji znám). Jen mi uniká důvod k zaslání této, jinak zajisté pro středoevropana životně důležité a stěžejní, informace.

    @ Klárinka
    S ruměncem studu na lících přiznávám – jsem opravdu „hermaf“ jak píšeš (když už si tykáme, ty prdelinko moje). Že něco „vesele nedále“ mne těší, „cajta na silnici s votevřenou kapotou“ jsem opravdu neviděl za celý život, ale jistě bych této mě neznámé entitě přispěchal na pomoc se zavřením zmíněné kapoty. Na „TVNOVA“ se demokraticky nedívám, protože televizor nevlastním (jsem nekulturní barbar), takže jsem explozi HHO neviděl. Je od tebe hezké, že jsi k sobě na piedestal vyzvedla i „americkou a evropskou inteligenci“, jistě je to pro ně neobvyklá pocta. I já se s tebou loučím ty můj kvítečku, a také s upřímným FUCKem na rtech.

    @ SamStrelka
    Dobrovolně přiznávám úplnou vinu v obou bodech vámi vzneseného obvinění.

    Přeji vám všem třem mnoho zdaru při psaní dalších vašich sofistikovaných a pro všechny velice přínosných příspěvků.

  2. vodík horí nezvyčajne
    vodík horí nezvyčajne teda imploduje a narobí riadny hluk pretože veľmi rýchlo horí na rozdiel od benzínu. Nezapálil ani mikrotenový sášok do ktorého som ho trocha vyrobil z hho, ale do uší odporúčam tlmiče! Na silvestra určite zapôsobí ak inak nie.

      1. opravujem dočasne
        opravujem dočasne zväčší objem no raketoplán by nefungoval pokial by použili plynný vodík a kyslík je tam zkvapalnený minimálne ten kyslík a keď že tá zmes horí niekoĺko tisícovou teplotou tak ešte spôsobí dočasné zväčšenie objemu o ďalších x-y krát na entú a zaujímavé je ,že z toho litra vody spravíš niekoľko 100 litrov objemu hho plynu a keď to vyhorí zmení sa to späť na vodu ale čo sa stane je už vyžšie uvedené a nebudem to do podrobna rozpisovať prečo keď sáčok ostal scvrknutý, mám to už potvdené keď že som o tom čítal a do motora neodporúčajú dať veľa vodíku keď potom zväčšuje spotrebu

        1. Pane Anonyme, máte v tom
          Pane Anonyme, máte v tom neustále zmatek. Podívejte se prosím na rozdíl ve významu mezi slovy „exploze“ a „imploze“. To je to zač vás kritizujeme.
          Pokud něco prudce zvětší svůj objem, tak se tento pochod nazývá „exploze“, nikoliv, jak jste původně napsal, „imploze“.
          Nechápu co spatřujete „zajímavého“ v tom, že „z toho litra vody spravíš niekoľko 100 litrov objemu hho plynu a keď to vyhorí zmení sa to späť na vodu“, to je prostá fyzikální zákonitost. Vždy se vám vrátí takové množství vody jaké jste do tohoto procesu vložil.
          Mám obavu, že jste nic neopravil, ale i tak se domnívám, že bychom mohli tuto neplodnou debatu ukončit.

  3. HHO supr, RTU lepší
    HHO :

    HHO supr, RTU lepší

    HHO : kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hho/
    RTU : kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/rtu/

    pomocí VODÍKU VE VÁLCI se využije i ta část energie, která jde jinak prostřednictvím nespálených výfukových zplodin ve formě ztrát z auta ven

    SPALOVÁK:
    30% ENERGIE NA KOLA
    30% ENERGIE DO CHLADIČE
    30% ENERGIE DO VÝFUKU
    10% ZTRÁTY

    s HHO : o 90% lepší emise tzn = 10% emise a 90% spotřeba

    s RTU : o 90% lepší emise tzn = 10% emise a 50% spotřeba
    150% výkon, bez potřeby chladiče, bez potřeby katalizátoru

