Z Berlína do italského Jesola za 35,71 euro – se Škodou Octavia na CNG

S novým modelem Škoda Octavia G-TEC je možné ujet 1172 km z Berlína do Jesola v Itálii s palivem za méně než 40 euro. V rámci soutěže s rodinou Baumannových z Berlína o co nejnižší spotřebu dosáhl Rakušan Gerhard Plattner s vozem Octavia G-TEC spotřeby pouhých 2,93 kg/100 km.Škoda Octavia G-TEC na CNG dokázala ujet 1172 km za méně než 40
euro

Škoda Octavia G-TEC s pohonem na stlačený zemní plyn () dokázala ujet 1172 km za méně než 40
euro

foto: Škoda Auto

Dosažená hodnota je o více než 0,5 kg, tedy zhruba o 17 %, nižší než výrobcem udávaná hodnota průměrné spotřeby 3,5 kg CNG na 100 km.

Známý rekordman Gerhard Plattner vyzval k testu nízké spotřeby čtyřčlennou rodinu Baumannových z Berlína. Úkolem soutěžících bylo dojet s vozem Octavia G-TEC z německé metropole Berlína do Jesola, italského města na pobřeží Jaderského moře, a spotřebovat přitom co nejméně zemního plynu.

Plattnerem řízená tmavomodrá Octavia G-TEC nakonec dosáhla průměrné spotřeby pouhých 2,93 kg zemního plynu na sto kilometrů. To odpovídá emisím CO2 ve výši pouhých 81 g/km. Náklady na palivo činily pouhých 35,71 euro.

Stříbrná Octavia G-TEC rodiny Baumannových spotřebovala průměrně 3,6 kg zemního plynu na 100 km.

„Tento výsledek dokazuje, jak výhodně a zároveň ekologicky lze jezdit vozem Octavia G- TEC,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO Dr. Frank Welsch. „Technologie CNG spojuje čistou mobilitu s potěšením z jízdy a nízkými provozními náklady,“ dodává Dr. Welsch.

Oba vozy Octavia G-TEC měly celkovou hmotnost 1700 kg. Jelikož jel Gerhard Plattner sám, byl jeho vůz vybaven ještě nádobami na vodu o odpovídající hmotnosti. Cesta vedla převážně po dálnicích.

Předepsaná minimální rychlost byla 80 km/h. Trať dlouhou 1172 km ujeli oba účastníci v době od 8. do 10. července 2014 ve třech etapách po zhruba 400 km. Při přestávkách bylo též možno doplnit zásoby zemního plynu.

„Kolem zemního plynu vládne stále ještě určitá nejistota. To není nutné. Mobilita s nízkou spotřebou dnes už neznamená, že se musím něčeho vzdát. Zákazníci už dávno nemusí volit mezi šetrnou technologií a komfortem,“ říká Gerhard Plattner.

„ŠKODA Octavia G-TEC je toho skvělým příkladem. Vůz nabízí nízkou spotřebu a současně i veškeré pohodlí srovnatelného vozu, poháněného klasickými palivy,“ dodává Plattner.

Nová ŠKODA Octavia G-TEC je ve verzích liftback a kombi na trhu od května letošního roku. Oba modely jsou vybaveny přeplňovaným motorem 1,4 TSI. Tento agregát má výkon 81 kW (110 koní) a může spalovat jak benzin, tak CNG neboli stlačený zemní plyn.

Octavia G-TEC je sériově vybavena paketem Green tec, zahrnující start-stop systém a rekuperaci brzdné energie. Moderní agregát plní emisní normu EU6.

ŠKODA Octavia G-TEC, ŠKODA Octavia Combi G-TEC a ŠKODA Citigo G-TEC představují aktuální paletu vozů ŠKODA poháněných stlačeným zemním plynem. Také Citigo s pohonem na zemní plyn dokáže být špičkově úsporné a šetrné k životnímu prostředí.

Důkazem je rekordní jízda Gerharda Plattnera, který s vozem Citigo G-TEC na trase z italské Vincenzy do švédského Stockholmu dosáhl přibližně před rokem průměrné spotřeby 2,39 kg zemního plynu na 100 kilometrů. Na celou 2.619 km dlouhou cestu mu stačilo palivo v ceně 81,24 euro.

