Prodej elektromobilů Renault vytrvale klesá

Francouzský Renault má na trhu tři elektromobily: osobní auto Renault Zoe, elektrickou dodávku Renault Kangoo Z.E. a elektrické vozítko Twizy. I přes růst prodejů doma ve Francii ale prodeje elektromobilů Renault ve zbytku Evropy i světa vytrvale klesají.

Navzdory bohaté nabídce se elektromobily Renault prodávají čím dál tím hůř
foto: Renault

Prodej elektromobilů ve Francii zaznamenal v květnu 2014 příjemný růst. Nejvíce se prodalo krásky Zoe (472), druhý je s velkým odstupem Nissan Leaf (111), následuje Bolloré Bluecar (105), Citroen C-Zero (58), BMW i3 (51) a Tesla Model S (43). Pak už jen Smart ED (41), Peugeot iOn (33) a Volkswagen e-Up! (26) plus jeden kousek Ford Focus EV.

Celkem tedy za květen ve Francii prodáno 941 osobních elektromobilů. Pro srovnání v květnu 2013 to bylo 688. Elektrických dodávek se prodalo 415, lídrem zůstává Renault s 303 vozy Kangoo Z.E. Celkový počet prodaných elektromobilů ve Francii za květen 2014 dělá 1356.

Problém je, že ač se doma Renaultu daří, všude jinde prodeje jeho elektrických aut strmě klesají. Proti minulému roku přibližně o třetinu v Evropě a o více než třetinu ve světě. Konkrétně: za leden-květen 2013 prodal Renault v Evropě 6067 elektromobilů, za stejné období 2014 je to 4180.

Krokem, který by mohl Renaultu pomoci, by bylo uvedení modelu Zoe v Norsku, kde je o elektromobily obrovský zájem. Zda a kdy k tomu dojde ale zatím není jasné.

10 Comments on “Prodej elektromobilů Renault vytrvale klesá”

  1. Tam se nejedná o to, že je
    Tam se nejedná o to, že je 50€, 80€ nebo 100€.
    Jedná se o to, že ti Renault prodá polovinu auta za dvojnásobnou cenu než celé auto a tu druhou ti pronajímá.
    Například Tesla přiznává, že má náklady na 1kWh baterii cca 300USD – u baterie 20KWh je to tedy 6000USD neboli cca 4500€ – to si Renault nechá zaplatit v tom pronájmu. Jediný rozdíl je v tom, že u Tesly ti ta baterie zůstane, u Renaultu ti nezůstane nic. Pak se nedidv, že lidi radši koupí konkurenční auto, které je jejich.

      1. Máš pravdu, je to rozdíl
        Máš pravdu, je to rozdíl mezi nákladovou cenou a prodejní.

        Mě jenom u renaultu strašně štve, že si tuto cenu nechají zaplatit v kupní ceně auta, potom si ji vyberou podruhé v nnájmu a až to auto budeš likvidovat, tak přijde pán z renaultu a tu baterii si odveze. Z těch baterií potom poskládají „elektrárnu“ a budou je ještě deset let honit v této elektrárně než ji konečně zrecyklujou. A já jako jejich zákazník jim tohle všechno zaplatím a navíc vlastně třikrát.

Napsat komentář