Chevrolet Sonic – elektromobil s dojezdem 320 km přijde v roce 2016

Americká automobilka General Motors má zjevně z konkurence jménem tak trochu respekt. Ostatně, Bob Lutz svého času řekl, že to byla Tesla, kdo je inspiroval k vývoji plug-in hybridu Chevrolet Volt. Na rok 2016 teď prý chystají elektromobil Sonic s dojezdem 320 km.

Bude takhle nějak vypadat připravovaný elektromobil Chevrolet Sonic s dojezdem 320 km
foto: GM

Kouzelná hodnota 320 km se v souvislosti s automobilkou GM objevila už několikrát v minulosti, což aktuální spekulace týkající se elektromobilu Chevrolet Sonic značně podporuje. A to i přesto, že pocházejí z magazínu The Truth About Cars, který se často pouští do velmi odvážných spekulací.

Už v polovině roku 2012 Dan Akerson řekl, že elektromobily s dojezdem 320 km bude možné vyrábět do dvou let. V březnu 2013 aktuální šéf automobilky GM Dan Akerson řekl, že GM připravuje elektromobil s dojezdem 320 km.

Elektromobil s takovým dojezdem a uvedením na trh v roce 2016 dává smysl ze dvou důvodů. Za prvé, v extrémně roste. Každým rokem o desítky procent. Za druhé, v roce 2017 chce Tesla Motors uvést na trh svůj levný elektromobil Model 3 a vzít s ním celý elektromobilní svět ztečí.

17 Comments on “Chevrolet Sonic – elektromobil s dojezdem 320 km přijde v roce 2016”

  1. GM je jedna z mala ktorej
    GM je jedna z mala ktorej „hrozby“ o dokonalom Bev pre ludi verím. Je jedna z mala ktorá ma naozaj to čo potrebuje v sufliku. Jedna z mala ktorej to staci vytiahnut a oprasit.
    EV1.
    Bola to ona kto to zrusil, ona kto to moze opat otvorit,
    ale ked ju zachranili pred krachom, chceli za to na opatku nieco ?
    Nie je citatelne, co sa to tam u nich vlastne deje. Ako keby bojovali sami medzi sebou cico.

    1. Proč ne? Pohon i management
      Proč ne? Pohon i management akumulátoru mají vyřešený ve Sparku EV (mimochodem, dle důvěryhodných zdrojů velmi povedené a dobře jezdící auto), takže to stačí spolu s větší baterií napasovat na nějakou větší platformu. Totéž se chystá dělat BMW se základem z i3.

      1. však také netvrdím, že
        však také netvrdím, že problém je v technice. Smontovat prototyp / malou sérii vozidla s takovýmito nebo lepšími parametry je pro dnešní velké automobilky konstrukční cvičení asi tak na půl roku a za pár drobných.

        Otázkou je zda investovat desítky miliard do nové továrny a hlavně jestli se pustit do masové produkce. To mimochodem také není žádný technologický problém, ale otázka obchodní strategie = jestli se dané automobilce ekonomicky vyplatí rychlý nástup bateriové elektromobility a nebo ne.

        A zrovna GM řadím do skupiny „a nebo ne“

        1. Těžko říct. Já tam být
          Těžko říct. Já tam být managerem, tak se budu asi v první řadě snažit resuscitovat Volt uvedením nějaké výrazně levnější verze s mírně navýšeným dojezdem. S 50km dojezdem a cenovkou někde mezi Priusem a Leafem by se musel prodávat skvěle. Ale od stolu se to kecá, já vím 😉

            1. Pokud ale vím, ten pack
              Pokud ale vím, ten pack používá hodně mělký cyklus, takže využitelných je jenom něco přes 10kWh s tím, že až dojde k degradaci akumulátoru, bude BMS hloubku toho cyklu zvětšovat aby využitelná kapacita zůstala zachována. Nicméně ten dojezd je lepší než jsem měl zafixované, asi jsem zaměnil míle a km.

Napsat komentář