Lehké nákladní automobily Fuso Canter se v Evropě vyrábějí v továrně Tramagal v Portugalsku. Právě odtamtud vyjelo také osm kusů Fuso Canter E-Cell k ročnímu praktickému testu v největších portugalských městech.
foto: Daimler
Plně elektrický lehký náklaďák Fuso Canter E-Cell dokáže uvézt až tři tuny nákladu, buďto na korbě (4,3 metru) nebo v tranportním boxu (4,4 m). Rozvor náprav je 3400 mm. Auto je vybaveno celkem čtyřmi bateriemi o celkové kapacitě 48,4 kWh.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Hybridní náklaďák Fuso Canter 2. generace – o čtvrtinu nižší spotřeba
Díky tomu zvládne vůz ujet na jedno nabití až 100 km (při jaké zátěži však není jasné). Dobití z běžné 240V zásuvky trvá sedm hodin, rychlodobíjení asi hodinu. Výkon elektromotoru je 110 kW při 650 Nm točivého momentu. Max. rychlost je omezena na 90 km/h.
Auta se budou testovat v Lisabonu, Portu a dalších portugalských městech, zejména v oblasti rozvozu zboží, svozu odpadu apod. Samotná auta se vyrábějí v továrně Tramagal, asi 150 km severovýchodně od Lisabonu. Loni se tam vyrobilo kolem 4000 nákladních vozů Canter.
Fuso Canter E-Cell se tam vyrábí na speciální prototypové lince. Ve stejné továrně se vyrábí hybridní verze náklaďáku – Fuso Canter Eco Hybrid. Ta snižuje proti běžné verzi spotřebu až o 23 %.
Pánové začínají s tím
Pánové začínají s tím dost pozdě…Jestli ním přestane téct ropa a plyn z Ruska,tak budeme muset doufat v Ameriku a nebo elektřinu 🙂 Elektrické dálnice by měli sice smysl,ale zrovna u nás bych to viděl černě. Ale zase uměl bych si představit,že např. ČEZ by položil pozemní trojele a vybíral by třeba 3 Kč/km….a věřte mi,že by vybral mraky peněz,kdyby to začalo jezdit ve velkým 🙂
„Dobití z běžné 240V
„Dobití z běžné 240V zásuvky trvá sedm hodin“
vychází mi výkon běžné zásuvky skoro 7kW, to bude někde chyba…
100km je žalostně málo i
100km je žalostně málo i na městský rozvoz. …
Píše se tam ,,až 100
Píše se tam ,,až 100 km“. To znamená, že dojezd bude stopro menší. Navíc neví se jaký dojezd bude s plným zatížením. No, berme to tak, jde o testovací vozy.
Píše se tam ,,až 100
Píše se tam ,,až 100 km“. To znamená, že dojezd bude stopro menší. Navíc neví se jaký dojezd bude s plným zatížením. No, berme to tak, jde o testovací vozy.
Taky mi to prijde strasne
Taky mi to prijde strasne malo. Dat do nakladniho auta jen 48 kwh baterku, mi prijde vylozene na nic.
Cekal jsem baterku alespon na urovni osobniho auta jako je tesla, resp. jsem cekal 2x vetsi nez Tesla model S, kdyz uz jde o nakladni auto, ktere ma uvezt 3 tuny nakladu, tak presci nejakych 100-200kg navic by nemelo vadit.
Tohle jen opet znovu dokazuje, ze Mercedes nechce delat elektromobiliy, protoze kdyby to mysleli vazne, bude mit ten nakladak dojezd 200-300 km.
A cena baterie taky nebude tolik vzhledem k cene samotneho nakladaku.
Já to vidím tak. Větší
Já to vidím tak. Větší baterie, větší zátěž, dojezd se sice zvedne, pořád to nebude ono. K tomu započtěte ještě samotný náklad a je to. Další věc by byla cena. Prostě by to bylo skoro neprodejné. Dívejme se tedy na to tak, že jde jen o zkušební vozy na získání zkušeností. Ovšem i já si myslím, že pokud by Mercedes chtěl udělat pořádný náklaďák, už by to udělal. A nejen Mercedes.
Souhlas.
Jen pro doplneni.
Souhlas.
Jen pro doplneni. Doporucuji k zhlednuti. Nekdo jiny v komentech uz zde raz uvedl, i podle mne, celkem povedenu studii/test/experiment Svicaru s elektrickymi nakladaky zde: eforce.ch
Podle mne u nakladaku plati predovsetkym 2 pravidla – stejne jako u jakehokoliv jineho dopravniho prostredku, nejen tych na elektrinu – a to jsou: Co nejnizsi hmotnost a co nejnizsi aerodynamicky odpor!
U nakladaku zda se, ze aerodynamiku skoro nikdo neresi. Co je dle mne chyba. Uspora 10% ze spotreby 5L/100km osobniho auta je 0,5L, ale uspora 10% ze spotreby 40L/100km nakladaku jsou 4L. A to jde prece vic do penez, ne?
Ja vim uz sme jsi uz zvykli, ze nakladak musi byt hranatej a zmenit zvyk je casto to nejtezsi v zitove – zvyk je zelezna kosile. No nemeli by sme to prece skusit? Vzdyt setrim prece svoje penize, ne? Ja bych jezdil i nakladaku tvaru kapky, kdyz to ozveze stejne a za polovicni naklay na provoz.