Nissan v Německu vybuduje největší síť rychlodobíjecích stanic

Německo prozatím na elektromobily příliš neslyší. V březnu 2014 se jich tam prodalo 823, za celé čtvrtletí pak 1845. Pomoci by mohla nová iniciativa Nissanu, který chce doplnit síť rychlodobíjecích stanic o dalších 50 CHAdeMO rychlodobíječek.

Během následujících dvou let chce Nissan ve spolupráci s německou firmou Omexom Umspannwerke GmbH po celém Německu nainstalovat dalších zhruba 50 rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. Instalovat je bude především u svých dealerů, fleetových zákazníků a dalších partnerských firem.

Velmi pravděpodobně jde o přípravu na uvedení elektrické dodávky Nissan E-NV200 do prodeje, ale také o další podporu prodejů osobního elektrického auta Nissan Leaf. Ten je v Německu dosud za rok 2014 na třetím místě v počtu prodejů (226) za domácím BMW i3 (638) a americkou Tesla Model S (239). Jen tak pro zajímavost, čtvrtý je francouzský Renault Zoe (205).

Zajímavé je, že celkem 50 nových rychlodobíjecíh stanic, které doplní již zhruba 100 existujících, bude standardu CHAdeMO. Ten pochází z Japonska a Evropská unie by jej ráda nahradila vlastním standardem CCS/Combo 2.

Joachim Kopf, manažer elektromobility Nissanu pro Německo, Rakousko a Švýcarsko, nicméně doplnil, že jejich dobíjecí stanice mohou být kromě CHAdeMO dovybaveny také CCS a 43kW AC dobíjením.

11 Comments on “Nissan v Německu vybuduje největší síť rychlodobíjecích stanic”

  1. Na tesla forum dosli v tomto
    Na tesla forum dosli v tomto threade http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/17590-Model-S-Battery-Pack-Cost-Per-kWh-Estimate k zaveru, ze 3400 sa uz pouziva. Je tam aj dost vela informacii o tom, ze tesla nepouziva v modeli S obycajne baterky 18650, ale nimi patentovane, ktore majú priblizne ten tvar a daju sa vyrabat na zariadeniach co vyrabaju 18650 baterie. Tesla sa tiez aktivne podiela na vyvoji chemie do baterii. Ta chemia sa postupne meni a nie je rovnaka ako bola v roku 2012 ked sa predavali prve modely S. Myslim, ze prve modely S ani nie su schopne nabijania na 135kW najnovsich superchargroch – su obmedzene na 120kW.
    Ja osobne by som si dnes akcie Tesly nekupil. Tesla ma momentalne trhovu kapitalizaciu 24,6 mld dolarov (Fiat 10,6; BMW 58,8, Mazda 12,8). Aby toto malo realny zaklad musela by mat obrat aspon 10X oproti dnesku pri aspon 20% marzi, BMW ma marzu na urovni okolo 13%. To je mozne len s Modelom E, ktory tu bude v masovom meritku najskor v 2017. Neviem ci je tak dobry napad kupovat akcie firmy, ktore budu mat v najlepsom pripade realnu dnesnu hodnotu v roku 2017. Medzi uspesnym modelom E a dneskom je este vela otaznikov – komercny uspech a bezproblemova prevadzka modelu S, nielen v USA, ale aj v Europe a hlavne Cine, to iste pre model X. Udrzat si hrubu marzu nad 20%, aby mohli zaplatiti vyvoj model E a postavit do jeho uvedenia dostatok superchargerov. Zohnat nejakeho partnera s know how vo vyrobe baterii, ktory by bol ochotny zainvestovat do gigatovarne. Zacat stavbu a uspesne a efektivne spustit najvacsiu fabriku na baterie na svete. Pripravit model E tak, aby bol naozaj super a uz v prvom roku sa ho predavalo cez 100.000ks.
    Ja sa na model E tesim a chcel by som si ho kupit, ale Teslu caka este dlha cesta a od jej uspesnosti bude zavisiet cena akcii. Ak vsetko pojde hladko, tak do 6-7 rokov mozu mat akcie tesly 2x realnu hodnotu dneska, to sa mi zdá ako dost rizikova investícia. Na druhej strane ja som nechcel kupit akcie tesly, ani ked mali cenu 120 oproti dnesnym 202…

    1. Akcie apple,google,a iych
      Akcie apple,google,a iych „in“ firiem maju realnu hodnotu?..Aj akcie tesly za viac ako 200 dokazuju ze tam nie je ziaden realny odraz hodnoty co si aj sam potvrdil takze pri vyrobe 250 000 aut rocne moze byt nafuknuty nerealny odraz hondoty ze akcia bude stat 1500 🙂 Netvrdil som ze ta akcia ma tu hodnotu len ze moze byt „in“ a preto bude cena 1500. A 3400 mozno pouzivaju dnes…ale zacinali iste s 2900.

