Švédská automobilka Saab za sebou nemá právě šťastné roky. Ještě předtím než v roce 2011 zkrachovala, koketovala s elektromobily. Když ji v roce 2012 získalo konsorcium NEVS, slíbilo výrobu obnovit a zaměřit se právě na eletrický pohon.
foto: Saab/NEVS
Konsorcium NEVS (National Electric Vehicle Sweden, joint-venture, které je spojením japonského, švédského a čínského kapitálu) aktuálně spustilo pilotní výrobu elektrické verze vozu Saab 9-3. Prvních 200 kusů má být vysláno do historického devítimilionového čínského města Čching-Tao.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Saab znovu začal vyrábět, elektromobil v roce 2015
To je podle řady přehledů na prvním místě čínských měst, ve kterých se dobře žije. Kromě toho se tam nachází také světoznámý pivovar Tsingtao, který v roce 1903 založili němečtí osadníci. Není náhoda, že elektromobil míří právě tam. Město totiž vlastní 22 % konsorcia NEVS.
Dojezd elektrických Saabů je podle dostupných specifikací 200 km na jedno nabití. Nutno dodat, že podle zatím dostupných informací nejde o auto postavené „od podlahy“ jako elektromobil, nýbrž jde o elektrický pohon naroubovaný na Saab 9-3, původně z roku 2003.
To se všichni bojí
To se všichni bojí trumfnout Teslu nebo nechtějí nas*at těžaře?:-)
+1
+1
Bych řek, že čekají, až
Bych řek, že čekají, až Tesla prorazí cestičku a baterky zlevní. Ony prostě začít zlevňovat musí, sériová výroba k tomu vždycky směřovala. Mezitím se objeví lepší typy, které budou dražší, a tak pořád dokola.
Moc hezky napsáno. 🙂
Buď
Moc hezky napsáno. 🙂
Buď je Tesla tak excelentní, protože už je vyrobená nějaký ten pátek nebo jsou ostatní výrobci neschopní.
Taky je mi divné, že Tesla
Taky je mi divné, že Tesla je jediná, která umí auto s tak velkým dojezdem. A má „tu drzost“ to dát na trh. 🙂