Světové automobilky bedlivě sledují, co kutí americká Tesla Motors a reagují na to. Nejnovějším přírůstkem má být plně elektrické SUV Tesla Model X. Švédské Volvo proto kontruje plug-in hybridem XC90.
foto: Volvo
Volvo X90 Plug-in hybrid má být podle tvrzení automobilky Volvo šetrnější než nejoblíbenější hybrid na světě – Toyota Prius. Volvo X90 Plug-in hybrid má totiž nabídnout emise kolem 60 g/km (NEDC).
Nové Volvo XC90 bude kromě verze plug-in hybrid (označenované jako „T8“) k dispozici i s řadou dalších motorizací typu Drive-E, všechny budou čtyřválce. Na výběr bude z dieselových a benzinových motorů (D5 – 225 koní, 470 Nm, spotřeba 6 l/100 km; D4 – 190 koní 400 Nm, spotřeba 5 l/100 km; T6 – 320 koní, 400 Nm). Časem chce tyto motory typu Drive-E nabídnout Volvo u všech svých modelů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volvo začalo ve Švédsku testovat robotická auta
Robotická budoucnost: Volvo testuje magnetické silnice
Volvo představilo revoluční baterii – energie se ukládá do karoserie auta!
Standardně bude k dispozici dvoulitrový turbomotor pohánějící přední nápravu doplněný o 80kW elektromotor na zadní nápravě. Kombinovaný výkon celé soustavy by měl dosahovat 400 koní při 640 Nm točivého momentu. Čistě na elektřinu nové SUV ujede až 40 km.
foto: Volvo
Volvo X90 Plug-in hybrid půjde na trh koncem letošního roku, případně začátkem roku 2015. Volvo se aktuálně raduje z velkého úspěchu světově prvního diesel-hybridu v podobě Volvo V60 Plug-in hybrid a slibuje, že jako plug-in hybrid časem nabídne každý svůj model.
testy jsou testy jedou na
testy jsou testy jedou na plno při normalni jizdě se dostanu na2,5 až 3l nafty na volvo hybryd najedu 2800km
bez oddělujících čárek
bez oddělujících čárek je Vaše sdělení nesrozumitelné
Problém vzduchu je, že
Problém vzduchu je, že neobsahuje dost energie
Udělat auto na vzduch je lehké, prostě se přesune kompresní fáze motoru do externího kompresoru. Co je těžké je naakumulovat do vzduchu dostatek energie, aby to ujelo 100km, bylo by potřeba asi tak 12kWh uložené energie, 1m3 má energii 1kWh při tlaku asi tak 2,5MPa (25 barů), 12 kWh odpovídá tlaku cca 300 atmosfér barů. Ovšem realita je taková, že auto prostě nemá prostor pro 1000 litrovou nádrž – největší co se dá bezproblémově vložit do auta je tak 200-250 litrů.
Takže shrnutí – auto na vzduch, které by mělo nádrž o velikosti 250 litrů a mělo ujet 100 km by potřebovalo vzduch stlačený na 1500 barů. To je cca 5x tolik než jsou standardní ocelové tlakové nádrže schopny pojmout.
A to nezmiňuju energetickou/finanční náročnost stlačení, kdy při stlačování je ve vzduchu jen asi 20% energie a zbytek jde do tepla – takže na uložení 12kWh je spotřeba 60kWh – při ceně 2 kč/kWh je to 120 kč.
Tohle považuji za těžko překonatelné problémy – ekonomicky to prostě nevychází.
Snad se rozjede výroba auta
Snad se rozjede výroba auta na vzduch MDI air car , rodinný model vypadá dobře. Cena bude lepší, jenom zastavit a doplnit vzduch.
výroba auta na vzduch MDI
výroba auta na vzduch MDI ?? rodinný model ?? Kde ste o tom slyšel, něco takovýho snad existuje?
Tak jsem hledal a hledal
Tak jsem hledal a hledal a…
… a našel jsem jen staré zprávy, pak chcípl pes. Budu rád, pokud najde někdo novější, nejlépe max měsíc staré.
