V britském Donington Park byla aktuálně dokončena stavba hlavního sídla šampionátu elektrických formulí Formule E. Deset soutěžních týmů navíc obdrželo prvních 10 závodních vozů Spark-Renault SRT_01E. Dalších deset je na cestě. Podívejte se na video jak se taková formule skládá!
foto: Formule E
Šampionát Formule E, závody elektrických formulí, vypuknout již v polovině tohoto roku v čínském Pekingu. Souteže se bude účastnit celkem deset týmů. Závody se pojedou v předních světových velkoměstech.
Soutěžní vozy jsou pro každý tým stejné: jde o elektrické formule Spark-Renault SRT_01E. Každá z nich je omezena výkonem na 268 koní, váží asi 800 kg a max. rychlost je omezena na 225 km/h. Pak už půjde skutečně jen o jezdecké schopnosti každého z řidičů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Přibližně v polovině každého závodu nastane výměna vozů, jezdci přesednou do stejné formule, jen s plně dobitými bateriemi. To aby se během závodu nemusely vozy složitě (a zdlouhavě) dobíjet. Každý tým proto disponuje dvěma jezdci.
Dalších 10 elektrických strojů dorazí do Donington Park už 16. června. Každý tým dostane přiděleny celkem čtyři závodní vozy – dva soutěžní a dva jako záložní. První závod se pak jede už 13. září v Pekingu.
Na bonusovém videu níže se můžete navíc podívat jak se taková elektrická formule skládá:
Prvy rok ma kazdy rovnaky
Prvy rok ma kazdy rovnaky monopost ale uz nasledujuca sezona bude o masivnom nasadeni inovacii a kazdy tym pojde na svoje vlastne triko zo svojou e-formulou.
To je škoda, že budú
To je škoda, že budú pretekať identické monoposty a naviac takto obmedzené. Neprinesie to žiadny technologický a konštruktérsky závod a tým ani pokrok.
Na druhou stranu…
Na druhou stranu… zásadní pokrok je už to, že se takové závody konají
Tak jezdci přesednou nebo
Tak jezdci přesednou nebo jsou dva?
Jsou dva za každý tým,
Jsou dva za každý tým, aby jeden mohl nahradit druhého v případě nehody nebo nečeho podobného. Zároveň ale přesedají.