      1. Apple ma hodnotu na trhu
        Apple ma hodnotu na trhu 466mld. Má okolo 150mld v cashi. Za prvý kvartál mal 57,6mld obrat a 13,1mld čistý zisk, obidva ukazovatele medziročne rastú. 466mld podľa mňa nie je nadhodnotené. Samozrejme cena Tesly môže rásť ďalej, rovnako ako cena netflixu, ale ak spadne na 60 v priebehu najbižšieho roka nik sa tomu nebude môcť čudovať. Akcie Applu len ťažko padnú na polovicu, ak len jeho hodnota v cashi bude vyššia.
        Rozhodne by som si nebol istý tým, ako si povedal, že dnes dám do tesly 10k EUR a o 4 roky si kupim za akcie model E. Ale každý má právo so svojimi peniazmi robiť čo chce.

        1. a toto som kde
          a toto som kde povedal???
          „Rozhodne by som si nebol istý tým, ako si povedal, že dnes dám do tesly 10k EUR a o 4 roky si kupim za akcie model E. Ale každý má právo so svojimi peniazmi robiť čo chce.“ ???
          Ja som povedal ze 10 akcii..cca 2100 usd..a nie 4 roky ale 5-7 rokov..a len polovica modelu E :-)..ano jasne akcie tesla su riziko..ale iste by si mi to tvrdil aj pred rokom ked stali 40 usd, vsak? Ja si tiez myslim ze je to velky risk, mozu zhucat aj naspet na 40 usd, ale tak isto mozu stupnut aj na 1500 :)Apple ak s nicim nepride tak padne na polovicu uplne v pohode.Apple je pre mna vecsia bublina ako Tesla, bez ohladu na ciselka.

          1. Prepáč myslel som to
            Prepáč myslel som to obrazne. Ale ak by sme to rozobrali na drobné, tak ak vychádzame z toho, že model E bude začínať na 35kUSD, tak polovica je 17,5. To je zhodnotenie z 2,1kUSD 8X za 5-7 rokov. To je dnešná úroveň Toyoty. Ja som hovoril o 3,5x za 4 roky. Tak to som bol ešte menej optimistický ako Vy.
            Áno akcie Tesly môžu stáť 1500 vtedy by síce už boli pomaly na hodnote Toyoty a VW, ale možné je všetko. Videl som už aj prepočty, kde to autorovi vyšlo na 2000 – podľa mňa úplne mimo, ale excel znesie všetko. Najoptimistickejšia predpoveď od Tesly, čo som videl, je 700k áut v 2019. 21 min v tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=ShJuKTmtHjY. Pri gigafactory hovorili o nižších číslach.
            Pred rokom boli akcie Tesly vysoko rizikové – predaj sa len rozbiehal a nikto nevedel, či po prvých nadšencoch osloví model S aj iných. Ak by sa tie 2-3 požiare stali v Januári minulého roka, čo sa stať mohlo, možno by situácia dnes bola úplne iná. Dnes to však vyzerá našťastie tak, že je to, aspoň podľa mňa, najväčší prielom v automobilovom priemysle za posledných X desiatok rokov. Dnes to riziko pre investora nie je také veľké – asi už nepríde investor o všetky svoje peniaze, ale pri tejto cene je to hra na dlhé trate – tak ako píšete 5-7 rokov a s veľkým množstvom rizík. Väčšina investorov pri investícii do akcií dúfa v rýchlejšie zhodnotenie. Moja skúsenosť je, že ak sa o rastovej akcii hovorí už aj v mainstream novinách a TV, tak už tá šanca znásobiť peniaze je malá – každý o tom vie a bublina už má najväčší rast za sebou.
            Ako som povedal, každý môže so svojimi peniazmi robiť čo chce, ale určite sú na trhu akcie, kde je potenciál zhodnotenia väčší ako 4x za 5-7 rokov, ale samozrejme je tam vysoké riziko a nájsť tieto akcie nie je ľahké a treba na to aj šťastie.

