GRAF: Výroba automobilů ve světě

Za rok 2012 se ve světě vyrobilo 84 milionů vozů. Do celkového počtu patří osobní, užitková i nákladní vozidla. Přesné údaje za rok 2013 nejsou zatím k dispozici.

Mezi nejvýznamnější výrobce aut patří také Česká republika a Slovensko.
foto: OICA

Čína vyprodukovala v roce 2012 přes 19,2 milionu automobilů. V Česko-Slovensku vzniklo v roce 2012 přes 2 miliony vozů, téměř tolik, kolik v Ruské federaci.

OICA

11 Comments on “GRAF: Výroba automobilů ve světě”

  1. jasně, si koupím
    jasně, si koupím elektromobil, a budu si chodit někam půjčovat normální auto, když budu chtít jet někam dál…
    i kdyby prodejce elektromobilu sám byl ochoten realizovat půjčovnu normálních aut pro své zákazníky, tak se na to můžu vys.rat, několikrát do měsíce někam volat, dělat rezervaci a někam pro to jezdit. auto je o tom, že kdykoliv a kdekoliv do něj sednu, na natankování ujedu 600-1000km, s tím, že retankování je otázkou pěti minut.

    elektromobil je ku hov.nu v současné podobě, dobrý tak na poskakování po městě, na nákupy, jako třetí auto v rodině.

    pokud nenastane nějaká zásadní revoluce v baterkách, myšleno 5x nižší hmotnost, 5x vyšší kapacita, 5x nižžší cena, (čas potřebný k dobíjení by spousta lidí, kteří nepotřebují ujet v kuse vzálenost delší než je kapacita baterii, zvládalo přes noc doma) elektromobily nemají šanci. a pochybuji, že by kdy kdo odsouhlasil, aby každý jeden elektromobil měl svůj vlastní mini atomový reaktor.

    1. Něco na
      Něco na počtení.
      http://www.hybrid.cz/elektromobilem-z-cr-k-mori-jde
      Ještě Poznámka. Již dnes nabízejí společnosti prodávající elektromobily možnost zapůjčit klasický automobil pro jízdu na delší vzdálenost . Vaše argumenty jsou stejné jako když někdo tvrdí že si musí koupit automobil s pohonem 4×4 protože má chatu, a v zimně je problém s dojezdem. Přitom právě v zimně tam jede jen jednou a problém lze řešit i zimními řetězy . Takže 99% běžné jízdy sebou tahá zbytečná kila navíc a má zbytečně výší spotřebu .A proč si musí někdo vozit prdel v 2 tunovém autě ?

  2. 84 milionů vozů To číslo
    84 milionů vozů To číslo je šílené .
    Hlavně v ČÍNĚ je nárůst obrovský.
    Jak rychle pří tomto růstu výroby nových automobilů asi spotřebujeme fosilní paliva.?. Pokles těžby a Skokový nárůst ceny bude velmi bolestivý a ti co se předem nepřipraví dopadnou velmi spatně !
    300 let fosilních paliv ve 300 vteřinách
    video
    Svět bez ropy Dokument
    video
    Země-krásná-neznámá-III-(22)-Konec-ropy.avi
    video
    Konec ropného věku – Život bez ropy 1/3
    video
    Až dôjde ropa – Drsné varovanie!!
    video
    Čína versus USA: Boj o ropu CZ dabing
    video V 5 minutě hovoří o tom že v roce 2030 Čína vyrobí víc aut než USA ! To jen dokazuje jak jsou analytici úplně mimo co se týče prognoz vývoje . To samé bude i odhad kdy dojde k razantnímu poklesu celosvětové těžby a dopad bude katastrofální !!!

    1. Ti co odsuzují
      Ti co odsuzují elektromobily prostě nechápou, že je třeba ropu šetřit pro jiné druhy výrobků a průmyslu než je pálit bez užitku v autech. Šak lidstvo na to hezky dojede a jen kvůli těm co nesmyslně odsuzují elektromobily. Přál bych jim, aby tu pak byli až dojde ropa a nastane celosvětový kolaps.

      1. Na to zapomeň, ropu nikdy
        Na to zapomeň, ropu nikdy nikdo nešetřil a nikdy nebude, ba naopak. Celá Amerika je plná papundeklových baráků ve stylu našich chat za městem, všechno to v zimě topí něčím z ropy. Napadlo někoho ty baráky zaizolovat nebo stavět z plnohodnotný cihel? Ne! Tak stejně obrovská Čína se motorizuje a její spotřeba ropy vzrůstá geometrickou řadou. To stejné se zanedlouho odehraje v Idnii. Jenom tyhle dvě přelidněné země dohromady vygenerují takovou spotřebu, že my blbci tady budeme uregulovaní brutální státní daní na pohonné hmoty a budeme se honit za nesmyslně malou spotřebou. A myslíš, zajímá to ty asiaty? Nezajímá.

  3. Automobilizmus zivi
    Automobilizmus zivi sucastnym ekonomickym systemom vela ludi. Bojim sa ze je snad aj primarnym zdrojom prosperity tej ktorej krajiny. Pri tych cislach sa mi zda nepravdepodobne ze tento trend zanikne. Jasne to ukazuje preco je nemecko tam kde sa javi. Som zvedavy co po zaniku doby ropnej, maju tie megakorporacie za lubom. Ale.. su to len ludia a zrejme na buducnost nemyslia 🙂

    To teda bude riadny poprask.

    Nasa zavislost na vytazitelnych nevratnych zdrojoch zo zeme je desiva. Z toho bude konflikt hodny zaniku ludstva, myslim ze som sa nemylil ked som to predpokladal skor. Neda sa nic robit, mi ludia sme idioti.

    1. Suroviny sa nevyčerpajú zo
      Suroviny sa nevyčerpajú zo dňa na deň. Bude dosť času na preorientovanie sa z jedného zdroja energie na iný, už teraz sa to začína, ropu používame len preto, že je to zatiaľ najlacnejšia alternatíva. Iných surovín je dostatok na mnoho rokov, potom je riešením recyklácia a nekonvenčné možnosti ťažby. Myslenie do budúcnosti je základom úspechu každej firmy, ale cieľom firmy je mať zisk a kým majú zisk z terajšieho stavu tak sa ho budú držať kým sa situácia nezmení, potom sa vytiahnu esá z rukávu.

      1. Kedze som bol sucastou uz
        Kedze som bol sucastou uz nejednej firmy a megakorporacie, videl som aky ludia a ako uvazujuci tam su, je predstava o mysleni na buducnost a nezistnych zameroch, ..myslim ze najlepsie to vystihuje slovo, absurdna. Ziadne esa nie su a zmena bude nahla a tvrda. Pokial sa na to pozriem tak pravdivo ako sa len da, mnoho ludi sa vrati k vidieckemu zivotu a jednotlivci budu zvyskami moci a agresivitou schopny ich nasilne ovladat. Nehovoriac o velmi schopnych sociopatoch.

Napsat komentář