ČEZ nabíjí festivalové vozy v Karlových Varech

Letošní ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary je výjimečný i v tom, že jako oficiální festivalové vozy poslouží elektromobily (např. BMW i3). Dostatek energie na celý týden jim zajistí dobíjecí stanice Skupiny ČEZ. V Karlových Varech jsou do 14. 7. k dispozici dvě nové rychlodobíjecí stanice a jedna standardní.

Rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v Karlových Varech
foto: ČEZ

TISKOVÁ ZPRÁVA

Elektromobilita se díky účasti na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary dostává do další fáze svého rozvoje. Všem hostům se jako oficiální vozy představí BMW i3. Během festivalu budou potřebovat dostatek energie, kterou mohou načerpat u dobíjecích stanic Skupiny ČEZ.

Ta instalovala rychlodobíjecí stanice k hotelům Pupp a Thermal, jedna standardní dobíjecí stanice je umístěna u BMW stage u lázní I. Dobíjecí stanice byl instalovány dočasně pro podporu Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary a na místě budou do 14. 7. 2014.

Rychlodobíjecí stanice jsou vybaveny standardy stejnosměrného dobíjení CHAdeMO a CCS o výkonu až 50 kW.

Zároveň tyto stanice disponují i konektorem pro dobíjení střídavým proudem pomocí dnes už téměř klasické zásuvky typu Mennekes, která umožňuje výkon dobíjení od 3 až do 22 kW. Pomocí tohoto standardu dobíjení baterie načerpá energii zhruba za hodinu.

Ovšem právě standardy o výkonu 50 kW jsou podstatně rychlejší a umožňují elektromobilu s kapacitou baterie 24 kWh, dobití na 80 % do 30 minut.

Projekt Elektromobilita ČEZ

Skupina ČEZ spustila projekt Elektromobilita ČEZ již v roce 2010. Cílem pilotního projektu je navrhnout a otestovat komplexní řešení elektromobility jako služby, která kombinuje veřejnou dobíjecí síť s dodávkami elektřiny v rámci speciálního tarifu a postupně nabídne infrastrukturní řešení pro domácnosti i firmy, případně v kombinaci s dalšími doplňkovými službami a produkty.

Z pohledu energetiky je současně důležité, jakým způsobem bude dobíjení elektromobilů integrováno do distribuční sítě, což úzce souvisí s agendou tzv. chytrých sítí, kterým se Skupina ČEZ také intenzivně věnuje.

Do současnosti ČEZ nainstaloval v České republice 38 veřejných dobíjecích stanic, a to převážně u infrastrukturních partnerů, tj. u obchodních center, supermarketů či městských částí. Stanice jsou v provozu v Praze, Plzni, Ostravě, Trutnově, Hradci Králové či ve Vrchlabí.

Další rozšiřování sítě dobíjecích stanic je v realizaci a nově otevřené stanice budou představovány v průběhu dalších týdnů a měsíců. Aktuální mapa dobíjecích stanic je vždy na www.elektromobilita.cz. V rámci projektu je provozováno několik desítek elektromobilů po celé ČR.

Do projektu Elektromobilita ČEZ se zapojilo již více než 50 partnerů. Těmi jsou například Moravskoslezský kraj, Ústecký kraj, Vrchlabí, Pardubice, či Ostrava, ale také některé městské části jako Praha 5, Praha 14, Praha 16 a další. Mezi partnery jsou společnosti McDonald’s, Kaufland, Tesco nebo automobilky jako Škoda Auto, BMW, Peugeot, či Nissan.

tisková zpráva

68 Comments on “ČEZ nabíjí festivalové vozy v Karlových Varech”

  1. Elektromobilita v EU sa
    Elektromobilita v EU sa rozbieha hlavne v tazkej TIR doprave kde sa uz riesi elektrifikacia flotily tahacov ako aj nabijacie stanice.

    Takisto sa riesi vstup cinskeho investora na SK ktory tu chce vyrabat dva typy elektromobilov 60kW a 120kW. Mimochodom maju velmi kvalitne navrhnuty koncept samonosneho ramu podobne ako Tesla. Rozbehli sa prve diskusie na vyvoj SRM spinanych reluktancnych motorov UNIZA.

