Elektrické jezdítko Chevrolet pro čínské superměsto Tianjin

V čínsko-singapurské spolupráci vzniká na zelené louce unikátní ekologické a technikou prošpikované město Tianjin Eco-city. Na projektu pracuje také americká automobilka General Motors, která pro potřeby města navrhuje elektrický Chevrolet EN-V 2.0.

Chevrolet EN-V 2.0.
foto: Genereal Motors

Tianjin Eco-city je ekologické, sociálně harmonické a energeticky nezávislé město budované Čínou a Singapurem. Město se staví na ploše 40 km2, nedaleko severovýchodního čínského města Tchien-ťin, asi 150 km od Pekingu.

Po dokončení v roce 2020 „eko-město“ pojme 350 000 obyvatel. Na rozdíl od ostatních měst se mohou obyvatelé města těšit z čistého vzduchu a vody, z velkého životního prostoru a ekologické dopravy.

Elektrický minivůz Chevrolet EN-V 2.0 od General Motors zapadá přesně do tohoto konceptu. Vozidlo je určeno pro městskou dopravu a je zásadně vylepšeným následovníkem konceptu EN-V představeného v roce 2009.

Chevrolet EN-V 2.0.

Design EN-V 2.0. cílí na asijské zákazníky.
foto: Genereal Motors

Chevrolet EN-V 2.0 dokáže dvě dospělé osoby přepravit na vzdálenost 40 kilometrů – pro potřeby města naprosto postačující hodnota. Navíc projekt Tianjin Eco-city počítá s výstavbou rychlých dobíjecích stanic po celém městě.

Původní koncept EN-V vypadal spíše jako futuristická telefonní budka na třech kolech. EN-V 2.0 je větší a připomíná více automobil. Uvnitř najdeme malý úložný prostor na zavazadla nebo klimatizaci. EN-V 2.0 je také, na rozdíl od svého předchůdce, schopen jízdy v jakémkoliv počasí.

I když EN-V 2.0 přibral na rozměrech, je stále násobně menší, než klasická auta. Podle firemních materiálů lze tak na jedno standardní parkovací místo zaparkovat až čtveřici minivozidel EN-V 2.0.

Ve vozidle najdeme také mnoho navigačních a bezpečnostních systémů. Pomocí GPS a vestavěných senzorů se dokáže EN-V 2.0 velkou měrou pohybovat autonomně, třeba v koloně vozidel. Navíc dokáže komunikovat s dalšími vozidly a městským dopravním systémem, takže se dokáže vyhnout dopravní zácpě.

EN-V 2.0 zůstal Tianjin Eco-city dva týdny během kterých ukazoval své možnosti. Zatím se však jedná o koncept, na kterém je nutno pracovat. Do otevření města v roce 2020 je však ještě dost času.

6 Comments on “Elektrické jezdítko Chevrolet pro čínské superměsto Tianjin”

    1. A co má společného ropa s
      A co má společného ropa s vyspělostí? Arabské státy mají ropy až nad hlavu nebo třeba Venezuela, která má pod zemí ropy víc než Rusko i USA dohromady.

      V Číně máte na každém rohu milion pracovitých lidí, ochotných komunikovat s vámi jazykem, kterému rozumíte a připravených odvést práci, kterou jim zadáte, za na naše poměry směšně malé peníze.

Napsat komentář