Top Gear: Tesla Model S je nejdůležitější auto, jaké jsme kdy testovali

Britský zábavní pořad Top Gear má co se týká testování elektromobilů nechvalně známou historii. Před mnoha lety se dokonce soudil s Tesla Motors kvůli testu jejich Tesla Roadster. Od té doby jako by se kurz obrátil a Top Gear si nemůže moderní elektromobily vynachválit.

Britský magazín Top Gear ve své online verzi pro elektromobil Tesla Model S nešetří chválou, dokonce ani ve srovnání s takovou značkou jako je Maserati
foto: Tesla Motors

Výjimkou není ani aktuální test na webové verzi magazínu Top Gear. Redaktor Jason Barlow v něm porovnává Maserati Ghibli s Tesla Model S. Na úvod se nebojí jednoznačně napsat: „Tesla Model S je nejdůležitější auto, jaké kdy Top Gear testoval.“

Jako „extrémní osvěžující“ popisuje Barlow interiér, především centrální ovládací panel sestávající prakticky pouze ze 17″ LCD displeje. Nám se to také zamlouvalo. Navíc, kdo by mohl pohrdnout 1795 litry zavazadlového prostoru? „Strach z dojezdu? Není třeba se obávat,“ dodává Barlow.

„Tesla Model S je neuvěřitelná. …Vetřelec ze Silicon Valley změnil všechno,“ zakončuje Barlow na webu Top Gear svou výsostně pozitivní recenzi.

28 Comments on “Top Gear: Tesla Model S je nejdůležitější auto, jaké jsme kdy testovali”

    1. No, pokud máte na mysli
      No, pokud máte na mysli Bugatti Veyron, tak to je ale o něčem trochu jiném. Cena je asi 18x vyšší, ale jednu společnou vlastnost toto auto s elektromobily má. Pokud pojedete s Veyronem maximálkou (450km/h), tak je 100l nádrž prázdná za 12minut. Takže na vzdálenost je to asi 90km. 🙂 Jo a větší nádrž tomu neodpomůže, další jízdou byste to zavařil.

    1. „Informaci“??? 😀 😀
      „Informaci“??? 😀 😀 😀
      Nepoznám autofórum, ale kopírovanie zahraničného bulváru sa deje iba tu a ešte na takýto spôsob, že je z toho čitateľom akurát tak na zvracanie…vraj „Top Gear ve své online verzi“ 😀 😀 😀 a ďalej „Redaktor Jason Brown“…no čo k tomu dodať? 😀 😀 Asi len toľko, že to meno určite nemá náhodou 😉 😀

        1. Hej, aj ich tu čítam
          Hej, aj ich tu čítam stále menej aj menej, len občas sa nechám oklamať a pritiahnuť sa klamlivým názvom (nakoľko mám rád Top Gear) a potom mi nedá nereagovať na takéto hlúposti. Aj keď je aj toho sa už väčšinou zdržím, lebo tu je väčšina dostatočne inteligentných čitateľov, ktorým to hovoriť netreba a sami sa tu sťažujú na toto isté. A tím zvyšným aj tak nič nepomôže, tí sa nechávajú kŕmiť všetkým tým odpadom čo tu denne pribúda…

          Tých kvalitnejších článkov tu začína byť tak málo, že by asi aj stálo za zváženie či sa neodhlásiť z RSS. Dávnejšie tu bol rozhodne kvalitnejší obsah. A tak isto i toto prevedenie webu je už katastroficky staré resp. totálne nepodporuje mobilné zariadenia a preto sa to tu číta na mobilných zariadeniach poriadne nepohodlne.

          Edit: Tak teda dík za vnuknutie myšlienky – prešiel som si posledných päť strán tohto webu a došiel som k tomu, že kvalitných informácií je tu už také mizivé percento, že sa to neoplatí vôbec sledovať. To podstatné sa dozviem aj z iných webov. Takže RSS ruším 😉
          Pekný deň prajem a ešte raz ďakujem za radu 😉

            1. Aj ja ďakujem za množstvo
              Aj ja ďakujem za množstvo kvalitných recenzií a zaujímavých článkov, ktoré ste v minulosti priniesli. Škoda len, že v poslednej dobe je to tu už pomaly len samá tisková správa alebo okopírovaný zahraničný bulvárny článok. Na nejakú tú recenziu si už ani nespomínam a vlastne i od takého „petrol-heada“ ako je pán Koubek sa človek dozvedel za posledný rok neporovnateľne viac o „eko-technike“ (pre inšpiráciu odporúčam jeho speciály o elektromobilite zvané „meziproud“).

