V čínsko-singapurské spolupráci vzniká na zelené louce unikátní ekologické a technikou prošpikované město Tianjin Eco-city. Na projektu pracuje také americká automobilka General Motors, která pro potřeby města navrhuje elektrický Chevrolet EN-V 2.0.
foto: Genereal Motors
Tianjin Eco-city je ekologické, sociálně harmonické a energeticky nezávislé město budované Čínou a Singapurem. Město se staví na ploše 40 km2, nedaleko severovýchodního čínského města Tchien-ťin, asi 150 km od Pekingu.
Po dokončení v roce 2020 „eko-město“ pojme 350 000 obyvatel. Na rozdíl od ostatních měst se mohou obyvatelé města těšit z čistého vzduchu a vody, z velkého životního prostoru a ekologické dopravy.
Elektrický minivůz Chevrolet EN-V 2.0 od General Motors zapadá přesně do tohoto konceptu. Vozidlo je určeno pro městskou dopravu a je zásadně vylepšeným následovníkem konceptu EN-V představeného v roce 2009.
foto: Genereal Motors
Chevrolet EN-V 2.0 dokáže dvě dospělé osoby přepravit na vzdálenost 40 kilometrů – pro potřeby města naprosto postačující hodnota. Navíc projekt Tianjin Eco-city počítá s výstavbou rychlých dobíjecích stanic po celém městě.
Původní koncept EN-V vypadal spíše jako futuristická telefonní budka na třech kolech. EN-V 2.0 je větší a připomíná více automobil. Uvnitř najdeme malý úložný prostor na zavazadla nebo klimatizaci. EN-V 2.0 je také, na rozdíl od svého předchůdce, schopen jízdy v jakémkoliv počasí.
I když EN-V 2.0 přibral na rozměrech, je stále násobně menší, než klasická auta. Podle firemních materiálů lze tak na jedno standardní parkovací místo zaparkovat až čtveřici minivozidel EN-V 2.0.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektrický tuk tuk jménem Zbee
V USA lidé používají golfové vozíky jako levnější variantu elektromobilu
Ve vozidle najdeme také mnoho navigačních a bezpečnostních systémů. Pomocí GPS a vestavěných senzorů se dokáže EN-V 2.0 velkou měrou pohybovat autonomně, třeba v koloně vozidel. Navíc dokáže komunikovat s dalšími vozidly a městským dopravním systémem, takže se dokáže vyhnout dopravní zácpě.
EN-V 2.0 zůstal Tianjin Eco-city dva týdny během kterých ukazoval své možnosti. Zatím se však jedná o koncept, na kterém je nutno pracovat. Do otevření města v roce 2020 je však ještě dost času.
Jako druhé auto pro rodinu
Jako druhé auto pro rodinu žijící ve městě to ujde.
Mě fascinuje taktika
Mě fascinuje taktika stavět nová města na zelené louce. Chápu tu výhodnost, ale nechápu lidi, kteří se do podobných měst pak stěhují. Vždyť je to tak umělé.
Nedivím si,že Čína když
Nedivím si,že Čína když chce,tak může mít všechno a všichni jí jdou na ruku.Ale pořád si pokládám otázku,proč například Rusko,které má ropu není vyspělejší než Čína???
A co má společného ropa s
A co má společného ropa s vyspělostí? Arabské státy mají ropy až nad hlavu nebo třeba Venezuela, která má pod zemí ropy víc než Rusko i USA dohromady.
V Číně máte na každém rohu milion pracovitých lidí, ochotných komunikovat s vámi jazykem, kterému rozumíte a připravených odvést práci, kterou jim zadáte, za na naše poměry směšně malé peníze.
V Číně mluví česky
V Číně mluví česky miliony lidí? 🙂
No samozřejmě. General
No samozřejmě. General Motors a další nadnárodní koncerny s číňany komunikují zásadně v češtině. Vy to nevíte?