  2. To, že je těch
    To, že je těch rychlodobíječek tak málo se dá snadno pochopit. Pořizovací cena jedné je cca 600-900tis dle typu. Při ceně elektřiny kterou si můžu jako provozovatel naúčtovat (tzn. max 5 Kč/kWh) a max.možném odběru za hodinu (cca 40 kWh) je jenom návratnost počáteční investice cca 10let.

    1. Porizovaci cena samotne
      Porizovaci cena samotne stanice je mnohem mensi nez 600-900k.
      Na kolik ale prijde vybudovani stanice jakozto celku (tedy stanice + pripojka + administrativa + udrzba) je vec druha 🙂

      Co se tyce navratnosti… Pokud bych bral, ze elektromobilita se rozvine priznive a predpokladal bych, ze me elektrina stoji 3Kc/kWh a prodavam ji za 5Kc/kWh, denne dobiju v prumeru 5 aut po 40kWh, kazde asi jednu hodinu protoze mam pomale 50kW nabijecky, pak by to bylo za rok 73.000kWh * 2Kc = 146.000Kc hrubeho zisku. V takovem stavu by navratnost mohla byt pod pet let.
      Ale nez se dostaneme do takoveho stavu tak to potrva jeste mnoho let…

      PS: DPHcko a pripadne dalsi dane si do toho musite zakalkulovat sam 🙂

    2. Ovšem z pohledu výrobce
      Ovšem z pohledu výrobce elektřiny je takový způsob uvažování profesionální slepota. 10 rychlonabíjecích stanic rozložených po republice učiní z elektromobilu rovnocenný dopravní prostředek spalovacímu autu, protože s ním dojedete po celé republice. To je ta psychologická bariéra, která elektromobilitu brzdí. Odrazuje běžné zákazníky. Jakmile to odstraníte, odstartujete razantní růst prodeů. A tito zákazníci nebudou dobíjet jenom u stanice, ale daleko častěji doma ze zásuvky přes noc. A tak, i když třeba jedna konkrétní stanice bude mít delší návratnost, několikanásobně se to vrátí v rostoucí spotřebě domácností. Těch pár stanic odblokuje celý proces. Tak na to musí pohlížet výrobce elektřiny. Proč to nedělá ČEZ opravdu nechápu.

  3. Nissan stavia chademo aj na
    Nissan stavia chademo aj na slovensku. Spolu s greenway ich je 15 funkčných. Stačí kúpiť leaf, zaregistrovať do konca augusta auto a s daným VIN číslom jazdíte zadara. Po rokoch stačí vymeniť baterky a jazdíte už stále zadarmo krížom po Slovensku. Áno, Tesla aj Nissan to myslia vážne.
    akurát kukam na mobile.de že kúpim jazdeny leaf cca za 16TIS. EUR.

  4. Tenhle dobíjecí stojan
    Tenhle dobíjecí stojan (minimálně ten na Kladně) obsahuje zajímavý bug ve firmware, kdy po ukončení nabíjení naskočí obrazovka se souhrnnými informacemi o době dobíjení, výkonu atd, kterou když nepotvrdíte a odjedete, překlopí se po několik desítkách sekund do hlavní nabídky, ale stojan zůstane zdánlivě zablokovaný pro zbývající dva způsoby dobíjení. Pokud se vám to stane, je nutné metodou pokus/omyl projet všechny tři možnosti dobíjení a v tom posledně použitém inkriminovanou obrazovku potvrdit.

  5. „…dnes už téměř
    „…dnes už téměř klasické zásuvky typu Mennekes, která umožňuje výkon dobíjení od 3 až do 22 kW. Pomocí tohoto standardu dobíjení baterie načerpá energii zhruba za hodinu.“

    To je nejaky kec ne? Ukazte mi auto, ktere se dobije z Mennekesove zasuvky za hodinu 😀 Ani ty CEZacke i3, Leafy, iOny a dalsi to nedaji za hodinu. To je zas jen klamani spotrebitele! 🙂

    1. Proč? Leaf s 24kWh baterií
      Proč? Leaf s 24kWh baterií se opravdu výkonem 22kW nabije „zhruba za hodinu“ a to i v případě, že by ho tam člověk dotlačil vybitého do mrtě. A i3 a ostatní mají menší akumulátory.