    NEJLEPŠÍ OVŠEM ELEKTROMOBIL 🙂

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/

    1. Klárina (nevím jestli jste
      Klárina (nevím jestli jste ženská nebo chlap), ale ptákoviny doporučujete v každém případě děsné.
      1. odkaz HHO – poslední „novinka“ 21.05.2012 (dva roky staré a chcípl pes)
      2. odkaz RTU – poslední „novinka“ 10.01.2013 (jeden a půl roku staré a chcípl pes)
      To mi nepřipadá jako moc aktuální informace, nehledě na obsah článků.
      O grafickém provedení těchto stránek je hanba hovořit, ale asi tak odpovídá obsahové kvalitě.
      Že se tam nevinně připletly i informace o elektromobilech, situaci moc nezachrání.

      1. mykanec (nevím jestli jste
        mykanec (nevím jestli jste ženská nebo hermaf) ale nejsou to ptákoviny.

        HHO pololegálně v ČR jede vesele nedále – viděls snad v posledních letech cajta na silnici s votevřenou kapotou?? Máme demokracii hej a pověz mi koliks v TVNOVA viděl reportáží o explozi HHO automobilu?? TAK JÁ TI ODPOVÍM : 0 NULA !!!

        😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

        Ale pravdou je že RTU chcípl pes. Je za tím nejspíš politika, protože kdyby přišlo RTU ve velkým tak nejspíš nepřijdou elektromobily

        A elektromobily si většina americký i evropský inteligence přeje 😉 a já taky

        FUCK JEDOVATÝ SPALOVACÍ POPELNICE

      1. ANO, FUNGUJE TO UŽ
        ANO, FUNGUJE TO UŽ DÁVNO
        kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hho

        Irsko, Velká Británie, Polsko, Chorvatsko, … někde legálně někde jako v čr pololegálně, zákony tvoří přeci lidi a ti jsou vázáni na jiný lidi, a záleží na tom jak moc 😉

        ale Každopádně systému se říká HHO a funguje:
        = spotřeba -10%
        = emise 10%
        čaoo

  4. Moja skúsenosť – s HHO
    Moja skúsenosť – s HHO generátorom jazdím už niečo cez 2 roky. Denne jazdím cca 130km. Spotreba klesla asi o liter pred tým 5 l teraz 4 l. 10 ročný Renault 1.9dci 300 000 km. Mam odložené 3 protokoly z emisnej kontroly. Pred tým dymivosť 1.69 (technik na emisnej vytáčal motor viac krát aby nameral správne hodnoty, limitná hodnota je stanovená na 1.7 pre tento motor), teraz posledné dve kontroly hodnota cca 0,4, len raz vytočil motor. Skúšal som aj na novšom aute kde mam presnejšiu lambda sondu a tu takú úsporu dosiahnuť neviem. Dymivosť je však tiež na polovici stanovenej výrobcom. Takéto vylepšenia myslím nie je to pravé orechové. Chcelo by to komplet výskum aby s tým motor počítal a zbytočne neobohacoval zmes ak lambda namerá pridávaný kyslík. Tiež by mal byť plyn pridávaný na základe aktuálneho výkonu+otáčok motora aby bol proces horenia vždy optimálny. Zaujímalo by ma či a aký efekt by malo pridávanie tohto plynu do súčasných moderných motorov, kde je horenie ešte viac optimalizované.

          1. HHO supr, RTU lepší
            HHO :

            HHO supr, RTU lepší

            HHO : kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/hho/
            RTU : kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/rtu/

            pomocí VODÍKU VE VÁLCI se využije i ta část energie, která jde jinak prostřednictvím nespálených výfukových zplodin ve formě ztrát z auta ven

            Na vodík totiž jezdíš i tak – za určitých klimatických podmínek – je ve vzduchu obsažena vlhkost – voda – třeba když je po dešti. Přez nasávání spalováku se ve válci za pomoci prudkého tepla mění na vodík, který válec s palivem sblafne.

