VIDEO: Noční přistání hybridní stíhačky F-35B

Stíhací letadla představují absolutní vrchol lidské techniky a umu. Jednotlivé státy neváhají vynaložit na jejich vývoj desítky miliardy dolarů. Zářným příkladem je supermoderní hybridní stíhačka F-35B Lightninig II.

F-35B Lightning II dokáže operovat ve dne, v noci, ve všech klimatických podmínkách.
foto: YouTube

F-35B Lightning II startuje na krátké dráze. Po spotřebování paliva a zbraní (tedy při nižší hmotnosti) přistává vertikálně jako vrtulník. Cena? Asi 130 milionů dolarů (2,56 miliardy Kč). Jen pilotní přilba přijde na 500 000 dolarů (10 milionů Kč).

Přistání F-35B v noci vypadá impozantně
video: YouTube

YouTube

10 Comments on “VIDEO: Noční přistání hybridní stíhačky F-35B”

  1. No jasně… jak funguje
    No jasně… jak funguje elektricko proudovy motor? To je nějaká novinka? Je to jen F-35 s kolmym startem a možná i přistáním.Tato stíhačka pouze konkurovala v boji proti jinému americkému výrobci na koupi pro USA.Vyvíjeno a vyrobeno na přelomu roku 2000. Je to starý 14 let, a jak píší jiní je to stíhačka na nic, pouze byla levná.Doteď mají Amíci s nimi problémy, ale zakázka zaplacena a letadýlka holt musej doslouzit. Psát tady specifikace o helmě a o přistání, je prostě blbost, promiňte, nevidím souvyslost s webem hybrid.cz. Tak z toho nedělejte kritický příspěvek, takovejch s oháňkama je tu dost. Spíš to vypadá , že článek je vygenerován jakýmsi robotem, který se na youtube chytil videa s přívlastkem hybrid, a proto tu vyšel nesmyslnej článek 🙂

    1. Ne, F35 není špička
      Ne, F35 není špička techniky. Oproti staršímu F-22A, ruským letadlům T-50 PAK-FA a Su-35S a čínskému J-20 tento předražený zázrak zaostává v těchto kategoriích:
      – Super Cruise
      – High Agility – Supersonic/Subsonic
      – High Specific Excess Power – Ps
      – Thrust Vectoring Control – TVC 2-D
      – Sidelooking ESA Apertures
      – Supersonic Weapons Delivery
      – Large Thrust to Weight
      – High Combat Ceiling Loiter / Operate (plus > 7 deg/sec turn rate, sustained @ 30 kft)
      – Good Non RF Observables
      – Large Internal Usable Fuel Load (klbs)

      Kromě technické zaostalosti F-35 ani pořádně nefunguje, přestože podle plánu už měl být hotov:
      – The helmet-mounted display does not work properly
      – The fuel dump subsystem poses a fire hazard
      – The Integrated Power Package is unreliable and difficult to service
      – The F-35C’s arresting hook does not work
      – Classified „survivability issues“, which have been speculated to be about stealth
      – The wing buffet is worse than previously reported
      – The airframe is unlikely to last through the required lifespan
      – The flight test program has yet to explore the most challenging areas
      – The software development is behind schedule
      – The aircraft is in danger of going overweight or, for the F-35B, not properly balanced for VTOL operations
      – There are multiple thermal management problems
      – The automated logistics information system is partially developed
      – The lightning protection on the F-35 is uncertified, with areas of concern

Napsat komentář