Pohon na zemní plyn hraje ve strategii trvale udržitelného rozvoje společnosti ŠKODA AUTO velice důležitou roli. CNG nabízí mnoho možností pro trvale udržitelnou mobilitu. Zplodiny obsahují méně škodlivin než je tomu u benzinových a naftových motorů. Další výhodou vozidel poháněných zemním plynem jsou nízké provozní náklady.

V závislosti na konkrétním trhu je zemní plyn v porovnání s benzinem až o 60 % levnější, v porovnání s naftou pak zhruba o 40 %. V některých evropských zemích je navíc pořízení vozu na zemní plyn daňově zvýhodněno.

tisková zpráva

10 Comments on “Z Berlína do italského Jesola za 35,71 euro – se Škodou Octavia na CNG”

  1. To je sice hezký jak je to
    To je sice hezký jak je to úsporný a jakou to má „nízkou“ spotřebu, ale kde jsou plynový stanice ?? Není jich ani tolik co na LPG a tím pádem pro mě auto za CNG není v současnosti volbou. Nehledě na to, že i v článku se uvádí, že se trasa jela na etapy. Po zhruba každých 400 km nebo kolika přesně by se mi tankovat rozhodně nechtělo. Navíc, mě osobně mi nepřijde stále, že bych na celou nádrž CNG ujel celou trasu. V tomhle ohledu, se mi stále vyplatí nafta. Ano, nafta je proti CNG výrazně dražší, ale nakuju-li celou nádrž (cca 55 l – až po hrdlo), tak se dalších 1 300 km trápit s tankováním rozhodně nemusím. Kdyby bylo více plynových stanic na CNG a spotřeba takovéhoto auta na celou nádrž CNG odpovídala (+- 100 km) co dnes dokáži ujet se svým starým naftovým autem (r.v. 1996), tak bych o autě CNG rozhodně přemýšlel. Bohužel, stanice se jaksi vyhýbají mému kraji a místy kudy často jezdím především :-/ ..

    Kdyby se raději zaměřili více na rozšíření CNG stanic :-/

    1. A to s naftou ujedete naráz
      A to s naftou ujedete naráz 1300 km bez jediné přestávky? Nevidím problém během přestávky po 400 km rovnou i natankovat.
      Samozřejmě počet stanic se postupně rozšiřuje. Ale chápu, že pokud nemáte CNG stanici na své časté trase (do práce, atd.) nebo to máte daleko, tak to není pro Vás.
      Já ten problém nemám a když vyrazím někam dál, tak holt občas pojedu na benzín, žádná ostuda to není.
      Jen musím jít do Golfa, protože Octavia CNG zatím nenabízí automat.

      1. ano, na celou nádrž
        ano, na celou nádrž urazím 1300 km. Nejde o to že to je ostuda, ale spíš by mě poněkud štvalo, že bych musel tak „často“ tankovat .. Toť vše. Takovéto auto (na CNG) bych si pořídil abych snížil náklady. Určitě bych proto jezdil jen na CNG, žádnej benzín bych nekupoval (pouze řekněme jako nutnost, pokud to nebude umět startovat na CNG rovnou). Kdybych řekněme jel někam k vodě a nedotankoval bych CNG (opomenutí nebo tak) a došel by mi plyn, tak je to nešťastná smůla 😀 zkrátka .. Já jsem zkrátka pro tu určitou míru jistoty .. Vím, zní to blbě ..

        1. 4 litry jsou normální
          4 litry jsou normální spotřeba u jakéhokoli dieselového osobáku. S Golfem Variatem TDI jsem ujel 1600 km Oficiálně měl 65l, ale vešlo se tam víc. Se mým nynějším Peu Expertem ujedu 1300. Je to velká kráva, takže žere přes 6l. Není to o autě, ale o řidiči. Většina lidí neumí řídit. Pokud správně řadíte, předvídáte a hlavně přemýšlíte, dostanete se bez problémů na spotřebu, udávanou výrobcem i pod ní.

Napsat komentář