Tesla Model S na siloměru: ještě výkonnější, než jsme mysleli

Když vezmete běžné spotřební sériové auto na dynamometr (siloměr), obvykle se stane, že jste zklamáni z nižšího výkonu, než jaký uvádí výrobce. Opak je pravdou v případě elektromobilu Tesla Model S.

Výkon elektromobilu Tesla Model S prověřený na siloměru: o 5 % víc než říkají oficiální specifikace
foto: Emmanuel Chang

Elektromobil Tesla Model S P85+ má mít podle oficiálních specifikací výkon 416 koní. Na siloměru ovšem jeden nadšenec naměřil 436 koní, tedy o 5 % vyšší výkon. To znamená, že Model S je výkonnější než legendární muscle-cars typu Ford Mustang GT nebo Dodge Challenger R/T.

To vše při 80 % nabití baterie, venkovní teplotě 26 ºC, 24% vlhkosti vzduchu a nadmořské výšce 1157 m.n.m. (nadmořská výška je nicméně elektromobilům docela šumák). To jen tak pro zajímavost.

16 Comments on “Tesla Model S na siloměru: ještě výkonnější, než jsme mysleli”

  1. TESLA versus
    TESLA versus Mustang.
    24.května, když jsme se během absolvování http://www.etoureurope.eu/route/ zastavili v Praze, vyjednal jsem na http://www.sprinty.mustangridersclub.cz/ pro pana Kubiše jednu jízdu, proti komukoli. Pořadatelé souhlasili, ale nakonec jsme dostali jízdy dvě, protože ta první se „nějak“ nepodařila. Pan Kubiš to tomu nejrychlejšímu Mustangovi nandal i podruhé.
    Jaké asi byly pocity diváků těžko odhadnout. „konec jedné éry“
    http://www.elektromobily-os.cz

  2. Presne. Udavany vykon u
    Presne. Udavany vykon u spalovakov je v podstate minimum co vam garantuje vyrobca ked je auto zabehnute. VW group ma tie rozdieli asi najvacsie. Japonci naopak najmensie. Je to v podstate prejav „nekvality“ ze nevedia garantovat napr. 110kw a tak to vyrabaju aj o 10% viac aby im nepodarky tiez splnali vykon. plati ale aj to, ze casom vykon klesa a 8rocne uz je pravdepodobne pod udavanyn vykonom. Sa cudujem ze toto nevie siroka verejnost.

    1. Řekl bych, že nemáte
      Řekl bych, že nemáte pravdu. Motor je extrémně namáhané zařízení a musí být natolik precizně vyroben, že nějaké „nepodarky“ vůbec nemůžou jít do provozu. Spíš jde o to, že si tam VW nechává větší rezervu právě pro případ toho snižování výkonu vlivem opotřebování a pod.

    2. A stejná rezerva je při
      A stejná rezerva je při výrobě Li článků a jejich max. kapacity – většinou je vždy na 110% nominálu, aby při jejich provozním opotřebení to tak nebylo rychle poznat.
      A protože článek s vyšší kapacitou má na svorkách při stejném zatížení vyšší napětí než článek s nižší kapacitou, pak i výkon motoru musí být měřitelně vyšší.
      Takže zase žádný zázrak u elektromotoru, jen obyčejná fyzika.

  3. Např. Svět motorů dává
    Např. Svět motorů dává testovaná auta běžně na brzdu a alespoň u aut skupiny VW platí, že naměřený výkon motoru je vyšší o desítky procent, než co je uvedeno v techničáku. Týká se to i Škodovek. Proto mě zarazily hned první řádky pod nadpisem článku. Je to přesně naopak.

    Jinou otázkou je, jaký výkon bude mít auto po 5-10 letech a běžně nepravidelném servisu. Zde jdou do kytek výkony i emise. Naopak v této kategorii vidím velké plus EV – přinejmenším emise zůstávají stejné, ne-li lepší, jak se čistí energetický mix dané země!

    1. v mrazu narozdíl od vedra
      v mrazu narozdíl od vedra by zase splovák moc – než by se zahřál nejel – to je jasný; zase elektromobil má nízký výkon v teple – vyšší teplota → vyšší el. odpor … takže lze říci, že je nejvýkonější hned při startu – než se el.motor zahřeje

      1. Říká se tomu výrobní
        Říká se tomu výrobní tolerance, v běžné výrobě prostě nelze vyrobit motory tak aby měly všechny zcela stejný výkon.

        Navíc výkon spalováku záleží také na tom jak byl motor zajetý a jakou má údržbu. Takže papírové hodnoty jsou orientační, a měly by se brát spíš ve smyslu „motor by měl mít nejméně XXX kW“.

Napsat komentář