              Tak či onak želám do budúcnosti všetko dobré a hlavne nech sa vám podarí obnoviť kvalitu webu aspoň tam kde bola pred pár rokmi. A samozrejme tá podpora mobilných zariadení je už v dnešnej dobe fakt základ.

              Určite sa občas zastavím pozrieť ako sa vám darí. Verím, že v budúcnosti môžete zase raz prekvapiť aj nejakými pozitívnymi zmenami 😉 (alebo i nejakými novými nápadmi, z ktorých možno nejaký aj dotiahnete dokonca, lebo pár dobrých nápadov ste tu už mali, len škoda, že skončili na mŕtvom bode)

      1. Hodnotím dotykový display,
        Hodnotím dotykový display, nie auto ako celok…koľko ste používali dotykových displayov a ako dlho? Ja nespočítateľne veľa a nespočítateľné množstvo času, a jednou vecou som si istý – že dotykové displaye sú skvelé na zariadenia obmedzené veľkosťou (napr. telefóny, tablety a pod.) alebo ako doplnenie ovládania na určité funkcie (napr. elektronické písanie). Ale nahradiť celú palubnú dosku nejakým blbým LCDčkom??? To je to najprimitívnejšie možné riešenie ako sa dá vyrobiť palubná doska a zároveň to najnemožnejšie. Ovládať rádio, klimatizáciu a jednoducho celé auto jedným obrím tabletom resp. neustálym „pacaním“ po obrazovke?? Dokonca tam nie je ani nejaký otočný ovládač či tlačidlá medzi lakťovou opierkou a tým tabletom…

        Prečo to takto nerobí žiadny iný výrobca keď je to tak „úžasné“ riešenie??? Prečo automobilky investujú milióny do palubných dosiek a neprilepia tam všetci nejaký čínsky tablet za kilo?? Prečo BMW už toľko rokov vyvíja stále pokročilejší otočný ovládač iDrive a všetky ostatné automobilky ho rôznymi spôsobmi kopírujú?? Fakt ma udivuje hlúposť niektorých jedincov…

        1. Zaprve ste autem nejspíš
          Zaprve ste autem nejspíš nikdy nejel. Zadruhé argumentujete pouze tím, že Tesla dělá něco jinak než konkurence, tím pádem je to zřejmě podle vás chybný krok. Což zrovna v připadě tesly bývá spíše naopak. A za třetí dle mého názoru je ovladání auta pomocí jednoho centrálního LCD naprosto dokonalý nápad a dementní přistrojovky plné čudlíků, budíků, tlačitek, hýbatek a páček budou snad brzy minulostí.

            1. Jaký je rozdíl mezi
              Jaký je rozdíl mezi mačkáním knoflíku a mačkáním tlačítka na obrazovce? Plynový a brzdový pedál tam pořád je, volant taky, takže pro normální jízdu není třeba mačkat ani jedno. To, že se vám to nelíbí, to jsme už pochopili. Bez vás se Tesla určitě obejde…

                1. To je nesmysl, tlačítko na
                  To je nesmysl, tlačítko na obrazovce má zase zvukovou zpětnou vazbu, takže při zmáčknutí pípne…

                2. Toto snáď neni možné 😀
                  Toto snáď neni možné 😀 …čo to má spoločné s tým, čo vám napísal „Anonym“? Podľa hmatu to tlačítko nenahmatáte i keď bude display pípať Mozarta!!! To je teda fakt odborná diskusia tu niekomu vysvetľovať, že display je rovný a podľa hmatu sa nedá určiť čo sa na ňom nachádza, no niektorý sú fakt akoby práve ušli z ústavu…

                  Mimochodom taká zaujímavosť – keby to dotykové ovládanie bolo tak úžasné a bezpečné, tak prečo ho potom tí „blbci“ v Mazde zablokovali na používanie za jazdy v Mazde3. Však Mazda3 je iba to najlepšie normálne auto čo minulý rok vyšlo (čo povedal snáď každý nepodplatený redaktor i hociktorý človek čo sa s tým autom stretol) a to po každej stránke (včetne perfektne ergonomického interiéru).

