McLaren – budoucnost je v elektromobilech a plug-in hybridech

Šéf automobilky McLaren nedávno prohlásil, že do roku 2025 budou všechna jejich auta hybridy. V aktuálním rozhovoru pro magazín Edmunds šel Mike Flewitt ještě dál. Řekl, že v budoucnosti se chce zaměřit primárně na plug-in hybridy a elektromobily.

Mike Flewitt, šéf automobilky McLaren, pro magazín Edmunds potvrdil, že během následujících 10 let bude McLaren směřovat nemalé prostředky směrem k elektrifikaci svých vozů. Aktuálně značka uvedla na trh svůj první plug-in hybrid, model McLaren P1.

Právě zkušenosti získané vývoje plug-in hybridního supersportu McLaren P1 chce Flewitt zhodnotit během následujících let. Zhruba za 10 let pak vidí na obzoru nástupce P1, který ovšem bude „vyžadovat klíčovou technologickou změnu“.

Flewitt by tím mohl myslet např. takovou technologii baterií, která umožní, aby nástupce McLaren P1 jezdil pouze na elektřinu, ale zároveň disponoval dojezdem zhruba srovnatelným s , nebo vyšším. A zároveň by měl nabídnout stejné nebo spíš lepší výkonové charakteristiky jako P1.

Nakonec Flewitt znovu potvrdil, že všechny budoucí McLareny „budou hybridy, ač třeba jen s velmi základní formou hybridizace“. Dodal, že automobilka nabídne dvě až tři „mainstreamové modely“, plus nějaké ty speciality typu P1 nebo dokonce .

4 Comments on “McLaren – budoucnost je v elektromobilech a plug-in hybridech”

      1. Jistě, že ze dne na den
        Jistě, že ze dne na den nebudou všichni tvrdit, jak jsou elektromobily tím dalším krokem, ale postupně je začnou skoro všechny automobilky vyrábět a teprve pak se budou kasat jak v elektromobilitu věřili a podporovali ji. No Toyota musí zaplatit vývoj hybridů a tak si nemůže pod sebou uříznout větev s vyrobou elektromobilů.

      2. No nevím jak toyota s
        No nevím jak toyota s jejím priusem „nevěří“ v elektromobilitu. Oni říkají vodík jen proto, že dosud nedokážou vymyslet marketingovou strategii, která by jim z mobility zvedla zisky proti současnému stavu (což u vodíku není problém). Zatím je situace taková, že automobilky při přechodu na elektromobilitu přijdou o model průběžného financování, který teď mají (současný servisní řetězec) a budou uvrženy do starých špatných časů, kdy něco vyrobíme a musíme inovovat, aby lidé koupily i následující generaci.

Napsat komentář