Elektrická auta šetří v USA 170 mil. litrů benzínu ročně

Unie angažovaných vědců v aktuálně vydala zajímavou zprávu týkající se vývoje v oblasti alternativních pohonů automobilů. Všímá si, že prodej elektromobilů i plug-in hybridů neustále stoupá, a že už dnes to Spojeným státům přináší měřitelné výhody.

Během posledních tří let si američtí zákazníci podle Unie angažovaných vědců pořídili přes 170 000 aut do zásuvky (jak čistých elektromobilů, tak plug-in hybridů). Celkově jich tak po tamních silnicích jezdí už přes 200 000.

ZAJÍMAVOST: Graf prodeje elektromobilů ve světě

Díky tomu Američané šetří každý rok kolem 170 milionů litrů benzínu, a tedy i asi $100 milionů. Nejvíce patrné je to v Kalifornii, nejbohatším státu americké unie. Hybridních aut a elektromobilů se tam prodává zdaleka nejvíce.

Výše zmíněný trend s sebou nenese pouze čistě ekonomické důsledky. Zároveň se díky tomu ročně sníží emise o 140 000 tun.

Jen za poslední rok se v USA prodalo 95 881 aut do zásuvky. Letos bude magická hranice 100 000 bezesporu překonána, což dál umocní pozitivní důsledky masivního nástupu alternativ v osobní dopravě.

Zajímavé je nicméně srovnání např. s prodeji hybridů. Za rok 2013 se jen v rámci značky Toyota prodalo celkem 234 000 modelů Prius (v USA jsou v nabídce čtyři).

10 Comments on “Elektrická auta šetří v USA 170 mil. litrů benzínu ročně”

      1. Panem Nejedlým bych se moc
        Panem Nejedlým bych se moc neoháněl. Hluboce věří na jaderné elektrárny. Technologicky je to věřím zajímavé, ale ekonomicky je výstavba JE na „západě“ už asi 30 let pasé. Není to tím, že by jaderné technologie byly špatné, je to tím, že jsou ekonomicky smysluplné jen jako „gigazdroje“. Se všemi negativy dlouhé výstavby, nutnosti výstavby přenosových kapacit, potížemi s umístěním a ekonomických rizik.
        Příští rok bude (možná) s velikým halasem dostavěna JE Mochovce (2x500MW). Podle projektu z roku 1980, asi 10x přepracovaného.

        1. Jsem zastáncem OZ.
          Jsem zastáncem OZ. Například když se podíváte sem mve.energetika.cz tak tam je část seznamu vodních děl z roku 1930, průměrný výkon byl 28,6kW/ dílo, při počtu 11200 by měly dohromady výkon cca 320MW, teoreticky pokud by se podařilo sprovoznit jen polovinu, můžeme síť ČR vylepšit o 160MW, což už je jako blok uhelné elektrárny.Tet se staví často takzvané jezové, které nepotřebují stavět dlouhý náhon a hráz. Na ČT nedávno běžel dokument který poukazoval na to že i v Rakousku byly malé zdroje likvidovány a dnes zažívají renesanci . Například prezentovali kompaktní turbinu/generátor na jedné hřídeli a oběžné kolo bylo s nerezu.
          https://www.youtube.com/watch?v=Fvj9A2vYFvc
          https://www.youtube.com/watch?v=6hF8FjfIFa0
          https://www.youtube.com/watch?v=AHZLq8Y2BdE

          1. Jsem všemi deseti pro. V
            Jsem všemi deseti pro. V přírodě taky nejvíce práce udělají jednobuněčné organismy. Líbí se mi představa, že by se energie získávala po „drobcích“ z okolí, ze Slunce, větru, vody, hnoje a slámy. Přidají-li se k tomu baterie (ani jich není potřeba moc), tak bude energie více než dost. Stačilo by začít s rovnými podmínkami a zbourat jeden příliš mocný monopol.

    1. V našich (a vašich)
      V našich (a vašich) podmínkách, kdy chcete jedno univerzální auto, je to dobrá volba. Za pár let se ale rozšíří možnosti nabíjení a pak se pro určité lidi už bude výhodnější elektromobil i na delší trasy. Přece jenom hybridní vozy jsou mnohem složitější a vyžadují větší údržbu.

      1. servis hybridov podla
        servis hybridov podla oficialneho cennika Toyota service, je lacnejsi ako bezny servis nehybridnych aut. To je aj osobna skusenost, plus mozna 10rocna zaruka na hybrid system priamo od vyrobcu je pridana hodnota tejto overenej znacky. Premyslam nad este jednym 3gen priusom a prerabkou na pluginhybrid, toto je jednoznacne cesta za nizku investiciu dosiahnut full EV auto dostatocne pre nase pomery.

        1. Blahopřeji k Priusu. Sám
          Blahopřeji k Priusu. Sám ovšem mám elektromobil (www.qauto.cz) a pokud bych měl sáhnout po hybridiu, tak to bude Opel Ampera – kvůli systému pohonu. Dále elektřina pro nabíjení elektromobilů jde u většiny rozumných majitelů z energetických přebytků – tzv. noční proud. Tzn žádné COx navíc kvůli elektromobilům nevznikají a v příštích cca 30-ti letech ani nevzniknou…. Navíc kdo ví co za pár let nahradí baterii.

          1. Souhlasím, lidi co tomu
            Souhlasím, lidi co tomu nerozumí si myslí, že večer se elektrárna vypne a ráno zase zapne. Vůbec netuší jaký je problém s regulací elektráren. Ještě horší je to přes den u solárních elektráren. A právě zde je další výhoda elektromobilů, kdy nám budou pomáhat se stabilizací rozvodných sítí.

Napsat komentář