2020: prodáno 7,5 milionu elektrických aut?

Výzkumná společnost Research and Markets vypracovala studii, podle níž se do roku 2020 prodá celosvětově 7,5 mil. elektrických aut do zásuvky. Základem zprávy je podrobná analýza trhu ve 12 hlavních zemích.

Elektrické dodávky jako Nissan e-NV200 by se mohly stát dalším významným zdrojem růstu celého segmentu elektrických aut
foto: Nissan

Zprává společnosti Research and Markets vnímá aktuální rozvoj trhu s elektrickými auty do zásuvky (plug-in hybridy a elektromobily) jakožto výsledek volatilních cen pohonných hmot i obav z dopadů aktuálních dopravních systémů na kvalitu životního prostředí.

Aby se oběma těmto neblahým problémům předešlo, je podle zprávy klíčové dosáhnout v oblasti dopravy udržitelnosti. A elektrická vozidla jsou podle všeho tou nejslibnější alternativní technologií v oblasti dopravy pro zajištění energetické bezpečnosti a snížení emisí.

Co myslíte, je taková zpráva užitečná, resp. přesná? Kolik hádáte vy, že se do roku 2020 prodá elektrických aut?

8 Comments on “2020: prodáno 7,5 milionu elektrických aut?”

  1. Tak 7,5 milona neverim…aj
    Tak 7,5 milona neverim…aj ked som fanusik. Kolko je el.aut + plug in hybridov dnes? 300-400 000? Tesla do roku 2020…na konci roka 2014 nech 55-60000..2015 ..2016..2017..mozno dalsich 200 000.ak zacnu s teslou e..tak sa mozno dostanu k 1 milonu celkovo v roku 2020. Druhy hrac leaf..mozno 500 000 do roku 2020. To su najveci hraci v elektroautach..e-golf..e-up..kia soul..dake pezotiky…renaulty..no nech spolu ostatny max do 500-700 tis.Viac sa chysta plug-in hybridov..tych mozno 1 milion..celkovo to nevidim na viac ako 2 milony elektro a 1 milion plug-in…rocny predaj 2020..elektro + plug-in..max 1 mil.

  2. Podle mě bude rozhodující
    Podle mě bude rozhodující technologický pokrok při výrobě akumulátorů.Pokud by cenová trajektorie akumulátorů kopírovala cenový vývoj fotovoltaických panelů , nedej bože s ještě větší energetickou hustotou, tak je toto číslo možné.Spíše to odhaduji tak na rok 2025. Pak už nepůjde jenom o auta , ale o zařazení akumulačních kapacit do energetického systému.

  3. velice složitá otázka ,
    velice složitá otázka , jedna věc je vývoj technologie a druhá vývoj cen ropy. Pokud světová ekonomika poroste tempem 3,5 až 4% ročně bude ropa drahá což povede k silnému rozvoji alternativ , ale pokud světový růst spadne třeba jen na 2,5% bude poptávka po ropě mnohem menší a cena ropy půjde dolů no a proto bude i méně el. aut. Jsou tu také státy Opeg , kteří mají bytostný zájem na prodeji ropy oni musí držet cenu v určitých mezích tj. pod cenou alternativ. Je logické , že opeg se bude snažit v případě vyšších cen ropy zvyšovat co nejvíce těžbu tak, aby se cena ropy nedostala přes únosnou mez , tato politika spíše nahrává vývoji směrem k úsporným benzínovým hybridům se spotřebou cca 2-3l / 100km. Dokud skutečně fyzicky nedojde levná ropa je velmi nepravděpodobný masový přechod k něčemu jinému. Do poloviny 21. století bude v dopravě dominovat benzín.

    1. Samozřejmě, kvapný
      Samozřejmě, kvapný přechod je vždycky rizikový a prodraží se, ale v troufám si předpovědět, v padesátých létech už to bude tak 50/50 a pokud se týče nové produkce, tak to klidně může být i s velkou převahou elektromobilů. Zajímavé bude pozorovat, jak s těmito předpoklady zahýbe CNG, tam je myslím ještě velká šance a je možné, že CNG postupně vytlačí i zatím klasická paliva a jak to bude s vodíkem.

    2. Jedna věc je jistá.
      Jedna věc je jistá. Rozšíření elektromobilů nejde odhadovat prodlužováním dnešních trendů. V jednom okamžiku dojde ke zlomu a nová technologie se začne šířit masivně. Takže rozšíření bude mnohem rychlejší než si dnes může někdo myslet. Určitě rychleji než do poloviny století. Ten zlom nastane v okamžiku, kdy

      1) bude vybudována základní rychlodobíjecí síť umožňující dojezd do libovolného místa jednotlivých států Evropy. Tesla to zvládá za pár let.
      2) postavením nových výrobních kapacit poklesne cena baterií tak, že zákazníkům se přechod na elektřinu vyplatí.

      Pak zákazníci začnou elektřinu vyžadovat, i kdyby byla cena ropných paliv stejná jako dnes. Podle mne se obojí dokončí v průběhu 20tých let. Ale jestli v roce 2020 bude přesně tolik elektromobilů je samozřejmě jenom výstřel do tmy.

      1. No a že jste si tím tak
        No a že jste si tím tak jistý , podívejte se na LPG úspora proti benzínu je na úrovni 30% proč tedy všichni nejezdí na LPG ?? Podobně je na tom CNG. Ano pokud je technologie skutečně lepší než stávající stav, pak dojde k poměrně rychlé změně v energetice jsme zažili za posledních 100 let jen jednu revoluci to když ropa po 2 sv. válce nahradila dříve fakticky dominující uhlí. Pak už došlo jen k nástupu jádra v 80 letech a následně zemního plynu, ale ani tyto nové zdroje nezastavili růst poptávky po ropě a uhlí. Zhruba od roku 2000 nastupují pomalu nové OZE – vítr a nejnověji FV panely. Stejně jako dříve oni jen rozšíří portfolio zdrojů, ale staré zdroje nenahradí. Podle mého názoru to samé lze říct o elektromobilech bude to alternativa , která přijde na trh, ale rozhodně nenahradí auta na benzín nebo naftu.
        Otázka je proč je tomu tak ? No protože vylepšování starých technologií jde jaksi bez zájmu novinářů spolu s rozvojem nových. Staré auto žralo 9 litrů benzínu dnes nové žere 5,2. Výtěžnost těžby ropy se prudce zvýšila. Nová uhelná el. má o 50% vyšší výrobu el. energie 1 kg uhlí než stará atd. Tím se nové technologie stávají méně atraktivní než je na první pohled patrné. Pokud mohu mít auto se spotřebou 4 litry nafty na 100 km za 330 tisíc. a proti němu stojí hybrid na 700 tisíc se potřebou 3 litry pak při nájezdu 20 tisíc km ušetřím 200 litrů paliva. pro návratnost 5 let by musela cena paliva být 370 kč za 1 litr nafty aby to bylo návratné… Takže ty nové technologie zatím prostě nejsou lepší než staré a dlouho nebudou možná nikdy, protože bude levnější vyrábět umělou naftu než s ní neefektivně šetřit !!!!!!!!
        malé El. auto by muselo stát do 400 tisíc, aby bylo ekonomicky výhodné proti stejné benzínové verzi za 250. neboť intenzivním využíváním lze ušetřit cca 30 tis kč ročně. Navíc i s malým VW – UP lze jet na dovolenou pokud si koupím přídavný kufr s el. mobilem to nikdy nepůjde dokud neujede alespoň 400km.

Napsat komentář