Pořizovací cena CNG vozů klesá

Díky novým slevám na nákup CNG vozů je tato moderní technologie dostupná českým motoristům za podmínek, které jsou srovnatelné s pořízením běžného vozidla. Slevu získají nejen zájemci o nové, ale také ojeté vozy. Dalším bonusem je pak nižší cena paliva u vybraných čerpacích stanic.

Auta na plyn poblíž čerpací a plnící stanice
foto: E.ON

Zákazníci energetické společnosti E.ON si mohou v těchto dnech pořídit nový nebo ojetý vůz poháněný stlačeným zemním plynem (CNG) se slevou až 36 %. Kupní cena takového vozu se již významně blíží běžným automobilům na benzín či naftu, CNG si však stále zachovává výhodu v podobě významně nižší ceně paliva – v běžném provozu lze ušetřit 30-50 % nákladů.

Pro zájemce o nové vozy je určena sleva u společnosti AUTO FUTURE s.r.o., která se týká všech osobních i užitkových vozů značek Fiat a Iveco. Běžná prodejní cena je nižší až o 36 % v závislosti na typu vozu.

Zájem o automobily poháněné CNG potvrzuje také Tomáše Lenc, obchodní ředitel společnosti: „Obecně jsou poptávány spíše užitkové vozy, a to Fiat Doblo a Ducato, kde se výhoda alternativního pohonu na CNG projeví v ekonomice provozu nejrychleji,“ vysvětluje. Při nákupu vozu lze získat také tankovací kartu, s níž řidič tankuje na vybraných stanicích palivo se slevou až 0,5 Kč/kg.

Levněji lze v těchto dnech pořídit také ojeté vozy z nabídky společnost CNG Company. Výše slevy je 11 % a kromě ní společnost garantuje také další slevu 15 % na náklady spojené s dovozem vozidla nebo slevu 0,30 Kč/kg na palivo CNG na stanicích společnosti E.ON po dobu 1 roku.

Vladimír Stolz, ředitel společnosti, k tomu dodává: „S rostoucím povědomím a počtem CNG stanic se postupně zvyšuje také množství zájemců o ojetá CNG vozidla. Nárůst poptávky v souvislosti s akcí je doposud více jak 10 %. Slevu využívají jak fyzické osoby, tak firmy s většími vozovými parky, které májí zájem vyzkoušet CNG ve svém provozu.“

tisková zpráva

3 Comments on “Pořizovací cena CNG vozů klesá”

  1. CNG je alternativa leda pro
    CNG je alternativa leda pro firmy. Důvodem je, že na CNG je výrazně nižší spotřební daň a je i určena na následující roky. Proto je CNG „levné“. Ale že by CNG auta měli nějakou jinou výhodu jsem si nevšiml. Nevýhoda je, že se požadují pravidelné kontroly, které o něco zdraží servis.

    Co nechápu je ten text „tato moderní technologie“ – spojit toto s CNG mě přijde absurdní.

    Druhá věc kterou nechápu – toto je jasný PR článek (lépe řečeno rovnou reklama) s nulovou informační hodnotou, proč je to tady na hybridu.

    1. Takže zhrnuto jsi chtěl
      Takže zhrnuto jsi chtěl říci co? Tvůj příspěvek asi ukazuje, že víš, ale sdělení informace jaksi nula nula nic.

      Pro lidi co uvažují nad CNG a předchozí komentář nechápali, to ASI? mělo vyznít, že do roku 2020 je „příkaz“ od EU (nešel proti němu dokonce ani Kalous), kdy stát nesmí dát stejnou daň jako na benzin či naftu. Tedy při pořízení CNG počítat s „levnějším“ provozem pouze a jenom do roku 2020. A dnes je rok 2014, což nám dává 6 let levného provozu a možnost počkat na elektromobil co bude mít cenu odpovídající realitě a pak už stejně nebude daň na palivu, ale daň na auto něco jako v Neměcku, ale určitě větší, jsme přeci v ČR 😀

      Co se týká firem, je informace pěkná hovadina. Pán měl na mysli asi přstavbu, kdy musí mít revizi. Jinak stačí dodržet kontrolu jak stanoví výrobce (v podstatě nahlásí počítač na palubce jak je dne s již normální).

      Kritizuješ „moderní technologie“? Ale to není ani elektromobil. Takže moderní auto pak dle tvého chápaní vlastně neexistuje 😀

      PR to asi je, ale proč nesdělit, že někdo dostaneš slevu víc jak 10 procent?

      P.S. nedalo mi to, ale tůvj příspěvek kromě lamentování nedal žádná skutečná fakta, jenom temné náznaky 😀

      1. Příspěvek má stejnou
        Příspěvek má stejnou informační hodnotu jako článek 🙂

        Ale jinak – odkazuje to na konkrétní firmu. Tam když vylistuju modely, tak nejlevnější CNG model je 500L s 85kW a cenou 461900CZK,
        Při výběru verze 500L na benzín s 95kW je cena 351900CZK. O slevě se tam pro jistotu nemluví nikde (krásné slovo individuálně)

        K těm firmám = primárně se tam nabízí užitkové vozy.

        A jinak ohledně nákladů – současné vozy na benzín mají náklady na palivo necelé 2kč/km, u CNG jsou ceny trochu přes 1kč/km, rozdíl v pořizovací ceně se tedy vrátí po více než 100000 najetými kilometry. Pridejte drobne vicenaklady (kazdorocni revize plynoveho zarizeni), co 4 roky tlakova zkouska atd.
        Pro človeka s nájezdem 15000 km za rok je prostá návratnost daného na skoro (úplně) 10 let.

        Takže pro firmu ano, pro soukromníka – leda pokud najede 30k za rok.

Napsat komentář