Společnost Kia Motors zahájila sériovou výrobu nového elektromobilu Kia Soul EV. Soul EV patří mezi vozidla s nulovými emisemi a do historie značky Kia vstupuje jako první elektromobil Kia, který se bude prodávat mimo Koreu.
foto: Kia
TISKOVÁ ZPRÁVA
První vozidla, která sjela z výrobní linky, jsou určena pro vybrané evropské trhy. Prodej v Evropě včetně České republiky bude zahájen ve druhé polovině letošního roku. Soul EV je vyráběn v korejském závodě Kia Gwangju. Zpočátku se počítá s výrobou 5 000 elektromobilů ročně.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: testování elektromobilu Kia Soul EV v zimě a mrazu
VIDEO: nová reklama na elektromobil Kia Soul EV
Autosalon Chicago 2014: představení elektromobilu Kia Soul EV
„Nový Soul EV je skutečným průkopníkem programu čisté mobility Kia, protože poskytuje zákazníkům šetrnou dopravu ohleduplnou k životnímu prostředí,“ poznamenává Arnošt Barna, obchodní ředitel společnosti Kia Motors Czech.
Přestože se jedná o první elektromobil automobilky Kia, který je prodáván v globálním měřítku, představuje Soul EV již druhou generaci akumulátorových elektromobilů. V konstrukci jsou využity bohaté zkušenosti z vývoje elektromobilu Kia Ray EV a každodenního provozu flotily vozů Ray EV během uplynulých tří let.
Soul EV přebírá kultovní designérský styl druhé generace modelové řady Kia Soul, a je tedy elektromobilem s jedinečným vzhledem, který dokonale splňuje požadavky obyvatel měst pro každodenní provoz díky rekordně dlouhému dojezdu, prostornému interiéru a velkorysému zavazadlovému prostoru.
Soul EV má v evropské verzi kombinovaný dojezd 212 km díky vysokokapacitní sadě 192 lithium-polymerových akumulátorových článků s kapacitou 27 kWh.
Elektromobil Soul EV vděčí za svůj výjimečný dojezd především hustotě energie akumulátorových článků 200 Wh/kg, která je nejlepší v automobilovém průmyslu, a celé řadě nejmodernějších systémů s nízkou spotřebou energie, mezi něž patří nové tepelné čerpadlo, chytrý systém přívodu vzduchu a nový individuální ventilační systém.
Uvedené systémy maximalizují dojezd efektivním využíváním energie pro funkce topení, ventilace a klimatizace. Soul EV používá také rekuperaci kinetické energie pro nabíjení akumulátoru při setrvačné jízdě a brzdění.
Zdrojem hnací síly je elektromotor o výkonu 81,4 kW (110 k), který bez jakékoli prodlevy poskytuje úctyhodný točivý moment 285 N.m. přenášený na přední kola prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu.
Soul EV si zachovává dynamický charakter konvenčního modelu Soul, což dokládají předběžné hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a nejvyšší rychlosti 145 km/h.
Sada akumulátorových článků je uložena pod podlahou interiéru. Toto umístění přispívá k nízkému těžišti, které je rovněž zárukou vynikající úrovně jízdního komfortu, ovladatelnosti a kultivovanosti provozu.
K nabíjení elektromobilu Soul EV lze využít jakoukoli běžnou domácí elektrickou zásuvku. Palubní nabíječka s výkonem 6,6 kW na střídavý proud umožňuje plné nabití akumulátoru elektromobilu Soul EV během pěti hodin. Osmdesátiprocentního nabití lze dosáhnout za pouhých 25 minut s nabíječkou o výkonu 100 kW na stejnosměrný proud (33 minut při 50 kW).
Nový Soul EV obdržel jako první automobil na světě ekologický certifikát UL, který dokládá použití 23 942 gramů bioplastů a 10% podíl uhlíku s organickým původem v materiálech.
Mezi recyklovatelné materiály v interiéru modelu Soul EV patří bioplasty, biopěny, biotkaniny a bioplsti na bázi PET z organických surovin. Používané materiály mají nízký obsah těkavých organických látek. Uplatnění nalézají také nově vyvinuté antibakteriální materiály a laky.
K tej slovenkej sieti link:
K tej slovenkej sieti link: www plug-in.sk/docu/zoznamLokalit.pdf Je to kompletný zoznam vrátane presného miesta a parametrov stojanu. Kedže sa mi nechce prihlasovať tak za www som nedal bodku
Odkaz funguje bez prihlaseni
Odkaz funguje bez prihlaseni i bez bodky =)
Pekne ale stale to nieje
Pekne ale stale to nieje ono. Podla mna elektromobil zacne byt pouzitelny az s bateriami od 50kWh. Toto bude mat realny dojazd tak 100-120km. Az s bateriami od 50kWh sa dojazd zvysi na 200-250km a to uz je pouzitelna hodnota.
Záleží na ceně. Mě by
Záleží na ceně. Mě by 120km dojezd bohatě vystačil na 95% mého ježdění, ale nejsem ochoten za to zaplatit cenu benziňáku vyšší střední třídy.
Při úvahách o ceně je
Při úvahách o ceně je třeba uvážit, že za palivo benziňáku dáte za jeho život ještě asi jednou tolik, kolik činí jeho cena.
To je sice pravda, ale ani
To je sice pravda, ale ani ta elektřina není zadarmo a to auto bude nejspíš v elektrické verzi více než 2x dražší než spalovací verze.