      Ale v každém případě Combo nebo Chademo je jiné kafe, je fajn sledovat, jak během nabíjení na displeji naskakují km dojezdu před očima 🙂

      1. Z Menekes zásuvky se i Leaf
        Z Menekes zásuvky se i Leaf s vylepšeným nabíjením bude nabíjet minimálně 3 hodiny. Auta které v současnosti umí Menekes využít na 22kW jsou Renault Zoe a Tesla Model S … ale ani jedno z nich se z této zásuvky za 1 hodninu z prázdné do plné nenabije.

    2. Mennekes poskytuje 22 kW.
      Mennekes poskytuje 22 kW. Pak lze za hodinu nabít ta vozidla, která mají akumulátor o kapacitě menší, než 20 kWh.
      Bohužel to ale neplatí pro platformu Mitsu , protože mají kabel pouze pro jednofázových 10A. A Chadema všade nejsou. Mimo toho v Duhové a v Pardubicích fungují ještě naše stanice v Brně a Troubsku, které provozuje pan Tinka.
      Nabíjecí zásuvky od ČEZu se ale přehřívají Kdy zjistíte s těchto snímků https://www.dropbox.com/sh/wdbuskse6hfwcj9/AADIcToaGOYIJkLUpdCQbyFKa
      a k tomu původnímu dotazu : Já dobiji z Mennekesu za 3 hodiny, ale mám 50 kWh v baterkách.

      1. presne tak… aby jste mohl
        presne tak… aby jste mohl dobit za hodinu z 22kW Mennekesu, tak potrebujete 22kW palubni dobijecku, kterou vsak ma jen Tesla nebo Renault Zoe (dokonce 43kW).

        Z toho me tak napada ze vlastne Renault Zoe je jedine auto, ktere se blizi jedne hodine, zadne jine auto to za hodinu nestihne 🙂

        1. Již jsem ale psal, že můj
          Již jsem ale psal, že můj letitý Peugeot 106 disponuje palubní nabíječkou 22kW. Absolvoval jsem s ní letos jak eToureurope, tak Wave
          Loni jsem měl pouze 15 kW.
          Toto je dostačující, poněvadž mohu použít http://www.drehstromnetz.de
          a tato síť plně uspokojí i náročnějšího cestovatele. Při mém dojezdu naprosto dokonale.

          https://www.dropbox.com/sh/wdbuskse6hfwcj9/AADIcToaGOYIJkLUpdCQbyFKa

  6. Právě držím v ruce
    Právě držím v ruce čerstvou fakturu od ČEZu za Elektromobilitu na 3.čtvrtletí 2014 znějící na 450,-Kč bez DPH, 544,50 Kč s DPH. Čímž si předplácím přístup a nabíjení ve stojanech ČEZu. A právě si čtu, jak se na mne, jako na platícího zákazníka, zvysoka kašle a Divize čistých energií si opět dělá za moje peníze píár aktivity. Plus peníze daňových poplatníků, jakožto státem vlastněná firma. Může mi někdo vysvětlit, jak 3 dočasné rychlonabíječky v rámci festivalu v Karlových Varech do 14.7.2014 napomůžou rozvoji elektromobility? Že by proto minulý měsíc ČEZ zcela nelogicky instaloval novou rychlobnabíječku do Kladna, aby se tam dalo z Prahy beze strachu dojet? Přemýšlel o tom někdo v ČEZu, že by daleko užitečnější pro něj i jeho zákazníky než v Kladně, pouhých 31 km od Prahy, byla třeba v Humpolci? A tudíž bylo rázem elektromobilně z Prahy dostupné Brno? Nebo ještě lépe v Olomouci, aby byla konečně obsloužená Morava alespoň ze severu na Jih, když v Brně jsou už 3 jiných poskytovatelů? Nebo v Ostravě, čímž by se navázalo na slovenskou síť GreenWay s 15 rychlonabíječkami, kdy nejbližší je v Žilině, 108 km od Ostravy? Prostě opravdu těch 10 nových rychlonabíječek rozmístit po ČR logicky a splnit tak alespoň částečně veřejně opakovaný slib z roku 2011 sítě 150 nabíjecích míst v CR? Asi ne, že? Jezdit s hereckými celebritami v elektrických BMW a chodit na rauty určitě tolik přemýšlení nestojí. Apropo záměr rychlonabíječky pak demontovat a odvézt je fakt boží. To už tam snad mohla jedna proboha zůstat a být tak logickou možností jak dojet elektromobilem z německého Bayeruthu do Prahy.

