Japonská firma Terra Motors představila elektrický skútr Bizmo II s dojezdem 150 km. Firma chce s novým skútrem přímo konkurovat obdobným benzinový motorkám, především pro komerční použití.
foto: Terra Motors
Dojezd běžných elektrických skútrů se pohybuje reálně kolem 60 až 100 kilometrů. Velmi záleží na terénu, stylu jízdy nebo rychlosti. Při dynamičtější a rychlejší jízdě dojezd výrazně klesá.
Pro běžné osobní městské a příměstské denní jízdy dojezd současných elektroskútrů stačí. Naopak nedostačující je často pro nejrůznější městské rozvážkové jídlo, internetové obchody, atd.) a servisní firmy.
Právě elektrické skútry s velkým dojezdem se jeví pro podobné firmy jako ideální městský dopravní prostředek. Díky svým rozměrům se lehce pohybují v městské dopravě, jsou prakticky bezúdržbové, nenáročné na provoz a mají směšně nízké jízdní náklady. Nezanedbatelná je také image čistého a tichého dopravního prostředku.
foto: Terra Motors
Právě pro potřeby městských rozvážkových a servisních firem je elektrický skútr Bizmo II určen. Co skútr nabízí? Jedná se o jednoduchý elektrický skútr, s velkými odkládacími plochami v zadní a přední části. Hmotnost nákladu je až 30 kg.
Stroj váží pouze 85 kg, podstatnou část hmotnosti ukrajuje 3,17kWh baterie. Elektrický motor o výkonu 2 kW dokáže stroj urychlit na 55 km/h. Jak bylo uvedeno v úvodu, výhodou pak je výjimečný 150km dojezd.
Terra Motors chce v komerční sféře s elektromotorku Bizmo II přímo konkurovat obdobným motorkám se spalovacím motorem. Pořizovací cena Bizmo II je 4000 dolarů (cca 80 000 Kč). Výhodou však jsou zanedbatelné jízdní a servisní náklady.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Dovolená v Česku? Vyzkoušejte elektrokola a elektroskútry!
Po Vélib a Autolib přichází Scootlib: veřejné půjčovny elektroskútrů
“S Bizmo II vstupujeme na trh s komerčními motorkami,“ říká Toru Tokushige, výkonný ředitel a zakladatel Terra Motors. „Tradičně, elektrické motorky díky slabé baterii a nízkému výkonu byly určeny pro dopravu na krátkých tratích. Bizmo II na jedno nabití ujede 150 km a je schopen přepravovat náklad o hmotnosti 30 kg. Bizmo II je prvním motocyklem, plně splňující podmínky komerčního používání.“
Do konce roku Terra Motors plánuje prodat 100 000 skútrů Bizmo II v Japonsku a jihovýchodní Asii. Právě v této oblasti jsou nejrůznější skútry velmi populární a neoddělitelně patří k jihoasijské městské dopravní kultuře.
Mám E-COOL/AKUMOTO 800 a
Mám E-COOL/AKUMOTO 800 a moc nejsem spokojený koukněte na video, které jsem pořídil a napište co si myslíte.
https://www.youtube.com/watch?v=35luX1-yjuY
Myslím, že to je naprosto
Myslím, že to je naprosto standardní kvalita čínských skútrů. Ale to jste asi nechtěl slyšet.
Protože těchto
Protože těchto elektroskútrů bylo již v ČR za 10 měsíců 2014 zaregistrováno celkem 6 ks (4x Praha, 1x Plzeň, 1x Rokycany), doporučuji ve všeobecné diskuzi zdejšího diskuzního fóra zavést nové vlákno např. s názvem „Elektrický skútr HANWAY E-COOL = AKUMOTO 800“, ve kterém se můžete podělit se zkušenostmi z provozu tohoto skútru, a doporučit tak ostatním zájemcům jeho zakoupení (příp. před ním varovat).
K videu: zadní pneumatiky se u skútrů nižších kategorií nevyvažují, kmitání předního kola určitě normální není – doporučuji navštívit blízkou STK (která kontroly motocyklů provádí), a za úplatu si nechat zkontrolovat řízení a pružení předního kola. Pokud stanicí STK tato závada neprojde, tak budete mít pádný argument (protokol) k navrácení skútru prodejci. Ale je dost možné, že tento čínský skútr bude pak i vyřazen ze silničního provozu.
Děkuji
Děkuji
Když český A600 dá na
Když český A600 dá na baterii L120 dojezd až 120km, tak tento japonský Bizmo II na baterii 3,17kWh by měl dát v pohodě až 180km – (viz výpočet: 120/44 x 66 = 180).
Navíc je ještě lehčí než A600, ale asi nemá LiFePO baterie z USA typu Hard.
Je to hanba pre toyotu, ze
Je to hanba pre toyotu, ze tento skuter ma kapacitu ako ten ich prius prezyvany plugin (ten ma sice 4,4kWh ale teda nic moc). Nema vyznam si ten plugin vobec kupovat ved to musi mat realny ev dojazd tak 10km.
(3,17 kWh baterie / výkon 2
(3,17 kWh baterie / výkon 2 kW) * 55 km/h = dojezd 87,1 km
To je hodně pitomý
To je hodně pitomý výpočet. Ale je fakt, že na 3.17kWh se 150km ujede těžko. A kromě toho i na našem trhu je dnes úplně běžná kapacita akumulátoru 4.3-5kWh.
Japonsko je trochu jiný
Japonsko je trochu jiný trh, jiná geografie, jiné podmínky.
Ale i v Japonsku platí
Ale i v Japonsku platí fyzikální zákony. I když přihlédnu k tomu, že ten skútr je kategorie „padesátka“ a bude jezdit spíše na placce, tak mi vychází jako reálný parametr spíše 120km a to ještě za oněch příslovečných „ideálních podmínek“.
Možno ste si nevšimli, ale
Možno ste si nevšimli, ale k tej baterke je uvedené 3,7kW (niek kWh), čo dosť mení situáciu – ale asi chybka.
Jakože baterie, co je
Jakože baterie, co je schopná dát výkon 3.7kW? 😉 Ne, to někdo opravdu zapomněl písmenko a navíc je tam napsáno 3.17 a nikoliv 3.7.
Mne to podla Akumota A10/70
Mne to podla Akumota A10/70 36A 48V 1730Wh olovo vychádza že tento skúter pri reálnej rýchlosti podla GPS 50Km/h spotreba asi 440Wh na 10Km prejde max 75 Km nech 80Km a koniec. Ale keď som chodil reálne 30Km/h tak spotreba bola asi 300Wh na 10 Km čiže by mohol zvládnuť asi 105Km. 150Km je skutočne nereálnych jedine ak pôjdete 25Km/h a budete vážiť 50Kg a bude stále len rovinka a žiadny vietor alebo vás ešte bude vietor tlačiť do chrbta.
Je to úplně stejně
Je to úplně stejně reálný-nearálný jako dojez Leafu. Zjednodušeně Leaf 24Kwh s 1300kg dojezd 199Km. Tohle 3,17Kwh 85kg a dojezd 150 km. Nechce se mi to počítat, ale od oka bez řidiče a u skůtru to bude zásaní ten řidič 🙂 má skůtr 2x větší poměr kwh/kg a nižší rychlost nižší odpor atd. Podle asi obdobných japonských mozků to teoreticky tech 150 Kč ujede. Realne jako u Leafu to bude tak 120 km s lekou rukou na plynu 🙂
Průměrný Japonec 60Kg 160cm
Průměrný Čech 85kg 175cm.
To se na dojezdu podepíše:)
Moje odhady.