Panasonic měl svého času štěstí, že svolil ke spolupráci s tehdy začínající automobilkou Tesla Motors. Byla to prozíravá investice, na které Panasonic vydělal. Teď je blízko dohoda o chystané giga-továrně Tesla na baterie.
foto: Tesla Motors
Odhadované náklady na vybudování první (z mnoha stovek?) giga-továrny na výrobu baterií pro elektromobily (a možná nejen pro ně) jsou $5 mld. Tedy v přepočtu asi 100 mld. korun. Automobilka Tesla Motors pochopitelně nedokáže takovou částku zajistit sama, a tak zve k účasti na projektu partnery.
Především ty, se kterými má dobré zkušenosti a spolupráci z minulosti, jako je právě Panasonic. Podle japonského hospodářského deníku Asahi Shimbum bude dohoda o spolupráci mezi Panasonic a Tesla Motors na výstavbě giga-továrna podepsána již tento měsíc.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Zkušenosti: Tesla Model S po měsíci provozu
Tesla nestíhá vyrábět, chce postavit největší továrnu na li-ion baterie
Panasonic údajně bude investovat asi $200 mil., tedy relativně malou část celkových nákladů. Tesla bude proto muset hledat ještě řadu dalších partnerů. Nejspíš to nebude tak těžké. „Tesla Motors“ je momentálně nejžhavější značka nejen v automobilové branži.
Navíc se odborníci shodují, že elektromobily jsou trh, který i nadále poroste extrémním tempem. Tesla se chystá v roce 2017 uvést na trh svůj Model 3, třetí generaci elektromobilu s cenou kolem $35 000, který bude určen pro masového spotřebitele.
Navíc vyvíjí elektrický pohon také pro jiné automobilky, jmenovitě např. Toyota (už prodávaný model Toyota RAV4 EV) nebo Daimler (nově uváděný Mercedes-Benz třídy B Electric Drive). V budoucnosti se tudíž možná budeme setkávat na trhu s elektromobily, které sice neponesou značku Tesla, ale technologie uvnitř bude pocházet právě od této kalifornské firmy.
Co k tomu dodat?
Co k tomu dodat? Posměváčci už pomalu přestávají strouhat mrkvičku ohledně těžkých baterek a začínají se ohlížet po něčem levnějším, než je kupovat pohonné hmoty za stále rostoucí ceny. 🙂
Domnívám se, že Elon Musk moc dobře ví co dělá a že má dobře spočítané o kolik budou nové baterie levnější pokud se budou vyrábět v takových velkých sériích.
Není možná všem dnům
Není možná všem dnům konec, ale konkrétně Toyota se nedávno rozhodla spolupráci s Teslou na dodávkách části pohonů pro RAV4 neprodlužovat/ukončit.
Není to náhodou tím, že
Není to náhodou tím, že Toyota všeobecně elektromobilům nevěří?
respektive TESLA smlouvu
respektive TESLA smlouvu neprodloužila poněvadž má svý práce dost a na toyotu už jí nezbývá energy
O energiu by ani tak neslo,
O energiu by ani tak neslo, ale uvaha je to dobra.
Elon nedavno v CNBC spominal, ze zmluva s Toyotou bola na myslim 2500 RAV4-iek, ktora uz bola naplnena.
Problem bude teda skor to, ze Tesla nema dost baterii ani pre seba, tazko sa potom este rozdava inym vyrobcom.
Ked bude stat gigatovarna, tak bude dost baterii aj pre Toyotu Mercedes, Smart, …