            1. V CR vim jen o jedne CHAdeMO
              V CR vim jen o jedne CHAdeMO dobijecce od Nissanu v Pardubicich (viz mapa tady na Hybridu). Kolik jich je v jinych Evropskych zemich nevim… V USA jich ma udajne uz 630+.

              EDIT: krom toho Nissan vyrabi dobijecky, ktere se nasledne „dostavi“ tady v Evrope a mimojine CEZ jich ted koupil zhruba 10 🙂

              EDIT2: tak me napada, ze jich mozna nestavi vic jak Tesla, kdyz zapocitam pocet stojanu na kazdem miste 🙂

      1. Strategie je jasná. ČEZ je
        Strategie je jasná. ČEZ je výrobce elektřiny. Tudíž počká, až stanice vybuduje někdo jiný. Stejně pak bude odebírat elektřinu od ČEZu. Mezitím je elektromobilita marketingové heslo, které dělá ČEZu moderní imidž a přesvědčuje drobné investory do spoluúčasti na stavbě stanic. Postup jak za minimum peněz zvednout prodeje elektřiny.

        Mimochodem, nedělá to jinak, než třeba RWE s rozvojem plynových plnících stanic. Velký mediální hunbuk jak plyn v dopravě je úžasný a perspektivní, ale reálné investice do plnících stanic blízké nule. Peníze do stanic dávají partneři, oni pak přivedou ten plyn.

    1. Chápu Vaše rozladění. I
      Chápu Vaše rozladění. I já jsem měl při čtení článku pocit, že si ze mně dělá ĆEZ prd..l. Když jsem si v článku přečetl, jak do toho ČEZ šlape a uváďení jejich stanic přirovnává téměř ke smršťi, podíval jsem se na jejich mapu dobíjecích stanic. Podle ní má ČEZ rychlonabíjecí stanice 2, a to cca 15km od sebe v Praze a Kladně. Jediné co mne napadá, že budování jejich sítě řídí odborník na PR, nikoliv technik. Jenom tak je totiž možné, aby jejich program výstavby nedával technický smysl, ale přesto produkoval výživné PR články.

      1. Ale zase berte to tak, že
        Ale zase berte to tak, že kolik se na českém trhu reálně prodává elektromobilů s rychlodobíjecí zásuvkou a jak dlouho? Přece se nechcete dostat do druhého extrému, že vám lidi budou spílat, že kvůli pár zbohatlíkům s i3 nebo Leafem ČES investuje miliardy a zdražuje proud všemu pracujícímu lidu.

        1. miliardy? 🙂
          V uplne

          miliardy? 🙂
          V uplne nejhorsim pripade (vskutku katastrofalnim) stoji vybudovani jedne rychlodobijecky milion korun (pomijim opravdu spatne lokality bez pripojeni k elektrine nebo nevyhodne smlouvy s majiteli pozemku atp. – tam to bude jiste i vice). To by ten CEZ musel postavit vice nez 1000 rychlodobijecek aby proinvestoval miliardu korun 🙂

                1. Tesla kdyz ma 6 stojanu tak
                  Tesla kdyz ma 6 stojanu tak jsou tam ve skutecnosti jen 3 nabijecky a kazda muze soucasne nabijet 2 auta, ale pak se ten vykon deli, napr. 70kW + 50kW (nebo 90+30, atp.)

                2. To bude zálež co je to za
                  To bude zálež co je to za stojan, třeba ten na Kladně má 3 standardy, ale naráz se dá používat jenom jeden nebo možná jeden rychlonabíjecí + mennekes, když už jsou u toho dvě parkovací místa. To jsem neměl jak vyzkoušet.