No, zrovna nedávno jsem si
No, zrovna nedávno jsem si to počítal pro náš konkrétní případ a vyšlo mi, že jenom za naftu dám za 10 let a 250 000km
390 000Kč (6 litrů na 100km), za elektřinu bych za stejnej nájezd dal 72 000Kč (20kWh na 100km). Takže až bude dostatečnej výběr (hezké, velké auto s novým dojezdem 200 včetně zapnutého topení – po deseti letech může dojezd klesnout na 150 – to je moje potřebná hraniční hodnota), tak může mít cenu 450 000 (auto co kupuju teď) + 300 000 = 750 000 bez DPH. Nevýhoda bude ve vyšší jednorázové investici, výhoda bude v doufejme nižších servisních nákladech oproti dieslu. Maj na to deset let, když to zvládnou dřív, možná udělám rychlejší obměnu 🙂
Kolik váží a kolik
Kolik váží a kolik stojí?
Trochu bych měl pochybnosti o výdrži Lipo akumulátorů. A to jak časovou, tak i cyklovatelnou.
Buďte v klidu. Soul bude
Buďte v klidu. Soul bude mít buď NMC nebo NCA články stejně jako všechny ostatní současné EV. Ozančení jako „lipo“ je archaizmus z dávných dob, kdy si lidi chybně navykli říkat kulatým článkům „lionky“ a placatým „lipolky“.
Váží asi 1430 kg. Cena
Váží asi 1430 kg. Cena zatím nebyla oznámena.
Sákryš. Ještě 100 km
Sákryš. Ještě 100 km navrch v dojezdu a bylo by to ideální i v ČR s jejím nepokrytím rychlonabíječkami. Navíc v tomto voze budou jezdit rodiny, takže větší zátěž a bagáž, dojezd půjde dolů rychleji než v městských malých vozech. No, dojezdově nepotěšili. Ale stačí se přestěhovat na Slovensko a tam už soukromníci otevřeli rychlonabíječky v každém okresním městě.
„Ale stačí se
„Ale stačí se přestěhovat na Slovensko a tam už soukromníci otevřeli rychlonabíječky v každém okresním městě.“ – takové informace nemáme, jste si tím jist?
Áno. Neviem ako je to s
Áno. Neviem ako je to s platením ale viac na greenway.sk
Ano otvorili..je ich 15 a
Ano otvorili..je ich 15 a kto si zaregistruje elektromobil myslim do augusta ma nabijanie zdarma.
kdenabijat.sk
alebo
wheretoch
kdenabijat.sk
alebo
wheretocharge.eu
greenway nabijacky su tie s cervenou ikonou
Nalezeno. Ti Slováci jsou
Nalezeno. Ti Slováci jsou docela dobří tajiči(tajič je ta nejsprostší nadávka pro spolubydlícího na koleji, který Vám zatají toaletní papír v době, kdy máte průjem). Takže celý web o nabíječkách http://www.plug-in.sk/ a k tomu v pdf návod a seznam s adresami a mapou http://www.plug-in.sk/docu/zoznamLokalit.pdf . Teďka zkusím zjistit, nakoľko sme aj po tých rokoch od seba bratia a či ma zaregistrují ako Čehůňa do konca životnosti voza odoberať elektrinu zdarma.
Všiml jsem si toho na webu
Všiml jsem si toho na webu sme.sk http://auto.sme.sk/c/7201806/cesta-z-bratislavy-do-kosic-stoji-elektromobilom-menej-ako-10-eur.html?ref=avizocl , jde o firmu Greenway http://www.greenway.sk/, jejich prezentace zde http://www.greenway.sk/sk/blog/view/video-prinasame-elektromobilitu-na-slovensko : GreenWay Operator sprevádzkoval sieť 15 rýchlonabíjacích staníc pre elektromobily na trase Bratislava – Košice, čím efektívne prepojil metropolu západného a východného Slovenska a umožnil tak používanie ekologickej dopravy pomocou elektromobilov na celom území Slovenska bez obmedzenia. Ovšem marně hledám mapu těchto stanic, je tam jen takový schématický obrázek.
Líbí! A cena?
Líbí! A cena?
Zatím nebyla oznámena.
Zatím nebyla oznámena. Očekáváme ji pro ČR blízkou 700 000 Kč s DPH jako v případě Leafu.
Tak to hodně štěstí 🙁
Tak to hodně štěstí 🙁
A ze by rekli jakou 100kW
A ze by rekli jakou 100kW nabijecku maji na mysli to je ani nenapadne 🙁
Ze by CHAdeMO odhalilo nejakou novou verzi?
Jde o tiskovou zprávu,
Jde o tiskovou zprávu, žádné další podrobnosti bohužel zatím neznáme. Ale pokusíme se vyzjistit :).
Nebojte se, že v pravou
Nebojte se, že v pravou chvíli Kia bližší informace zveřejní, je na to ještě čas. Kia Soul je rovnocenným automobilem jako každé jiné, a věřím, že během pár týdnu nebo měsíce bude pro zájemce o KIA Soul el. u prodejcu. Většina ostatních výrobcu elktromobilu též v prvotních informacích do detailu nezabíhají. Kia rozhodně není firmou „utrženou z palmy“. A stejně jako jiné jihokorejské firmy si již našly místo na světových trzích. VW a Škodovka je v tomto konzervativnější.