Nová baterie pro Nissan Leaf stojí 130 000 Kč

Nissan konečně nacenil novou baterii pro elektromobil Nissan Leaf. Maloobchodní cena 24kWh li-ion baterie je $6499, v přepočtu asi 130 000 Kč. Pokud věnujete Nissanu svou starou baterii, je to o 20 000 Kč méně.

Nová baterie pro elektromobil Nissan Leaf
foto: Nissan

Pokud se majitel elektromobilu Nissan Leaf rozhodne k nákupu nové baterie, může si být jist, že půjde o nový typ s pozměněným chemickým složením. To je více odolné extrémně horkým teplotám. Cena nicméně nezahrnuje daň a instalační poplatky.

V přepočtu vychází cena za 1 kWh u nové baterie asi na $270 (cca 5400 Kč). Baterii si ale jen tak koupit nelze, vždy je nutné vrátit Nissanu tu starou. Výměna baterii trvá asi tři hodiny. Jde o stejnou baterii, která se montuje do nejnovějších modelů 2015 elektromobilu Nissan Leaf.

Očekává se, že zhruba za dva roky Nissan uvede na trh novou generaci plně elektrického auta Leaf a nabídne jej ve dvou verzích. S certifikovaným dojezdem 84 mil (130 km) a 150 mil (240 km). Bude se tak snažit čelit konkurenci zejména ze strany Tesla Motors, ale i dalších automobilek.

Nissan

29 Comments on “Nová baterie pro Nissan Leaf stojí 130 000 Kč”

    1. Všechno co nejde použít z
      Všechno co nejde použít z velkosériově vyráběných spalováků..

      Je to stále daň za malé výrobní série. Když se podíváte na video z výroby BMW i3, např. jen ta linka na výrobu elektromotorů a vůbec i vlastní vývoj toho HEPM motoru stál asi stejně (spíše více, protože se to nikdy moc nedělalo)jako vývoj spalováku. No a je rozdíl těch aut prodat 5tis ks ročně a 500tis ks.

      A ostatní komponenty?

      všechno v „HV oranžové“ stojí maloobchodně ranec, proklikejte si např. zde http://www.frostevparts.co.uk/ na kolik přijde MSD servisní odpojovač, sestava silového konektoru k motoru/baterii nebo jen třeba metr 25mm2 stíněného kabelu. (pravda v GB je obvykle dost draho)

      Set Motor+měnič UQM125 (tuším v Audi A1) maloobchodně vycházel před rokem na cca 18tis USD.

      1. To není daň za malé
        To není daň za malé série
        Tohle je velmi hrubé zjednodušení reality – je to daň za to, že automobilky ve skutečnosti nechtějí dělat elektromobily.
        Elektromobil je mnohem jednodušší konstrukce, než současná, z čehož plyne méně míst kde může vzniknout porucha, takže méně náhradních dílů = menší zisk (kdo ještě nekupoval náhradní díl přímo z továrny Bosch proti tomu samému ze stejné továrny se samolepkou Škoda tomu asi neuvěří). K tomu se pojí druhý problém – pokud by na trh někdo vrhnul elektromobil s cenou 400 000 Kč a dojezdem 100km, tak by se série 300 000 kusů v Evropě prodala za 2 měsíce (lidi si umí spočítat, že se jim to v ceně na kilometr vrátí a že jim dojezd 100 km stačí). Jenže cena za toto by byla, že by jim extrémně klesly prodeje současných aut v cenách 250 000 – 350 000. Takže jediné co automobilky nutí do elektromobility je stát-EU, automobilky samy u toho skřípou zuby

  1. To bych musel být hlupák,
    To bych musel být hlupák, abych jim starou baterii prodával za 20 tis.Kč.
    Daleko výhodnější bude si starou baterii umístit do přívěsného vozíku a jezdit si ji nabíjet do nabíječek, které jsou zadarmo – a vozit si tak energii k použití domů. A 20 tis.Kč budu mít do 2 let zpět za ušetřenou energii z DS. Energii z této baterky budu v zimě pálit v přímotopech a v létě si budu elektrickým bojlerem ohřívat teplou vodu. A dá se vymyslet spousta jiných využití staré baterie.
    Kolik stojí nabíječka baterie?

      1. Ano jsem strejda z ČR.
        Je

        Ano jsem strejda z ČR.

        Je zajímavé, že mě odkazujete do Receptáře – dobrý nápad. To, že někteří majitelé elektromobilů mohou vozít elektřinu do námi všemi zeleným bonusem dotovaných FV Vám například nevadí. Ale to není do receptáře – ale spíše pro další šetření, že? Tyto strejdy nazvete jak?
        Nebo když FV elektrárna dodává do DS elektrický proud ještě před jejím vystavením! Nebo české revizní techniky, kteří vydají revizní zprávu na nevybudované elektrické zařízení. To jsou ti praví strejdové z ČR. Proti nim jsem úplná nula.

