Zahájení výroby nové Škoda Octavia G-TEC na zemní plyn

V hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi sjíždí z linky nová Škoda Octavia G-TEC. Objednávky na nový model již obchodníci na českém trhu přijímají. První Octavia s pohonem na zemní plyn se vyrábí ve verzích Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC.

Zahájení výroby nového modelu ŠKODA Octavia G-TEC Obě nádrže na CNG mají celkový objem maximálně 97 litrů, resp. 15 kg zemního plynu při tlaku 200 barů. Jsou uloženy pod podlahou zavazadlového prostoru na speciálním rámu.
foto: Škoda Auto

  • › Škoda Auto v Mladé Boleslavi zahájila sériovou výrobu nového modelu
    Škoda Octavia s pohonem na stlačený zemní plyn
  • › Paleta vozů značky Škoda, poháněných zemním plynem, se rozrostla na tři
    modely; Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC
  • › Octavia G-TEC 1,4 TSI/81 kW s emisemi pouhých 97 g CO2/km; kombinovaný dojezd na zemní plyn a benzin činí až 1.330 km
  • › Škoda investovala pět milionů EUR do nové testovací haly a plnicí stanice
    CNG
  • › Zemní plyn je cenově výhodnou alternativou; náklady na palivo jsou nižší než
    1 Kč/km

Nabídka vozů značky Škoda schopných spalovat CNG se tak rozrůstá na tři modely. Již od konce roku 2012 je na evropských trzích úspěšný minivůz Citigo s pohonem na CNG.

Pro zahájení výroby nové Octavie G-TEC uvedla Škoda Auto do provozu novou testovací halu a novou plničku CNG. Za tímto účelem investovala Automobilka pět milionů EUR. Zde se provádějí předepsané bezpečnostní zkoušky CNG-agregátů a poprvé plní plynové nádrže.

Nová Octavia G-TEC a nová Octavia Combi G-TEC budou po České republice od června 2014 postupně uvedeny na trhy 14 dalších evropských zemí: Belgie, Dánska, , Finska, Francie, Itálie, Lucemburska, Nizozemska, Norska, Rakouska, Švédska, Švýcarska, a Slovinska.

Nová Škoda Octavia G-TEC je poháněna přeplňovaným motorem 1,4 TSI. Agregát dává nejvyšší výkon 81 kW a je konstruován pro spalování jak na benzinu, tak i CNG. Zkratka CNG vychází z anglického Compressed Natural Gas, tedy stlačený zemní plyn. Součástí sériové výbavy je paket Green tec se systémem start-stop a rekuperací brzdné energie.

Moderní agregát plní požadavky emisní normy EU 6, která vstoupí v platnost v září 2014. Při provozu pouze na CNG ujede Octavia G-TEC, resp. Octavia Combi G-TEC až 410 kilometrů. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím 97 g CO2/km.

Při provozu pouze na benzin činí dojezd až 920 km. Na jedno natankování všech nádrží tak Octavia G-TEC ujede celkem až 1.330 km a ani potěšení z jízdy přitom nepřijde zkrátka. Vůz za 10,9 s akceleruje z 0 na 100 km/h a dosahuje maximální rychlosti 195 km/h.

Obě nádrže na mají celkový objem maximálně 97 litrů, resp. 15 kg zemního plynu při tlaku 200 barů. Jsou uloženy pod podlahou zavazadlového prostoru na speciálním rámu. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů (Octavia) resp. 480 litrů (Octavia Combi).

Uvedením nových modelů Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC rozšiřuje značka Škoda svou paletu vozů poháněných zemním plynem na tři modely. Již od října 2012 je v nabídce městský vůz Citigo s pohonem na zemní plyn.

Tento vůz spotřebuje pouze 4,4 m3 (2,9 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím 79 g CO2/km. Celkový dojezd vozu činí 620 km (400 km plyn, 220 km benzin).

Vozy poháněné zemním plynem nabízí trvale udržitelnou mobilitu za dostupnou cenu. Cena zemního plynu je v České republice a v mnoha dalších evropských zemích podstatně výhodnější než cena benzinu nebo nafty. Náklady obou verzí modelu Škoda Octavia G-TEC na palivo v kombinovaném cyklu jsou nižší než 1 Kč/km.

S novým modelem Octavia G-TEC vysílá značka Škoda opět jasný signál v oblasti mimořádně ekologických modelů. Celkem 22 modelů značky Škoda má emise CO2 nižší než 100 g/km, 112 modelů značky Škoda emituje méně než 120 g CO2/km. Trvale udržitelná mobilita začíná u vozů značky Škoda hodnotou 79 g CO2/km u modelu Škoda Citigo G-TEC.

Mimořádně šetrné vůči životnímu prostředí jsou modely Škoda GreenLine a Green tec. Zákazník si může vybírat z celkem dvanácti variant GreenLine a 51 variant Green tec. Nová Škoda Octavia GreenLine stanovuje nová měřítka ve třídě kompaktních vozů s hodnotou pouhých 85 g CO2/km.

tisková zpráva

14 Comments on “Zahájení výroby nové Škoda Octavia G-TEC na zemní plyn”

  1. Je otázka jak je to
    Je otázka jak je to doopravdy s tou spotřebou. Dneska máte v techničáku kombinovanou spotřebu 5,4L/100Km, ale v reálném provozu toho nelze dosáhnout a praktická spotřeba je kolem v těchto případech kolem 7L/100km.

