Japonská automobilka Nissan pomalu začíná naznačovat a odhalovat detaily týkající se nové generace nejúspěšnějšího elektromobilu Nissan Leaf. Auto by především mělo získat mainstreamovější vzhled a vyšší dojezd.
foto: Nissan
Podle Andyho Palmera, který aktuálně vystoupil na autosalonu v Pekingu, by elektromobily nedaleké budoucnosti měly nabízet dojezd na jedno nabití kolem 300 km. To proto, aby byly konkurenceschopné nejen s ohledem na benzín a naftu, ale třeba i vodík.
V případě Nissanu Leaf by to znamenalo zdvojnásobení dojezdu. V současné době se garantovaný dojezd pohybuje kolem 130-150 km. Ostatně, Nissan dlouhodobě naznačuje možnost zvýšit kapacitu baterie ze současných 24 kWh na dvojnásobek, tedy 48 kWh.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan Leaf s dojezdem až 240 km? Možná už za dva roky
Zda takové navýšení přijde už v další generaci je však otázka, na kterou valná většina analytiků odpovídá jednoznačné „ne“. Nová generace elektrického automobilu Nissan Leaf by se měla objevit v roce 2017. Stejně tak i dlouho odkládaný elektromobil Infiniti.
Ve stejném roce chce Tesla uvést na trh svůj „lidový elektromobil“ o kterém víme zatím jen to, že se nebude jmenovat Tesla Model E a na jedno nabití ujede právě kolem 300 km.
Nissan slibuje, že příští verze Leafu nabídne více „mainstreamový“ vzhled. Tedy že nový Leaf bude vypadat víc jako klasické auto a méně jako elektromobil.
Nissanu se s Leafem celosvětově výrazně daří. Celkově už za tři roky prodal více než 110 000 kusů a na největším trhu, v USA, během posledních měsíců výrazně roste. Za první čtyři měsíce roku 2014 tam prodal 7272 kusů.
To jejich dlouho odkladane
To jejich dlouho odkladane Infiniti by konecne mohlo byt prvni konkurenci pro Model S 🙂
Já bych spíš uvítal
Já bych spíš uvítal kdyby velikostí zacílili na střední třídu. Tam totiž zatím žádný elektromobil není. Třetí model Tesly, přestože se v minulosti zaklinali konkurencí pro BMW 3, tipuji spíš na nižší střední třídu. (Rád bych se mýlil).
Treti model Tesly je Model
Treti model Tesly je Model X, crossover mezi SUV a Minivanem, a rozhodne nebude zacileny na stredni a ani nizsi tridu, ale na kategorii jako Model S. Vsadil bych se ze Model X bude jeste o neco drazsi nez Model S.
Ale pokud mate na mysli 4. model Tesly, tak ten bude teprve zacileny na stredni tridu a v Evrope bude stat 900.000Kc a vice 🙂
Podle me v soucasnosti na stredni tridu jsou zacilene modely jako BMW i3 / MB B-class.
Máš pravdu si tím
Máš pravdu si tím počítaním modelů Tesly – myslel jsem ten 4. model a (Roadster jsem i přes sériovou výrobu bral vždy spíš jako uvodní experiment).
Nicméně ani BMW i3 / MB B-class nepovažuji za konkurenci pro střední třídu. Tam chci auto příslušné velikosti a užitných vlastností a tohle je tak nanejvýš nižší střední. Model S je už vyšší střední (navíc šířkou na horním okraji)
Ten design to je teda hnus
Ten design to je teda hnus na n-tou.
– Nissan slibuje, že
– Nissan slibuje, že příští verze Leafu nabídne více „mainstreamový“ vzhled.
Tak zrovna Leaf vypadá z ostatních elektromobilů nejmainstreamovatěji už teď (což je ale dáno tím že i spalovací Nissany jsou divné). V každém případě já jim to říkal 🙂
– Tedy že nový Leaf bude vypadat víc jako klasické auto a méně jako elektromobil.“
Pane redaktore prosím o upřesnění, jaká že je tedy definice vzhledu elektromobilu? děkuji 🙂
souhlasim ze vzhled Leafu v
souhlasim ze vzhled Leafu v porovnani s ostanimi Nissany je docela normalni 🙂
A jak ze vypada elektromobil? Staci si do Googlu zadat „electric vehicle“ a podivat se na vlastni oci 🙂
Ono to skutečně vypadá,
Ono to skutečně vypadá, že design elektromobilu je úplně nový umělecký směr. A jak by nám designeři jistě odpověděli, že jsme zkostnatělá generace a nechápeme to. 🙂
Ak ma byt Leaf mainstrem,
Ak ma byt Leaf mainstrem, tak musi cena ostat. Tu stoji 28000. A za taku cenu auto s baterkou 48kwh asi do roku 2017 nestihnu. To je vsetko co p.Palmer tvrdi. Ani tesla to nedokazala a vobec nieje iste ci to stihnu. Mozno o rok ked predstavia prototyp teslz 3. generacie budeme mudrejsi.
Andyho Palmer asi nikdy
Andyho Palmer asi nikdy neslyšel o tesle :D,
jinak by věděl, že mohou nabízet, ale automobilky nechtějí. Takže ne pane Palmere, dokud nezačne nová konkorunce drtit stare molochy nebude „normalni dojezd“ 300km, protože se jaksi nechce aby měli tento dojezd…