                3. jj, CEZ psal na svych FB
                  jj, CEZ psal na svych FB strankach, ze se da soucasne vyuzit jeden rychlodobijeci + Mennekes.

        2. No jo. Elektromobilu se
          No jo. Elektromobilu se prodává málo, protože s nimi nedojedete ani z Prahy do Brna. ( Nechytejte mně za slovo – myslím konfortně se zastávkou na svačinu a dobití v polovině dálnice. Že někde na Vysočině je JZD, kde když zastavíte, tak vám pan Vomáčka podá kabel z okna, je řešení pouze poro nadšence, ne pro masový prodej). Už jenom ta 1 stanice uprostřd D1 by podpořila elektromobilitu zásadně. Já jenom s úžasem sleduji, že ČEZ je schopen postavit na 14 dní stanici v Karlových Varech, ale není schopen postavit stanici na nejdůležitější komunikaci v ČR. Ale máte pravdu, možná mají opravdu obavu, co by tomu řekli akcionáři. Když teď spálili miliardu na Balkáně, tak by je ten milion za stanici u Humpolce vedle Hliníkových mohl položit.

          1. Nejde o to, kolik se jich
            Nejde o to, kolik se jich prodává, ale kolik se jich reálně na trhu nabízí, což je snad jenom i3 a Leaf posledních pár měsíců.

            A co se týče ceny stanice u D1, těžko může být ivestice milion, když jenom samotný stojan stojí 900k a pozemky okolo jsou rájem spekulantů, obzvlášť ty, co mají potřebnou infrastrukturu a k tomu nějaká byrokracie a náklady na provoz.

            S nepodařenou investicí bych to vůbec nesrovnával. Zatímco balkán mohl být v dlouhodobějším horizontu velmi ziskový, dobíjecí stanice u D1 je v tuto chvíli jenom o tom utrácení za dárek hrstce nadšenců. Bohužel.

            1. Dobíjecí stanice
              Dobíjecí stanice uprostřed D1 znamená v dlouhodobějším horizontu pohádově zhodnocené peníze oproti nějakému Balkánu. Převést celou dopravu ČR na elektřinu je z pohledu spotřeby elektřiny jako postavit další Temelín, ale investice k tomu potřebné jsou o několik řádů nižší než Temelín. 95% dobíjení probíhá v noci a oni tak zužitkují celý noční přebytek kapacity, která už dnes stojí. A jediné co k tomu protřebují je investice pár desítek milionů k odblokování počáteční brzdy – postavit několik stanic pro celorepublikový dojezd. Zbytek už za ně udělá trh.

              1. Nemáte pravdu hned na
                Nemáte pravdu hned na několika úrovních. Schválně si spočítejte, kolik by těch aut u stanice muselo denně zastavit a dobít alespoň 10kWh, aby z toho bylo číslo srovnatelné se spotřebou jediné ulice rodinných domků z nichž půlka topí elektrokotlem. Navíc jediná investice pro ČEZ z hlediska připojení běžných odběrných míst je přípojka s elektroměrem v řádu pár tisíc a pak už jen posílat faktury. Za další o nějaké výstavbě dalších Temelímů se ani při milionu elektroaut nedá vůbec mluvit a o stabilizaci sítě se u rychlonabíječek, které jsou využívány převážně přes den kdy probíhá většina provozu, taky ne.

                Každopádně už jsme s tou diskusí příliš v akademické rovině a asi nemá cenu v ní dál pokračovat.

                1. Nejde o tu jednu stanici na
                  Nejde o tu jednu stanici na D1, ta by sloužila jen k odbourání obav typu „k čemu mi ten elektromobil bude, když s ním nikam dál nedojedu“, nabíjení by z velké části probíhalo po večerech doma…

                2. To máte pravdu, ale proč
                  To máte pravdu, ale proč by na tom měl mít zájem ČEZ, který žádné elektromobily neprodává?

