Magazín Autocar aktuálně zpovídal Elona Muska, šéfa Tesla Motors (a také SpaceX). Jedna z otázek zamířila k nechvalně proslulému projektu GM EV1, tedy elektromobilu General Motors, který byl nakonec sešrotován. Musk řekl, že automobilka udělala chybu a měla v jeho vývoji pokračovat.
foto: Claus Ableiter, licence Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported
Elon Musk, šéf Tesla Motors, se nebojí mluvit narovinu. Možná i díky tomu se dostal tam, kde dnes je. Redaktoři Autocar mu v rozhovoru položili následující otázku: „Udělala automobilka GM chybu, když koncem 90. let zabila svůj elektromobil GM EV1?“
Asi nikdo nečeká, že by Musk odpověděl „Ne, neudělala, bylo to tak správně“. Musk doslova řekl:
„Měli udělat EV2 a EV3, iterovat a zlepšovat. EV1 nebylo skvělé auto. Mělo spoustu chyb. Bylo ale dostatečně dobré na to aby přimělo lidi za něj bojovat a dokonce uskutečnit smuteční obřad, když bylo sešrotováno. To pro jiné produkty GM lidé nedělají.“
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Šéf Google: raději bych své miliardy nechal Elonu Muskovi
Tesla nesmí prodávat v New Jersey; Musk říká, že je to mafie
Elon Musk, šéf Tesla Motors, se potkal s nejvyšším vedením Apple
Osud elektromobilu GM EV1 se stal námětem slavného filmu „Kdo zabil elektromobil“. Ten ukazoval mimo jiné právě oddané majitele (resp. „promajímatele“) původního EV1, které automobilka General Motors značně naštvala když jim auto sebrala a nechala téměř všechny vyrobené kusy sešrotovat.
Nicméně, pokud by to GM neudělala a naopak, jak říká Musk, pokračovala ve vývoji elektromobilů, je dost možné, že by dnes žádná automobilka Tesla Motors neexistovala. Zároveň by ale už dnes vypadal automobilový průmysl úplně jinak.
Tím, že GM zrušili projekt EV1 tak vlastně připravili půdu všem, kdo se dnes v oblasti elektromobility silně profilují – především Tesla Motors a Nissan.
Věčná škoda toho auta
Věčná škoda toho auta http://www.electroauto.cz/gm.html
Film „Kdo zabil elektromobil“Je možné stáhnout na ulož.to
http://uloz.to/hledej?q=Kdo+zabil+elektromobi
GM EV-1 Hydrogen Fuel Cell Documentary clip
video
EV1 – Driving it the final week before the crusher.
video
Old Top Gear EV1 Electric
video
Blast From the Past: A look back at the EV1
video
The General Motors EV-1: A Rare Survivor, in Ohio!
video
EV1 Gen1: Last Charge
video
An EV1 Experience 05 Hillclimb
video
Zajimave
Zajimave doporucuju
Tesla’s Model S now has a titanium underbody shield to reduce risk of battery fires to ‘virtually zero’
extremetech com
nemuzu sem dat odkaz ale je to hned na uvodni strance
myslíte tento
myslíte tento odkaz?
http://www.extremetech.com/extreme/179422-teslas-model-s-now-has-a-titanium-underbody-shield-to-reduce-risk-of-battery-fires-to-virtually-zero
jj, kdyby, kdyby, to
jj, kdyby, kdyby, to kdybychom vsici na začátku koupili akcie tesla tak tu jezdi jedna tesla vedle druhe 😀 snad bude aspon ta fabrika v CR.
No nevím. Montoven a
No nevím. Montoven a skladů tady máme až až:-).
Skladú? Sklady Tesla predsa
Skladú? Sklady Tesla predsa nepotrebuje 😀