Levný elektromobil Tesla se nebude jmenovat Model E

Podle aktuálních zpráv zpoza velké louže se automobilka Tesla Motors zřekla názvu „Model E“, o kterém se spekulovalo pro chystaný levný elektromobil třetí generace. Chce se tak pravděpodobně vyhnout problémům s automobilkou Ford.

Takhle vypadá levný elektromobil značky Tesla v představách stážisty Hyonwoo Jason Kima
foto: Hyonwoo Jason Kim

Možnost využití jména „Tesla Model E“ pro chystanou třetí generaci elektromobilu Tesla se de-facto zrodila z internetového rozhovoru magazínu Jalopnik s šéfem automobilky Elonem Muskem již před dvěma lety. Právě tam jeden ze čtenářů položil otázku „Jak se bude jmenovat vůz třetí generace?“

Elon Musk napůl v žertu odvětil, že když už mají „S“ a „X“, mohli by doplnit „E“. Internet (přiznáváme, včetně nás) se následně této informace chytil jako ^~$no košile a bylo zaděláno. Tesla nicméně následně skutečně obchodní značku „Model E“ žádala, ale předem bylo jasné, že Ford bude protestovat. To ostatně Musk v dalším rozhovoru potvrdil.

Tesla se proto aktuálně oficiálně zřekla snahy o registraci obchodní značky „Model E“. Podle názoru některých zasvěcených by se nová generace mohla jmenovat „Model Y“ s odkazem na „generaci Y“ (čili „milénialové“ neboli lidé narození po roce 1980). Ti mají být hlavní cílovou zákaznickou skupinou pro nákup elektromobilu Tesla Model Y.

Stejně dobře by se ale třetí generace elektrického auta od Tesly mohla jmenovat „Tesla Model C“ a odkazovat ke slovu „compact“ čili „kompaktní“, protože půjde o menší auto než je Model S. Co myslíte vy, jak se Tesla nakonec rozhodne pojmenovat svůj levný elektromobil pro masový trh?

16 Comments on “Levný elektromobil Tesla se nebude jmenovat Model E”

      1. Já bych tipnul že za ten
        Já bych tipnul že za ten milion bude v EU už za skoro plnou palbu. A základní cena nebude o moc vyšší než BMW, Nissan, VW z důvodu, že to zas o tolik lepší auto nebude (za ty peníze to není možné).

        1) Nikdo totiž netuší co v tom bude za za podvozek, no a vzhledem k tomu, že tam pravděpodobně nebude kvůli ceně vzduchové pérování tak pochybuji že Tesla napoprvé zvládne srovnat krok s platformou MQB od VW nebo podvozku BMW.

        2) Nikdo netuší co tam bude za motor (tedy předpokládáme, že to bude zase ASM), a BMW už nasadilo se 125kW slušnou laťku.

        3) Ten předpokládaný dojezd 320km NEDC prostě není 500km NEDC u Modelu S. A hlavně ten rozdíl oproti 200km NEDC není až tak velký.

        4) Na trh se to v EU dostane nejdřív v roce 2017, kdy už bude mít Nissan i BMW facelift a snad i novou baterku.

        1. no jak myslite, jen pak
          no jak myslite, jen pak nebudte zklamany… (ja vam pak klidne reknu: „ja jsem vam to rikal 🙂 „)

          1) zde opravdu nemam zadne informace a tezko rict teda… Vzduchove perovani neni ani v zakladnim Modelu S.

          2) pokud mate na mysli 125kW peak, tak mi to prijde dost malo a cekal bych minimalne 180kW, spis vice. Vychazim z toho, ze z 60kWh baterie 3C peak power mi prijde realne s ohledem na baterii Modelu S (60kWh Model S ma 225kW). Trvaly max vykon klidne i jen 60-70kW podobne jako u Modelu S.

          3) predpokladany, Muskem a Teslou mnohokrat opakovany, dojezd je 200 mil, nikdo nerikal zda EPA, NEDC nebo cokoli jineho… Osobne bych to videl spise na EPA.

          4) rozdil mezi Nissanem, BMW a Teslou je ten, ze Tesla chce delat mnohem vetsi mnozstvi aut a pokud toho ma dosahnout, tak taky musi byt lepsi nez Nissan a BMW.

