VIDEO: Tesla Model S na závodním okruhu Nürburgring

Norský nadšenec Bjørn Nyland vzal svůj elektromobil Tesla Model S P85 a vyrazil s ním na legendární německý závodní okruh Nürburgring/Nordschleife. Podívejte se, jak to celé zvládl.

Tesla Model S na závodním okruhu Nürburgring
foto: Bjørn Nyland

V popisku videa sám Bjørn přiznává, že z Modelu S zdaleka nedostal všechno, protože se „potřeboval bezpečně vrátit domů do Norska“. Už jen to, že se tenhle týpek vydal z Norska do Německa v elektromobilu Model S stojí za zmínku…

Okruh Nürburgring/Nordschleife zajel v čase 11:34.28. Rekordy jsou o zhruba čtyři až pět minut nižší. I tak jde ale o úctyhodný čas. Průměrná spotřeba: 516 Wh/km.

18 Comments on “VIDEO: Tesla Model S na závodním okruhu Nürburgring”

  1. já bych mu tak nezazlíval
    já bych mu tak nezazlíval nějaké sekundy, naopak oceňuji, že hlídal přehřívání motoru/pohonu a jestli jsem to vyslechl dobře tak pohon docela rychle „uvařil“ a auto začalo omezovat výkon. Z toho je pěkně vidět že ten maximální výkon pohonu je i u Tesly k dispozici v řádu desítek sekund až jednotek minut, tak jako u ostatních elektromobilů.

    1. Tato omezení jsou všude.
      Tato omezení jsou všude. Týká se to i automobilů se spalovacími motory. Jenom ne všude máte budíky, které to tak hlídají, takže si myslíte, že je všechno v pořádku do té doby, než dojde k poruše. Jeden příklad, který je trochu extrémní, ale snad dobře vystihuje o co jde. Bugatti Veyron může jet maximálkou tj. něco lehce přes 400km/h pouhých několik desítek sekund, jinak se uvaří. Každé auto má maximální a maximální cestovní rychlost. A maximální rychlost bude asi větší, než ta cestovní. 🙂

      1. No to není úplně
        No to není úplně přesné. Běžné spalovací motory třeba mohou jet na maximální udávaný výkon v podstatě trvale. Na to jsou testovány v řádu stovek hodin. Veyron je výjimka potvrzující pravidlo.

        U elektromotorů režim přetěžování jednak může dodat až 3x i vícenásobek jmenovitého výkonu a pokud je hlídána teplota, tak jej lze takto přetěžovat opakovaně bez znatelného vlivu na životnost. Tím jsem chtěl říci, že Tesla model S má jmenovitý(trvalý) výkon motoru asi kolem 100kW a s výhodou používá režimu přetěžovaní, protože motor s jmenovitým výkonem 300kW by byl obrazně řečeno „opravdu velká a těžká kráva“ a hlavně by nebyl účelně využíván.

        A v neposlední řadě je také třeba myslet na zatěžování baterie, která má do omezování výkonu také co říci.

      2. To s tím Veyronem bych sem
        To s tím Veyronem bych sem netahal, důvodů, proč nemůže jet moc dlouho je několik, vaření do toho ale nepatří:
        1.) Nevydrží to pneumatiky
        2.) Dřív, než to vzdají pneumatiky, dojde benzín, protože při takové rychlosti je spotřeba astronomická.
        3.) Na světě není moc míst, kde by to vůbec šlo zkoušet.

        1. Máte pravdu, že pneumatiky
          Máte pravdu, že pneumatiky jsou kritické. Ostatně je to patrné i u Formule 1, ale o přehřívání a o motoru je to také. Menší nádrž je tam právě proto, aby se nedalo na plno jet víc, než několik minut. Takovou extrémní zátěž motor opravdu nevydrží dlouho stejně jako převodovka, která se také po několika minutách doslova vaří.

  2. Všichni tady jste koukám
    Všichni tady jste koukám úplný specialisti na závodní ježdění, máte doma 10 Tesel a jezdíte Nurburgring se třema zároveň :D. Vypněte si počítače kde hrajete Need for speed a běžte do přírody. Bjorn to sám říkal – měl nahnáno protože předtím se tam někdo vysekal a celý den byl okruh zavřený, s Teslou jel poprve a Tesla není nějaký Civic co máte doma a řežete s ním zatáčky, 2 tuny jsou 2 tuny + taky byl ovlivněn tím, že se havarijní pojištění na okruhové závodění nevztahuje.

      1. No a? Já jsem si udělal
        No a? Já jsem si udělal celkem slušnou představu, jak se to auto chová. Nejhezčí na tom bylo, že není styšet žádný hluk od motoru a ani žádné protivné pískání. Jenom aerodynamický hluk a hluk od podvozku. Auto velmi dobře sedí, že je trochu těžkopádné, když váží dvě tuny, to se dalo čekat. Ale je to rodinné auto,není to žádný supersport, i když zrychlení má skvělé.

Napsat komentář