Někdy není na škodu připomenout známé věcí. V dnešní sobotní vsuvce se podíváme jak pracuje čtyřtaktní čtyřválcový motor. Přeci jen, spalovací motor s nám ještě nějakou dobu pobude.
Jak funguje čtyřválcový čtyřtakt?
foto: YouTube
foto: YouTube
Jedním z neduhů dnešnch spalovacích motorů je nízká tepelná účinnost. Benzínové a dieselové motory dosahují účinnosti kolem 25 %, přeplňované motory s turbokompresorem poháněným výfukovými plyny (turbo) mají účinnost kolem 35 %. Nejnovější motory od Toyoty dosahují tepelné účinnosti až 40 %.
Práce čtyřválcového čtyřtaktu připomíná práci orchestru
video: YouTube
video: YouTube
YouTube
Opravdu moc zajímavé video, díky kterému jde princip
Opravdu moc zajímavé video, díky kterému jde princip spalovacího motoru pochopit opravdu snadno. Ikdyž máme kolem sebe statisíce aut, ne každý tento princip chápe, takže jsem rád, že existují takováto videa, která lidem přiblíží jak funguje vznětový či zážehový motor.
No jo, říkám to pořád.
No jo, říkám to pořád. Pohybovati se kupředu pomocí řízených mikrovýbuchů je taková divná, nepěkná, ošklivý případ… 🙂
Řízené mikrovýbuchy
Řízené mikrovýbuchy mohou být jednou technologií, pomocí které doletíme ke hvězdám. Viz projekt Daedalus.
Nevím, co k tomu dodat.
Nevím, co k tomu dodat. Možná jenom, že se tímto způsobem pohonu už teoreticky i prakticky zabýval i Jára Cimrman, jak dokládají ostatně i citace ze ztraceného dopisu Járy Cimrmana dvojnásobné nositelce Nobelovy ceny Marie Curie-Sklodowské, která si několikrát ve svých pamětech na Járu vzpomněla větou: Das macht Jahre machen gehabt. Což se mylně překládá jako: Pracovala jsem na tom roky. Ve skutečnosti to ale znamená: Už přede mnou na tom pracoval Jára.
Nemal si na mysli Jamesa
Nemal si na mysli Jamesa Camerona?