V USA má vyrůst národní síť dobíjecích stanic pro elektromobily

Nová americká společnost GOe3 chce po celém území Spojených států vybudovat síť rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. Elektrická auta jsou v USA čím dál tím populárnější a jejich počet stále roste.

Dobíjecí stanice společnosti GOe3 mají v průběhu čtyř let pokrýt celé Spojené státy americké. foto: GOe3
foto: GOe3

V roce 2013 se v USA prodalo téměř 100 000 aut do zásuvky. Tedy elektromobilů, které jezdí pouze na elektřinu, nebo plug-in hybridů, které kombinují pohon na elektřinu a na benzín či naftu. Analytici očekávají, že letos už počet přesáhne magických sto tisíc prodaných kusů a bude dál rychle stoupat.

Za společností GOe3 stojí Bruce Brimacomb, podnikatel v oblasti obnovitelných zdrojů energie a čisté mobility ze státu Arizona, a Guy Mannino, bývalý šéf nadnárodní společnosti Pirelli vyrábějící pneumatiky. Oba se aktuálně nadchli pro elektrická auta. Mimo jiné byli mezi prvními, kdo si rezervovali očekávané elektrické SUV americké automobilky .

vlastní

10 Comments on “V USA má vyrůst národní síť dobíjecích stanic pro elektromobily”

    1. Myslíte nejspíš
      Myslíte nejspíš společnost Solar Center, která slibovala pokrýt rychlodobíjecími stanicemi celou ČR. Bohužel se napodařilo a firma zkrachovala. Na druhou stranu, na Slovensku se podařil skvělý kousek firmě GreenWay, která ve spolupráci s Nissanem pokryla Chademo rychlodobíječkami prakticky celé Slovensko. Chystáme velký update naší mapy, kde bude toto zohledněno.

    2. njn, stačilo, aby soláry
      njn, stačilo, aby soláry nebyly ze dne na den sundaný o 60% a byla tu síť do konce 2012 bývala hotová, ale hold plan je jedna věc a skutečnost druhá. Vždyť si vemte, že jediný projekt, který se skoro dokončil, tak bylo výstaviště BVV, pak se konečně s velkou ztrátou prodalo. Nerad bych byl, aby na nas hazel nekdo špínu, když jsme za to ani nemohli a o ztrátovosti celého projektu ani nemluvě. Ono je to pěkné, když každý chce, aby se postavila síť, ale investovat se do toho nikomu moc nechce. My to měli připravené, ale hold plánované peníze ze solárů vyschly, a tak skončil projekt u ledu. To tak hold bývá, kdybychom se na to vybodli, tak jsme měli klid a mohl jsme mít místo toho 2 Tesly a byl bych taky spokojený.

        1. skoro ano, výstavy,
          skoro ano, výstavy, koupené stanice, zaměstnanec co objížděl republiku s nabídkami skoro 2 roky, auto, phm, jedno C-Zero, projekty, školení technika, instalace jedné předváděcí na Praze 6, atd. V té době kdy 1 stanice byla přes mičudu to bylo jak nic. Myslím, že všichni, kdo se kolem toho pohybují ví moc dobře kolik taková sranda stojí ať už Jára Marušinec nebo pan Tinka nebo pan Vegr a další nadšenci. Každá „sranda“ a podpora vývoje něco stojí, někdy se to vyplatí a někdy ne a někdy je návratnost investice někde daleko v budoucnosti. Tesla to udělala nejlépe. Vlastní stanice a jsou zaplacené v příplatku za SC.

      1. Bohužel, s těmito
        Bohužel, s těmito podělanými korupčními politiky nelze v této zemi nic dlouhodobějšího budovat. A když už to nezaříznou přímo oni, tak v Bruseli je jich kopec ještě horších. Podnikáme 25 let na trhu agenturního zaměstnávání, kde nám třeba v roce 2004 v říjnu vydali zákon, že do ledna 2005 se máme nově přeregistrovat s kupou hůře či jednodušeji splnitelných podmínek. Z živnosti volné se tak stala brutálně vázaná, o kterou se začali starat místo živnostenských úřadů byrokrati z MPSV, kteří vůbec nevěděli, která bije. A v zákoně zakázali taky během pár měsíců uprostřed roku agenturám práce používat Dohody o provedení práce, což platí dodnes. V roce 2009 zase vydali novelu, že během půl roku už nebudou dávat 2 licence na 1 odpovědného zástupce (obdoba ručení za správný provoz živnosti max. 2 subjektům), ale jen 1. Kdo měl 2 firmy, z nichž každá měla jiný předmět podnikání, třeba jedna v ČR a druhá v zahraničí, měl smůlu. Buď si sehnal dalšího, díky přísným podmínkám neexistujícího odpovědného zástupce, nebo to musel zavřít. Současně zdražili licenci z 1 na 5 tisíc a po nenápadném rozdělení druhu licencí na 5+5 tisíc. Ovšem když chcete podnikat v ČR i mimo ni, pak už se bavíme o 25+25 tisících. Následně vydali vládní nařízení, že na jednodušší práce nesmí agentury najímat cizince ze zemí mimo EU. Výsledek byl pohroma pro firmy, které z měsíce na měsíc přišly o spolehlivé zaměstnance, a pohroma pro lidi, kteří bez peněz museli opustit republiku. Skončilo jim totiž pracovní a tím i pobytové vízum. Nakonec ty nocležníky z nádraží vláda za naše daně nacpala do letadel a rozvezla zdarma po světě. V roce 2011 v prosinci vydali novelu, že do března 2012 si máme zřídit pojištění proti úpadku, jinak musíme vrátit licenci. To však na trhu neexistovalo. Měsíc před koncem lhůty ho začala za likvidační ceny nabízet jedna, týden před koncem lhůty další 2 pojišťovny (z 31 v ČR registrovaných, které od toho daly ruce pryč). V listopadu 2011 vymysleli, že agentury práce nesmí od ledna 2012 zaměstnávat zdravotně postižené. Výsledek byly tisíce nezaměstnaných zdravotně postižených, kteří jejich prostřednictvím pracovali. Jen u nás jsme jich propustili z měsíce na měsíc 80. Že s popisovanými věcmi vždy lehla i spousta firem, je jasné. Píše se rok 2014 a už zase vymýšlejí další regulace, tentokráte se jim zalíbily bankovní záruky a další kupa nesmyslů. Přitom tady vesele kvete díky brutální regulaci zaměstnávání načerno, pseudo agentury, novodobí otrokáři. Na ty je ale MPSV prý krátké. Oni ovšem přebírají trh, bohatnou a mohou si dovolit drahé právníky nebo rovnou mají model spálený most – a vedle stojí druhý den nová firma, v níž ještě kontrola nebyla. Takže je jasné, že v tomto bordelu budovat projekt sítě rychlodobíječek v ČR, je pokusem o sebevraždu. Finanční i faktickou. Ostatně proč to nedělá (respektive stále jen na oko dělá) gigant jako ČEZ, který má zdroje i lidi?

Napsat komentář