    2. Podle mne Tesla model S
      Podle mne Tesla model S používá od začátku články 3400mAh/12Wh pro obě baterie (tyto články jsou v produkci již od roku 2011). Potvrzená data jsou: 7104ks v 16ks modulech pro 85kWh a pak 4992ks ve 14modulech pro 60kWh.

      V Roadsteru se používaly články 2200mAh/7,92Wh.

      Co se týče chemie, tak ta si myslím je totožná pro Tesla i průmyslové články. Netuším co by z toho Panasonic měl vyrábět pro Teslu chemicky lepší články za nižší cenu než svoje vlastní. Naopak určitě jsou v článcích pro Teslu udělány výrobní změny, například neobsahují PTC, mají zjednodušený pojistný ventil a nejsou dodávány ve fólii = bezpečnost zajišťuje externí elektronika BMS.

      Co se týče nových baterií, tak loni na podzim v úplné tichosti Panasonic vypustil průmyslové 3600mAh/13Wh články, tak je možné že je Tesla už nějaký čas používá místo původních 12Wh a možnou vyšší kapacitu packu obětuje na oltář rychlejšího dobíjení 135kW.

  2. Tak asi len toľko k tomu
    Tak asi len toľko k tomu nemcami prezentovanému jednotnému štandardu CCS.
    Nie je dobré pre Európu, keď nám tu aj v automobiloch najnovšie technológie prinášajú američania a japonci. Ak sa do 5 rokov nemci nespamätajú tak to tu môže nerobiť riadnu šarapatu v zamestnanosti.
    Som veľmi zvedavý na tie zázračné batérie od VW/Audi, ale pochybujem, že sa dostanú do 3-4 rokov na úroveň 200-250 EUR/kWh za celú batériu, kde plánuje byť v tom časovom horizonte Tesla.

    1. Tesla ziskala naskok vdaka
      Tesla ziskala naskok vdaka pouzitiu baterii 18650 do vyvoja ktorych nemusela investovat lebo to davno spravili samsung,panasonic, lg. Zobrala klasicke „notaskove“ baterie a dala ich do auta. Podla mna 50kWh a viac kWh bateriu nebude mat konkurencia minimalne tie spominane 3-4 roky.Nejde ani tak o cenu ako o vahovu a objemovu kapacitu. 18650 su na tom dost dobre a ak pridu 4000mAh verzie 18650 tak to bude zasa pre Teslu lepsie. Myslim ze tesla pouziva verziu 2900-3100mAh, su vsak uz aj 3400mAh a maju prist 4000mAh,. Tento vyvoj pomoze aj notasom, ak teda dake baterie pre notasky ostanu :-)Teraz sa uz objavuje rucne naradie na 18650, uz som videl aj kosacku na 18650 a aj ja doma som rucny vysavac Bosch prerobil na 18650 a ide teda o kategoriu lepsie ako s nimh.
      Tesla , ak ju teda nekupi konkurencia, bude Apple medzi autami, skuste si kupit len tak pre srandu 10 ackii 🙂 Mozno za 5-7 rokov budu mat hodnotu polovice modelu E.

      1. Vy stále vytiahnete nejaké
        Vy stále vytiahnete nejaké zaujímavé info:) Túto prezentáciu som už niekde videl – asi to zverejnil niekto na teslamotorsclub, ale asi som tomu nevenoval správnu pozornosť. Tá info je s poznámkou, že presná cena sa nezverejňuje. Ak by po gigafactory mali cenu celého packu na úrovni 150USD/kWh, tak 55-60 kWh štartovací pack bol len okolo 8500 USD a to je presne to, čo Elon už niekoľko krát spomenul, že za 20000 USD sa dá postaviť dnes dobré auto – zbytok do 35k je 20%+ marža.
        Aj tak by bolo super, keby sa VW alebo BMW dostali na 300USD/kWh do 3-4 rokov. Prečo nepostavia spoločne s Mercedesom európsku gigafactory – najlepšie niekde u nás:) Aj keby ich to stálo 2x toľko ako Teslu, tak 10mld USD pre nich nie sú veľké peniaze. S tou cenou pri ich schopnostiach a možnostiach by dokázali vyrábať skvelé masové EV autá.
        Ale BMW, ktorému sa predáva i3 asi lepšie ako čakali vyhlási, že oni budúcnosť v EV ešte dlho nevidia. Elon má asi fakt pravdu, že tým veľkým firmám treba ukázať, že to ide. Ale asi aj on je sklamaný, že reakcie veľkých výrobcov na model S sú nanajvýš chladné. Kým Tesla nebude predávať aspoň 200.000 áut ročne

Napsat komentář