                3. Protože bychom to ocenili
                  Protože bychom to ocenili více než ty jejich PR řečičky.

                  Tvrdí přece, že se této oblasti chtějí věnovat. A opravdu do toho nemusejí investovat miliardu, aby dokázali, že to myslí vážně.

                4. Ale ono to celé je o PR a
                  Ale ono to celé je o PR a sebezviditelňování a ještě několik příštích let bude.

                5. Protože prodává většinu
                  Protože prodává většinu elektřiny a tudíž většina elekromobility zvedne jeho prodeje, protože mu to zužitkuje celou noční nevyužitou kapacitu elektráren, které již stojí, protože je to fantastické zhodnocení už existujících zdrojů. Protože je to jakoby mu někdo postavil nový Temelín v podstatě zadarmo.

                6. Tak znova. Srovnejte
                  Tak znova. Srovnejte spotřebu průměrného rodinného domku, kde se topí elektřinou a ponásobte si to počtem takových domků v nějaké menší vesnici. Máte? OK, tak a teď si představte, že kolem té vesnice jede silnice a na té je dobíjecí stanice. A teď si spočítejte kolik aut by tam muselo zastavit a natankovat, aby množství odebrané energie bylo alespoň ve stejném řádu, jako odběr těch domků. Ještě pořád myslíte, že provoz takové stanice je hrozný kauf?

                  A kontrolní otázka na konec. Jaké jsou náklady pro ČEZ na vybudování a provoz dobíjecí stanice oproti nákladům na připojení domku, kde si to majitel všechno platí sám? To, že rychlodobíječky se používají především ve dne, kdy lidé jezdí, ale to už je v podstatě nepodstatná drobnost.

                7. Vidím, že jste nepochopil
                  Vidím, že jste nepochopil klíčovou úlohu několika málo rychlodobíjecích stanic pro podstatné zvýšení výroby elektřiny, stejně jako ČEZ.
                  Mimochodem, pokud budeme počítat, že 1 auto se dobíjí přes noc řekněme 5kW dobíječkou, tak tisíc aut znamená 5MW a milon aut 5GW, tedy 2 a půl Temelínu. Takže ano, při rozšíření elektromobilů v řádu stotisíců, prodá ČEZ celou noční volnou kapacitu, která mu dnes v noci zbůhdarma stojí – jakoby Temelín navíc. To je jeho jasná motivace k rozvoji elektromobility.

                8. Ale těch milion aut se
                  Ale těch milion aut se nikdy nebude nabíjet naráz a ani v rámci jednoho dne. To jsou výpočty úplně na nic, když vůbec neberete v potaz časovou osu. Mimochodem já topím 12kW elektrokotlem, co běží v zimě i několik hodin denně a když si k tomu budu dělat v troubě buřty na pivu, tak mám spotřebu 15kW a to nepočítám boiler a další běžící spotřebiče. Pokud bych použil vaší zběsilou násobící metodu, vyšlo by mi, že jen obdobné domácnosti v jednom krajském městě by spotřebovaly veškerou na našem území vyráběnou energii. Nic takového se ale samozřejmě neděje, protože ty odběry jsou rozprostřené v čase.

                9. Kdyby všechna doprava,
                  Kdyby všechna doprava, která používá ropná paliva přešla na elektřinu, tím myslím 4,5 milionu osobních automobilů a veškerou nákladní silniční dopravu, tak se spotřeba elektrické energie zvýší o cca 15% oproti u nás vyrobenému množství elektrické energie. toto množství lze i ušetřit. není potřeba stavět další Temelíny.
                  http://www.elektromobily-os.cz

        1. At pocitam jak pocitam, CEZ
          At pocitam jak pocitam, CEZ ma na te mape 35 pomalych nabijecek a 2 stredne rychle (~50kW), zatimco Tesla tam ma 0 pomalych a 135 rychlych (~120kW, a slibuji pro Evropu 135kW).
          Zatimco CEZ ma na kazde nabijecce jeden stojan, Tesla v prumeru 6-8 stojanu, takze si rikam, jestli by nebylo lepsi psat, ze Tesla ma ~950 dobijecich mist ve 135 lokalitach 🙂

          1. 🙂 Nebuďte na ně takovej
            🙂 Nebuďte na ně takovej zlej. Spíše jsem chtěl říct, že by stačilo pár rychlých, snad ani ne 10, správně rozložených po republice a s menšími investicemi je problém „malého dojezdu“ elektromobilu navždy vyřešen. Zákazníci mohou ve velkém kupovat elektromobily a dobíjet je proudem od ČEZu.