            S HHO na vodík ovšem jezdíš:

            1) permanentně
            2) bez přídavku vlhkosti – vody, která ve větším množství hasí plamen
            3) ve větším množství

            SPALOVÁK:
            30% ENERGIE NA KOLA
            30% ENERGIE DO CHLADIČE
            30% ENERGIE DO VÝFUKU
            10% ZTRÁTY

            kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/

          2. jo k čemu to je dobré? :
            jo k čemu to je dobré? : ze stávajících spalováků se stanou zas a jenom spalovací popelnice OVŠEM:

            s HHO : o 90% lepší emise tzn = 10% emise a 90% spotřeba

            s RTU : o 90% lepší emise tzn = 10% emise a 50% spotřeba
            150% výkon, bez potřeby chladič, bez potřeby katalizátoru

            😉

              1. Zjednodušeně si to
                Zjednodušeně si to můžeš představit Takto:
                Pomocí stejnosměrné elektrolýzy se ve speciálním vyvíječi vyrábí tzv. brownůw ply HHO tedy volný vodík + kyslík. Trubičkou je plynná směs příváděna do sání motoru většinou hned za filtr, odkud je nasáta do válců. HHO plyn pak funguje jako takový katalyzátor hoření paliva – zkracuje dobu hoření směsi a donutí k rozkladu hořením větší množství uhlovodíků než při použití jen atmosferického vzduchu. Proto ty minimální emise a menší spotřeba.

                U benzínu to moc nefunguje (řízení dle lambdy u všech aut) , u nafty to naopak funguje výborně 10% spotřeba dolů téměř vždy, 40% dolů není výjimka. Podmínkou je ale motor moc nevytáčet – plynu je malé množství, které má vliv jen někam do 2000 až 2500 ot/min pak už je tam tolik vzduchu, že koncentrace je mizivá.

                1. a proc to nepouzivaji
                  a proc to nepouzivaji vyrobci aut? Ti se prece zuby nehty snazi snizit spotrebu a emise pevnych castic ne?

                2. Tak český Lojza si to
                  Tak český Lojza si to udělá v garáži a amíci na to budou brát granty. 😀 😀

                  http : //tn.nova.cz/clanek/zpravy/regionalni/kutil-si-v-dilne-postavil-auto-na-vodu-a-je-s-nim-spokojen.html

                  Jinak co si pamatují tak jsem kdysi četl, že při spalování se částečně vodík a kyslík mění na vodu a je nebezpečí při dlouhodobějším užívání reznutí vložek a jiných kovových částí.

                3. 1) prachy a konspirace
                  2)

                  1) prachy a konspirace

                  2) uživatelská nepřívětivost. Dnes si spousta lidí ani neumí dolít vodu do ostřikovačů. Dovedeš si takového člověka přestavit, jak míchá louh, kterým se může poleptat, nalévá ho do vyvíječe, pak každých asi 1000km kontroluje množství vody a v případě potřeby doplní? Nemluvě o občasné nutnosti vylití, pročištění celé soustavy a problémech v zimě se zamrzáním louhu.

                4. do dieselovych motoru se
                  do dieselovych motoru se taky musi jednou za par let dolit aditivum, v cem je problem? Tak by se to dolevalo casteji nez jednou za par let no…

                5. je to jednoduchý:
                  1) jednou

                  je to jednoduchý:

                  1) jednou za 1/2 roku doleješ destilovanou vodu
                  2) do nádržky dáš lžičkou 1 kávovou lžičku toho sajrajtu hydroxid draselný sypkýho
                  3) hotovo – nastartuješ bublanim se to samo zamicha a 1/2 roku se nestaráš

                6. Jo a když mezi obě
                  Jo a když mezi obě elektrody vložíš nepropustnou sintrovanou přepážku, tak můžeš vyrábět „živou“ a „mrtvou“ vodu, kterou můžeš jako léčitel prodávat těm, kteří jsou slabší na duchu.

      1. Na internetu jsou navody jak
        Na internetu jsou navody jak to setrojit. Dokonce se to prodava, ale je to nepovolena uprava. Pred cca. rokem byla o tom hystericka reportaz na prime jak je to nebezpecne a policajti to budou kontrolavat. O tomto jsem cetl cca. pred peti roky takze zadna novinka pouze na tom chteji nekteri zbohatnout diky dozacim.

Napsat komentář