•••
http://www.autonavzduch.cz/
datum: 8.8.2009
•••
http://www.national-geographic.cz/detail/auto-na-vzduch-%E2%80%93-budoucnost-lidstva-nebo-blabol-27902/#.U77cKfl_t8E
titulek: „Auto na vzduch – budoucnost lidstva, nebo blábol?“
datum: 27. srpna 2012
•••
http://www.tipcars.com/magazin-auto-na-vzduch-prijede-z-indie-2672.html
datum: 14.06.07
•••
http://ekonomika.idnes.cz/sef-firmy-vyrabejici-auta-budoucnosti-vim-ze-stlaceny-vzduch-funguje-1ki-/eko-doprava.aspx?c=A090308_211244_eko-doprava_abr
datum: 9. března 2009
•••
http://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/pneumobil-jezdi-na-vzduch-ale-budoucnost-zatim-nema_306796.html#.U77hufl_t8E
titulek:: „Pneumobil jezdí na vzduch, ale budoucnost zatím nemá“
z článku: „Nejlepší závodní pneumobily mají dojezd až deset kilometrů na vzduchovou lahev s objemem deset litrů a jezdí rychlostí až 45 kilometrů v hodině.“
datum: 10. 7. 2014
•••
http://www.rozhlas.cz/leonardo/technologie/_zprava/rekordni-auta-na-stlaceny-vzduch-a-kavu–955711
z článku: „Jeho dojezd na jedno naplnění nádrže stlačeným vzduchem totiž činí jen něco přes 3 kilometry.“
datum: 6. října 2011
•••
PSA Peugeot Citroen Hybrid
PSA Peugeot Citroen Hybrid Air kombinace benzín vzduch vyjde levněji než elektrika. Zpráva z února 2014. Výroba snad 2016.
http://www.mdi.lu
Ucelený přehled co
Ucelený přehled co všechno jezdí na vzduch
http://users.telenet.be/sarahgrimonprez/didier/aircars/html/actueelENG.html
Opravdu na vzduch jezdí,
Opravdu na vzduch jezdí, nebo se o tom jen píše?
I tento odkaz dopadl dle očekávání 🙁
V roce 2007 podepsána dohoda s Tata Motors – viděl někdy někdo vzduchové Tata auto? Na stránce http://www.tatamotors.com/ není o něm nejmenší zmínka.
Místo jedné velké fabriky se měly po světě prodávat licence. Viděl někdo výrobky?
Všude se píše „bude“.
JE?
Budu velmi rád když jenom nebudu mít pravdu a pouze neumím na webu informace hledat, ale jsem skeptický.
Díky za zajímavý
Díky za zajímavý odkaz.
Prolezl jsem celé ty stránky horemdolem a utvrdil se, že pokračuje velká dlouhodobá vyžíračka.
Dizajn stránek se zmodernizoval, ale obsah stále, tak jako před léty, nic konkrétního neřekne o tom nejpodstatnějším – o pohonu.
Je krásné, že v jednom videu nám na minutu ukáží opracovávání zmenšeného modelu kastle, ve druhém pochvalné zasvěcené plácání naverbovaných „náhodných kolemjdoucích“ a ve třetím nicneříkající jízdu vozítka.
To, dle mne, důležité – otestování na motorové stolici a zveřejnění výsledků, následný nepřetržitý provoz minimálně tisíc kilometrů se zdokumentováním všech odběrů z jakéhokoliv zdroje energie a propočtem na náklady na 100 km tam opět neexistuje. Jen propagační fotky a sliby co úžasného to bude dělat.
Co jsou platné kecy o tom, kolik a kde to bude mít sedadel a oken a „popelníčků“, když pohon je stále v mlhách.
Pokud mne internet neklame, tak Guy Nègre rozvíjí svůj motor na stlačený vzduch od roku 1996 a stále nic.
Byl bych příjemně překvapen pokud se mýlím.
auto na vzduch je úžas,
auto na vzduch je úžas, tady něco jsem vyzjistila
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/air-car/
Zdravím,
ano „vyzjistila“
Zdravím,
ano „vyzjistila“ jste, ale račte si všimnout data posledního zápisu jež činí (u techniky) prastarých „08.03.2009“.
Má to bolest společnou s tím, o čem jsem již zde psal – neaktuálnost.
Mrzí mne to, líbilo by se mi to.
Ako pekne ale spotreba
Ako pekne ale spotreba 6l/100km v dnesnej dobe nieje nic moc. A pod tym veticka, ze „Čistě na elektřinu nové SUV ujede až 40 km.“ Jediny zmysel takychto aut je to, aby ich pustili do centier velkomiest, kde by inac takato obluda mala vjazd zakazany koli emisiam.