                  PS: Pochybujem, že máte vôbec smartfón a že ste ho niekedy skúsili používať za jazdy…

                3. Nevím kolik z vás jelo a
                  Nevím kolik z vás jelo a řídilo Teslu S, ale dokud to nevyzkoušíte tak se tady nebavte o něčem o čem nemáte ani ponětí.

                  Zatím jsem ji neřídil, ale vím jedno. Že, základní funkce, které řidič používá jsou na tlačítka na volantu nebo co nejblíže volantu. Takže nějaké šátrání je nesmysl.

                4. Josef, trochu soudnosti
                  Josef, trochu soudnosti zapoj, a představ si jízdu. Jedeš si, baterie ok, nic tě netankuje ale je kosa, chceš zatopit. Sleduješ cestu, natáhneš ruku, abys pustil topení a pííííííííííp, shrnul sis střechu. Nevadí, včak to píplo. Druhý pokus píííííp píííííp, přeladil sis rádio, ale coby, však to píplo dvakrát. Mrkneš na monitor, abys chvilkově viděl, kam máš mířit. No co čert nechtěl, vjel jsi do výmolu, ruka trochu cukla a pustil sis klimu na ještě větší kosu…. Vím, že tady na serveru potkám málo soudných lidí, a říct křivé slovo o Tesle smrdí lynčováním, takže tímto končím. Amen všem dotykovým Josefům.

                5. No popravdě, jedu svým
                  No popravdě, jedu svým malým Audi s automatickou klimou a jelikož nechci přestat sledovat silnici před sebou (nemám Favorita, kde bylo všechno tak hezky přehledné), tak šátrám šátrám a vypnul jsem místo klimy rádio. A hle teď jsem zapnul eco režim a hle pořád se nemůžu dohrabat k tomu správnýmu tlačítku, protože jsou všechny mrchy stejný!

                6. No tak to jsi pěkný kus
                  No tak to jsi pěkný kus hňupa.

                7. A vy jste zase anonymní
                  A vy jste zase anonymní debil, který akorát uráží lidi kolem. Stačí? Já tyhle lidi nechápu…

          1. Dovolil bych si přidat
            Dovolil bych si přidat jeden „názor jednotlivce“.
            (podotýkám že jsem již starší ročník a kromě motorky a aut jsem jezdil též dvacet roků s trolejbusem, takže o situacích za volantem a na silnici asi něco málo vím)
            Nad tím ovládacím displejem jsem už několikrát dumal a došel jsem k závěru, že pro mne osobně by to nebylo. Nedokážu si představit, jak na něčem placatém bez hmatové odezvy volím patřičnou obrazovku a na ní správný ovládací prvek třeba na topení či něco jiného, a to všechno bez toho, abych očima opustil silnici před sebou.
            Ta obrazovka může být parádní pokud vozidlo stojí – přehled o všech možnostech na jednom místě, ale jakmile se to dá do pohybu, tak snad skoro každý myslící tvor uzná, že je potřeba se hlavně věnovat provozu před sebou a občasnému mrknutí do zrcátek.
            Jen si to pro představu zkuste doma u stolu – opřete si tablet nebo telefon bokem od hlavního monitoru na kterém budete sledovat např. nějaké video (nejlépe z ruského provozu) a poslepu se pokuste na vedlejším zařízení něco smysluplného navolit.
            Ideální na to je pokud vlastníte na tento experiment v počítači nějakou auto hru a máte k ní i volant s pedály.
            Jsem zvyklý (tak jako asi všichni) naprosto poslepu nahmátnout na palubovce správný čudlík a provést patřičné přenastavení, aniž bych očima opustil vozovku. Toto s panelem nelze.

Napsat komentář