    Tj. otázka jestli s 50L nádrží ujede 920km a nebo 700Km a to samé na CNG … místo 420Km … 310Km.. a rázem je celkový dojezd cca 1000Km

    1. Aky je rozdiel medzi zemnym
      Aky je rozdiel medzi zemnym plynom co si tankujes do auta a zemnym plynom v tvojej domovej pripojke a vlastne zemnym plynom v celom priemysle(teplarenstvo, vyroba atd) ????? odpoved-ziaden rozdiel tam neni.
      To znamena ze ziaden politik sa neodvazi zvysit ceny zemneho plynu spotrebnou danou lebo by to malo vplyv na celu ekonomiku, a z toho vyplyva ze motoristi sa schovaju za celu spolocnost cize uz nebudu trpiet tym ze polovica ceny paliva je spotrebna dan.
      Taze zemny plyn sa urcite oplati i ked riziko tam je v podobe predrazenych STKaciek, ale urcite nie v podobe predrazenej ceny plynu.

      1. Většinou Ano? Co vím, tak
        Většinou Ano? Co vím, tak připojení bioplynek jako dodavatelů „zemního plynu“ je zakázáno pro nesplnění „kvality“ dodávek, kdy příměsy „navíc“ oproti ZP působí problémy materiálům v soustavě. Od přenosových sítí po sporáky.
        Že by CNG motory byly výjimkou? Já bych si teda nedal do nádrže něco co zkrátí životnost motoru a není na to stavěn katalizátor(jeho cena není malá a v každé biolynce je jiný obsah různých látek…)

    1. Z webu Škoda Auto:
      Z webu Škoda Auto: Rekuperace přeměňuje kinetickou (pohybovou) energii na využitelnou elektrickou energii. Ta se buď ukládá do akumulátoru, nebo se rovnou spotřebovává.

      Při brzdění motorem je napětí na alternátoru vyšší než aktuální napětí baterie (maximálně na 15 V). Alternátor tak dodává elektrickou energii spotřebičům a nabíjí akumulátor. Tím se šetří palivo, které je za běžných okolností k těmto úkonům potřebné.

      Při zrychlení vozidla, nebo ustálené jízdě je napětí na regulátoru nižší než napětí baterie (cca 12 V), takže vozidlo spotřebovává energii uloženou v akumulátoru. Alternátor pracuje v tomto režimu při nižší zátěži a odebírá menší mechanickou energii z klikové hřídele spalovacího motoru. Nižší potřebě výkonu se tedy přizpůsobí i dávkování pohonné hmoty a dochází k úspoře paliva v automobilu.

      1. Zdravím Vás pán Jan.
        Zdravím Vás pán Jan. Ďakujem za odpoveď. Rád by som to ešte rozobral.
        Podľa toho čo k tomu píšu na stránkach Škody som to pochopil,
        že auto pri brzdení nabíja 12V akumulátor a pri prudkom rozbiehaní prípadne ustálenej jazde odstaví alternátor(-rotorová časť nieje napájaná.) Toto má za následok zníženie spotreby.

        Z elektrického hľadiska:
        Dnešné autá sú napájané z alternátorov 200A +- (podľa spotrebičov v aute). Takže teoreticky toto má nabíjať obyčajný olovenný (alebo aj štart stop-odolnejší)akumulátor pri brzdení a zasa pri rozbiehaní alebo ustálenej jazde sa ma táto energia prednostne „míňať“ z neho.
        Do akej hodnoty? Čo keď budem axcelerovať a prudko zastavím, alebo zastavím po ustálenej jazde(odrazu). Koľko energie zostane v akumulátore. Pr.:Ponáhľam na letisko, zastavím, po týždni dvoch naštartujem vôbec???
        Kapacita aku je cca 80Ah. Alternátor má výkon cca 2,5Kw!!!
        Keby prebiehalo toto „rýchlonabíjanie“ tak aku začne okamžite plynovať bez ohľadu na stupeň vybitia. To nehovorím o dolievaní destilovanej vody a servise vôbec.
        Jednoducho-Chcú cyklovať-týrať takto aku???

        Čo sa týka toho kolísania napätia-kôli tomu tam regler ktorý zaisťuje konštantné napätie 14,4V bez ohľadu na otáčky motora-
        Pri malých otáčkach si viac magnetizuje rotor, to je celé.
        Regler nemôže príp. robiť násobič napätia z 12 na 14,4 je to len stabilizátor napätia.

        Aku je nabíjané konštantným napätím(primeraným prúdom).
        Kolísanie na úrovni troch voltov jednoducho nemôže nastať. To by svetlá menili intenzitu pri rozjazdoch, hodiny, palubná doska všetko by skresľovalo, atď…

        To že alternátor napája spotrebiče keď motor brzdí to je v princípe od fordovho modelu T. Je mu jedno či ho toči motor alebo kinetická energia auta dolu kopcom. „Novinkou“ je dobehová spojka na alternátore ktorá ako tak ovplyvňuje spotrebu.

        Ďalšia vec: stop štart system ušetrí 0,2l, koľko ušetrí toto?

        Aj na našich stránkach o tom píšu len ako o rekuperácii ale poriadne vysvetlenie CHÝBA.
        Alebo je to len marketingový ťah. Kľudne použite môj koment ak to pomôže získať viac info. Verím že to zaujíma viac ľudí.
        Ďakujem

Napsat komentář