            Jakoby o elektromobilitu ani nešlo a všechno byla jen příležitost k mediální hře. Ale kdo někdy musel spolupracovat s ČEZem tak ví, že oni to nemyslí zle. Ten podnik je prostě tak velkej, tak byrokratickej a tak zahlcenej svými vnitřními problémy, že to činní rozvoj jejich podnikání v ČR značně problematickým, zvláště když jde o tak nicotné odběry, jako ze začátku bude dělat elektromobilita. Zatímco PR aktivity jde produkovat celkem snadno. Stačí když je „badžet“ a ten v ČEZu jistě je.

            1. Já bych řekl, že se tomu
              Já bych řekl, že se tomu ČEZ brání možná protože si říká že to tu nikdo nebude kupovat (přece jen cena je vysoká) a že mu stačí zisk od normálních lidí a taky že by musel rekonstruovat některá vedení.

              Ale ve vělké části světa by bylo zapotřebí přestavět elektrizační soustavy, a bude to nutné, je otázka kolik z nových bude stále AC a kolik bude zase DC, o tom se už taky uvažuje že by se realizoval i rozvod DC někde okolo 460V (trojvodič), nebo spíše 500V, snáze by se na to připojovaly domácí FVE. Myslím že by to bylo zajímavé, na druhou stranu by to znamenalo i třeba dvojnásobek mědi v domě, protože na to se uvažuje i napojení počítačů atd, ale třeba by to mohlo snížit, díky připojeným bateriím, současné problémy s nestabilitou výkonů.

              Hlavně v USA a Japonsku by to mohl být také impuls k rekonstrukci rozvodů pro náročnější aplikace, byť jejich domácí síť dává maximálně 240V na sdruženém napětí, tak při tomto DC systému by to, který by už mohl mít po celém světě stejné zásuvky (úžasná věc pro cestovatele:), znamenalo možná rychlejší nabíjení a pokud by se do PC vedlo třeba 230V DC, při napětích, která používají – cca 115V – by to znamenalo znížení ztrát na vedení.

    2. Naprostý souhlas. Mluvit o
      Naprostý souhlas. Mluvit o rozvoji elektromobility a zároveň ani nezajistit možnost se elektromobilem dostat po základních nejpoužívanějších komuikacích typu Praha-Brno (a dalších…) je výsměch. Kdo si pak nějaký elektromibil v česku koupí když se s ním nikam nedostane? Na Slovensku jsou daleko dál…

    3. Zajímalo by mne jestli
      Zajímalo by mne jestli těch 540,- k korun se vyplatí?
      Opravdu to využijete na nabíjení? Není to tak že z toho člověk využije jen například 1/3 a zbytek jde do kapsy ČEZu?

      Když jsem si to jednou počítal tak mi vycházelo, že by se muselo nabíjet z jejich zásuvky alespoň 4x do měsíce plnou. Což mi přijď přijde pro normálního člověka dost nereálný. Zvlášť když jsou jen 2 rychlonabíječky!

      1.    Netuším jak jste to
           Netuším jak jste to počítal.
           Pokud jsem to správně pochopil, tak pan Radovan zaplatí 545 Kč za čtvrtletí, čili 182 Kč za měsíc a má možnost odebrat elektřiny co hrdlo nádrže ráčí.
           Za 182 Kč si při ceně paliva 36 Kč koupíte 5 litrů paliva, takže asi tak na dojezd 100 kilometrů. Co je nad tuto mez jsou vaše ušetřené peníze.
           Jestli nabijete i jen jednou za měsíc plnou (na 150 km), tak už těch 50 kilometrů jedete zadarmo.
           Použijeme-li výše zmíněnou spotřebu a cenu paliva, tak za benzin zaplatíme na 150 km 270 Kč, čili o 90 korun více než máme předplaceno ve voltech a ampérech. 🙂
        (tedy jestli se mi nevloudila chybička)

        1. No s benzínem jsem to
          No s benzínem jsem to neporovnával, to jak to popisujete je asi pravda, ale je to porovnávám s elektřinou ze sítě např. doma.

