Elektrický skútr Bizmo II s dojezdem 150 km

Japonská firma Terra Motors představila elektrický skútr Bizmo II s dojezdem 150 km. Firma chce s novým skútrem přímo konkurovat obdobným benzinový motorkám, především pro komerční použití.

Bizmo II – začátek konce benzinových skútrů?
foto: Terra Motors

Dojezd běžných elektrických skútrů se pohybuje reálně kolem 60 až 100 kilometrů. Velmi záleží na terénu, stylu jízdy nebo rychlosti. Při dynamičtější a rychlejší jízdě dojezd výrazně klesá.

Pro běžné osobní městské a příměstské denní jízdy dojezd současných elektroskútrů stačí. Naopak nedostačující je často pro nejrůznější městské rozvážkové jídlo, internetové obchody, atd.) a servisní firmy.

Právě elektrické skútry s velkým dojezdem se jeví pro podobné firmy jako ideální městský dopravní prostředek. Díky svým rozměrům se lehce pohybují v městské dopravě, jsou prakticky bezúdržbové, nenáročné na provoz a mají směšně nízké jízdní náklady. Nezanedbatelná je také image čistého a tichého dopravního prostředku.

Bizmo II

Bizmo II
foto: Terra Motors

Právě pro potřeby městských rozvážkových a servisních firem je elektrický skútr Bizmo II určen. Co skútr nabízí? Jedná se o jednoduchý elektrický skútr, s velkými odkládacími plochami v zadní a přední části. Hmotnost nákladu je až 30 kg.

Stroj váží pouze 85 kg, podstatnou část hmotnosti ukrajuje 3,17kWh baterie. Elektrický motor o výkonu 2 kW dokáže stroj urychlit na 55 km/h. Jak bylo uvedeno v úvodu, výhodou pak je výjimečný 150km dojezd.

Terra Motors chce v komerční sféře s elektromotorku Bizmo II přímo konkurovat obdobným motorkám se spalovacím motorem. Pořizovací cena Bizmo II je 4000 dolarů (cca 80 000 Kč). Výhodou však jsou zanedbatelné jízdní a servisní náklady.

“S Bizmo II vstupujeme na trh s komerčními motorkami,“ říká Toru Tokushige, výkonný ředitel a zakladatel Terra Motors. „Tradičně, elektrické motorky díky slabé baterii a nízkému výkonu byly určeny pro dopravu na krátkých tratích. Bizmo II na jedno nabití ujede 150 km a je schopen přepravovat náklad o hmotnosti 30 kg. Bizmo II je prvním motocyklem, plně splňující podmínky komerčního používání.“

Do konce roku Terra Motors plánuje prodat 100 000 skútrů Bizmo II v Japonsku a jihovýchodní Asii. Právě v této oblasti jsou nejrůznější skútry velmi populární a neoddělitelně patří k jihoasijské městské dopravní kultuře.

Terra Motors

14 Comments on “Elektrický skútr Bizmo II s dojezdem 150 km”

    1. Protože těchto
      Protože těchto elektroskútrů bylo již v ČR za 10 měsíců 2014 zaregistrováno celkem 6 ks (4x Praha, 1x Plzeň, 1x Rokycany), doporučuji ve všeobecné diskuzi zdejšího diskuzního fóra zavést nové vlákno např. s názvem „Elektrický skútr HANWAY E-COOL = AKUMOTO 800“, ve kterém se můžete podělit se zkušenostmi z provozu tohoto skútru, a doporučit tak ostatním zájemcům jeho zakoupení (příp. před ním varovat).

      K videu: zadní pneumatiky se u skútrů nižších kategorií nevyvažují, kmitání předního kola určitě normální není – doporučuji navštívit blízkou STK (která kontroly motocyklů provádí), a za úplatu si nechat zkontrolovat řízení a pružení předního kola. Pokud stanicí STK tato závada neprojde, tak budete mít pádný argument (protokol) k navrácení skútru prodejci. Ale je dost možné, že tento čínský skútr bude pak i vyřazen ze silničního provozu.

        1. Ale i v Japonsku platí
          Ale i v Japonsku platí fyzikální zákony. I když přihlédnu k tomu, že ten skútr je kategorie „padesátka“ a bude jezdit spíše na placce, tak mi vychází jako reálný parametr spíše 120km a to ještě za oněch příslovečných „ideálních podmínek“.

    1. Mne to podla Akumota A10/70
      Mne to podla Akumota A10/70 36A 48V 1730Wh olovo vychádza že tento skúter pri reálnej rýchlosti podla GPS 50Km/h spotreba asi 440Wh na 10Km prejde max 75 Km nech 80Km a koniec. Ale keď som chodil reálne 30Km/h tak spotreba bola asi 300Wh na 10 Km čiže by mohol zvládnuť asi 105Km. 150Km je skutočne nereálnych jedine ak pôjdete 25Km/h a budete vážiť 50Kg a bude stále len rovinka a žiadny vietor alebo vás ešte bude vietor tlačiť do chrbta.

      1. Je to úplně stejně
        Je to úplně stejně reálný-nearálný jako dojez Leafu. Zjednodušeně Leaf 24Kwh s 1300kg dojezd 199Km. Tohle 3,17Kwh 85kg a dojezd 150 km. Nechce se mi to počítat, ale od oka bez řidiče a u skůtru to bude zásaní ten řidič 🙂 má skůtr 2x větší poměr kwh/kg a nižší rychlost nižší odpor atd. Podle asi obdobných japonských mozků to teoreticky tech 150 Kč ujede. Realne jako u Leafu to bude tak 120 km s lekou rukou na plynu 🙂

        Průměrný Japonec 60Kg 160cm
        Průměrný Čech 85kg 175cm.

        To se na dojezdu podepíše:)

        Moje odhady.

Napsat komentář