        1. hmm, tomu sice moc neverim,
          hmm, tomu sice moc neverim, ale tak mozna jo…
          stejne si ale myslim ze se vam to neoplati, to by jste k te dobijecce musel jezdit zadarmo anebo ji mit hodne blizko. Nemluve o tom ze cas co tim stravite ma vetsi cenu nez elektrina co si tim dobijete…

          3.6kW (resp. 7.2kW) nabijecka z Leafa vam za hodinu usetri 15Kc (resp. 30Kc). Bud mate opravdu hodne volneho casu, nebo si ho moc necenite, anebo ta dobijecka krom toho ze je blizko k vam domu jeste musi byt blizko neceho, kde se da dobre zabit cas.

          Podle me hodne neekonomicke vyuziti casu a usetrit tak 20.000Kc za dva roky prace, to neni zadna vyhra.

    1. Mě přijde daleko
      Mě přijde daleko moudřejší si tu baterii (po repasi) naopak zabudovat doma a koupit si fotovoltaiku na střechu. Tam je možné docílit velmi výrazné úspory, oproti nové baterii. Pokud baterka vydrží ještě asi 1000 cyklů, tak i při denním používání byste měl do čeho nabíjet ještě 3 roky a s velmi malým zvýšením nákladů.

    2. To bych musel být hlupák
      To bych musel být hlupák …….
      Ten článek opravdu vypadá jako by ho hlupák psal, je to celé k smíchu co lze v mozku vyplodit.
      A nakonec – „Kolik stojí nabíječka baterie ?“
      Nabíječka baterie nestojí nic protože neexistuje, dají se nabíjet pouze akumulátory.

  2. Super by bylo kdyby v
    Super by bylo kdyby v budoucnu šel koupit originální výkonnější akumulátor než ten původně montovaný při výrobě vozu . Tak získat delší dojezdy a auto si tak ještě více užívat .
    Výrobci mnohdy tvrdí že je akumulátor dimenzovaný na celou životnost Elektromobilu.Uvidíme.

  3. Cenově to vychází celkem
    Cenově to vychází celkem dobře, 5500Kč/kWh je dost slušné. Pokud by se to přepočetlo na cykly, tak to při 3-4 tisících cyklů vychází na asi 40Kč na cyklus. Při přepočtu na kilometry to je (beru-li v úvahu, že se baterie nevybije úplně, tj. že ujede auto v průměru asi 100km/1c) asi 0,4Kč/km, a samozřejmě plus cena elektřiny. Při slušném zacházení by baterie mohla vydržet ale ještě o nějakou tisícovku víc. Nissan baterie vykupuje myslím i proto, že se dají i poté po repasování používat do stacionárních zdrojů (většinou je zaterie na 70% kapacity a ještě něco vydrží). V takovém případě to bude baterka hodně levná. Jenom, jestli prodá…

        1. no to prave si z nas Nissan
          no to prave si z nas Nissan dela srandu, uda cenu baterie ale ne uplnou, proste tu starou musite vratit a on ji jeste jednou proda pro druhotne pouziti. Ale zas na druhou stranu je taky fajn vedet ze pokud nam jednou zdechne baterie tak je tu nahrada a neni zas tak silene draha.

  4. tak to je ulet. mam doma
    tak to je ulet. mam doma trakcni 100A 12V, coz je 1,2kW a stala me 100USD Chapu ze pack muze byt drazsi, na druhou stranu je to hromada baterii, kde by mohla byt nejaka mnozstevni cena, takze by se to mohlo srovnat. nevim. me prijde tolik penez za 1kW baterie at je jakakoliv moc.

    1. 100Ah za 100USD?
      100Ah za 100USD? Předpokládám, že jde o olovo, ale i tak je to asi 3x levnější než nejlevnější čína co znám. Nechybí tam jedna nula?

      EDIT: Aha, tak koukám, že nechybí. Je jenom o málo dražší než 35Ah AGM do skútra. Škoda, že se to nedá pro EV smysluplně použít.

    2. heh, a kolik vazi ta vase
      heh, a kolik vazi ta vase baterka 😀 zkuste se zamyslet kolik by to vazilo kdyby jste misto 1,2kWh mel mit 85kWh (odhaduju to tak na 2 tuny vcetne packu).
      holt, li-ion je o poznani lehci a ma delsi zivotnost oproti olovu…

      Kdyby litiove baterie staly $100 vcetne dane tak se v elektromobilech jezdi uz davno 🙂

Napsat komentář