          95% jízd elektromobilů normálních lidí je nabíjeno doma přes noc.
          Zbilých 5% je podle mě tak 1-maximalně 5x nabití někde u stojanu. Ale nikdy ne plnou, ale třeba jen 1/4, 1/3, nebo i méně.

          Takže jsem počítal 2x dobíjení což pro baterku např. 15kwh a ceně cca 5,- Kč je cca 16×5 = 80,-Kč krát dvě dobití = 160,- Korun.
          Za měsíc ČEZ vybírá 182,-
          Tj. pouze 2 dobití se u ČEZu nevyplatí. Na to aby se to zaplatilo by musel člověk stále každý měsíc jezdit dobíjet k ČEZu minimálně 3x. A to je podle mne problem, protože se ke stojanu prostě za měsíc tolikrát člověk nedostatne asi hlavně kvůli zbytečně strávenému času, protože dobití 3x do plna už není za par minut.

          To je další důvod proč ČEZ jen mluví o podpoře elektromobilů, protože TOHLE NENÍ podpora, ale obyčený zisk. Nic proti tomu, ale ať si odpustí ty marketingoví kecy o podpoře elektromobility. Protože to jsou jen samy lži.

          Když to porovná s ostatními stojany, tak někde je dobíjení stále ještě zdarma, nekde jen s kartou ale také zdarma a někde se zaplatí za to co člověk opravdu odebere, tj. za vytočený kw a tak by to mělo být.

          To nemluvím o vyborném systemu greenway na Slovensku, nebo Tesly. KDe to sice samozřejmě není uplně zdrama, ale výhodnost je úplně někde jinde, protoze to jsou OPRAVDOVĚ rychlonabíječky, a ne ty směšný zásuvky od ČEZu.

          Škoda, že si to zákazníci ČEZu vůbec neuvědomují, nebo neumí počítat? NEbo se jim to opravdu vyplatí a nabíjejí častěji? To bych právě chtěl vědět.

      2. Je to pro Peugeot Ion na
        Je to pro Peugeot Ion na hranici rentability. Hlavně poté, co mám doma od ČEZu od minulého měsíce tzv. noční proud, tedy nízký tarif D27d Elektromobilita s Akumulace IV = nízký tarif denně 22-06 hodin. Protože normálně počítám 5,- Kč / 1 kWh, tedy mých 16 kW baterie reprezentuje +-80,- Kč na plné dobití. Při nízkém tarifu polovinu, tj. +-40,- Kč na plné dobití. Dojezd max.150 km. Doposud jsem musel měsíčně dobít na ČEZ pomalých stojanech na Ostravsku do plna minimálně 2x, aby se to vyplácelo, s nízkým tarifem to bude muset být minimálně 4x. Což se dalo v rámci pochůzek po okolí nebo nějakých konferencí, školení či nákupů. Ale beru to sportovně tak, že mám možnost si docela často v rámci Ostravska cucnout, kdyby byl problém s dojezdem – Ostrava Shopping Park Kaufland, Ostrava 28.října krajský úřad, Ostrava ParkInn Hornopolní, Havířov městský úřad a Třinec městský úřad. Čili je to o krytých zádech a snad do budoucna i síti po ČR. Jinak v Ostravě hojně používám ve všední dny 3 hodiny zdarma dobíjení OC Nová Karolina, o víkendu zdarma bez omezení a v areálu VŠB-Technické univerzity Ostrava v Porubě mám přístup k nabíjecímu stojanu Fakulty elektro. Plus samozřejmě doma přes den z malé střešní FVE a přes noc nízký tarif. Na ježdění „kolem komína“ je to nabídka bohatá. Díky slovenské firmě GreenWay mám navíc přes rychlonabíječku v Žilině (108 km) dojezd po celém Slovensku od Bratislavy přes Tatry po Prešov.

Napsat komentář