          5) take cena byla mnohokrat opakovana jako $35.000, nevim jak tedy z toho chcete vykouzlit auto pod milion. Pokud do te doby nezrusi clo nebo DPH, tak to proste neni realne ocekavani. Mozna 900.000Kc v zakladni verzi, ale urcite ne mene… Tim jsem si jisty na 98,31% 🙂

          EDIT: 500.000 aut rocne opravdu neni moc a i cena $35.000 je celkem vpoho. Prumerna cena aut v USA se pohybuje kolem $31.000. Priplatek $4000 za elektromobil mi neprijde moc. To ze u nas v male CR se to lidem zda moc je ale uplne jina story 😀

          1. díky za skvělou reakci
            díky za skvělou reakci 🙂

            1) obecně je otázka co bude moct být v příplatkové verzi auta? Kvůli ceně musí být všechno dost ořezáno a navíc kvůli použití hliníku pro udržení hmotnosti na uzdě bude materiál dražší než „plecháče“. Vzduchové pérování počítám nebude, více baterií nebylo ohlášeno, performance edition (jiný motor) nebylo ohlášeno. Tudíž za co se vlastně bude krom 20kW nabíječky a SC připlácet?

            2) BMW i3 váží 1125kg = 0,11kW/kg. Počítám, že Tesla bude větší(asi jako Octavia) a bude vážit 1600-1800kg = 0,11-0,1kW/kg pro navržený 180kW peak motor (plechový Leaf váží cca 1500kg). Tím jsem chtěl říci že v tomhle ohledu už Tesla nebude jasný favorit. Mimochodem trvalý výkon je naprosto nepodstatný údaj (pro konst. rychlost 120km/h potřebuje např. BMW i3 cca 21kW na hřídeli).

            3) Těch 200mil EPA by bylo fajn, to je tak 350-360km NEDC, uvidíme, realizovatelné to je.

            4) uvidíme 🙂

            5) No já vycházím z toho, že BMW i3 začíná v USA na 42tis USD(výbavu jsem nezkoumal) a tady začíná na 900tis Kč se všemi daněmi a hlavně mnohem dražší výrobou než v USA.

            1. 5) to je podle me prave dano
              5) to je podle me prave dano tou lokalni vyrobou a absenci cla. i3 je levnejsi v Evrope prave proto, ze se tu vyrabi a neni na nej dovozni clo, ktere by cinilo asi 90.000Kc. Stejne tak Nissan Leaf se vyrabi uz i v Evrope. Tesla tuto vyhodu ze zacatku mit nebude. Casem az si postavi tovarnu v EU a Cine tak pak jo, ale to driv jak za 4-5 let nebude.

          2. ad 5) já si myslím, že
            ad 5) já si myslím, že záleží na tom komku bude chtít Tesla svým autem konkurovat. Jestli malým autům typu C-Zero, nebo normálním autům jako Leaf, nebo luxusnějším verzím jako i3. Když to porovnám s Modelem S, který konkuruje jen velmi luxusním značkám, tak předpokládam, ze nový „levný“ model bude konkurence tak k i3-ce. Leaf, nebo C-zero pro něj nebudou konkurence, protože to bude stále jiná kategorie auta.
            A proto i když cena bude začínat na 900tis, v porovnaní s konkurenci i3 která také začíná na 900tis, to nebude drahý. Navíc předpokládám, že Tesla by měla být technicky o krok před konkurenci, takže si bude moci tuto cenu klidně nasadit.

            A taky si musíme uvědomit, že cena 900tis. není na západ od našich hranic zas až tak velká.

  1. Je úplně jedno jak jej
    Je úplně jedno jak jej pojmenuje, důležité jsou 3 údaje
    – datum zahájení prodeje
    – množství vyrobených a naskladněných kusů
    – cena
    V podstatě běžný člověk čeká na elektromobil za lidovou cenu od času předělávek Trabantů na elektromobily pod hlavičkou Svazarmu. Jeden vídávám jezdit dodnes a tiše závidím, že již dnes individuální přestavby fakticky nejsou možné. (jsou, ale může se najít b…..nt (rozuměj úředník), který zhatí roky práce)

Napsat komentář