Škoda Octavia G-TEC s pohonem na CNG je jednou z hlavních novinek letošního autosalonu v Ženevě. Současně je to také první Octavia s pohonem na stlačený zemní plyn. Na český trh dorazí novinka již v červnu. Ceny začínají na 433 900 Kč.
foto: Škoda Auto
TISKOVÁ ZPRÁVA
„ŠKODA Octavia, náš bestseller, je poprvé k dispozici také s pohonem na stlačený zemní plyn,“ říká Luboš Vlček, šéf prodejní organizace ŠKODA AUTO Česká republika. „Naše nejsilnější modelová řada je tak nyní atraktivnější a zelenější. Technologie CNG představuje čistou mobilitu za dostupnou cenu. Octavia G-TEC je mimořádně atraktivní automobil pro firemní, ale i privátní zákazníky,“ doplňuje Luboš Vlček.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Škoda Octavia na zemní plyn (CNG) se jmenuje G-TEC
Autosalon Frankfurt 2013: Škoda Octavia III Green Line se spotřebou 3,3 l/100 km
Škoda Auto rozjela výrobu nové Octavie, uvede osm nových aut
ŠKODA Octavia G-TEC je v nabídce ve výbavových stupních Active, Ambition a Elegance. Objednávky začnou obchodníci značky ŠKODA v České republice přijímat od dubna 2014.
Za základní cenu 433 900 Kč nabízí ŠKODA Octavia G-TEC Active ve standardní výbavě například sedm airbagů, stabilizační systém ESC, multifunkční autorádio Blues s rozšířenou konektivitou (Aux-In/USB) nebo palubní počítač s displejem Maxi DOT.
Paket PLUS za 11 500 Kč přidá klimatizaci a další prvky mimořádné výbavy. Verze ŠKODA Octavia Combi G-TEC startuje na částce 466 900 Kč.
Dvoupalivový přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW, dojezd až 1 330 km
Nová ŠKODA Octavia G-TEC je poháněna přeplňovaným motorem 1,4 TSI o výkonu 81 kW (110 k). Ten je schopen spalovat jak benzin, tak CNG (tj. Compressed Natural Gas – stlačený zemní plyn).
Součástí technických opatření tohoto modelu je ekologický paket Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Moderní hnací agregát splňuje již nyní emisní normu Euro 6, přestože ta začne platit až od září 2014.
Hodnoty dojezdu na jedno natankování jsou působivé. Jen čistě na CNG ujede automobil 410 km. Kombinovaná spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, to odpovídá emisím pouhých 97 g CO2/km.
Při provozu na benzin umožňuje plná nádrž dojezd 920 km. Na jedno natankování obou paliv tak umí Octavia G-TEC absolvovat až 1 330 km bez zastávky u čerpací stanice. Dvě nádrže na CNG pojmou 97 l, resp. 15 kg stlačeného zemního plynu. Benzinová nádrž má objem 50 l.
Palivové nádrže na CNG jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky tomu není omezena velkorysá nabídka prostoru pro cestující a jejich zavazadla, a tak i Octavia G-TEC, spalující zemní plyn, patří k nejprostornějším vozům své třídy. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů (Octavia G-TEC), resp. 480 litrů (Octavia Combi G-TEC).
Nová ŠKODA Octavia G-TEC přesvědčuje nízkými provozními náklady. Cena paliva CNG je na českém trhu, podobně jako v mnoha dalších zemích Evropy, podstatně nižší než cena nafty nebo benzinu. Při jízdě s vozem ŠKODA Octavia G-TEC na stlačený zemní plyn činí náklady na palivo v kombinovaném cyklu méně než 1 Kč/km.
Uvedení vozu ŠKODA Octavia G-TEC na trh je dalším milníkem značky v oblasti modelů šetrných k životnímu prostředí. Technologie CNG je pro značku ŠKODA důležitým pilířem strategie trvale udržitelného rozvoje.
V současné době ŠKODA vyrábí 97 variant modelů, které mají kombinované emise CO2 nižší než 120 g/km, z toho 17 variant modelů, jejichž emise CO2 jsou nižší než 100 g/km.
Octavia G-TEC je druhým modelem značky ŠKODA, který je schopen provozu na stlačený zemní plyn. Od konce roku 2012 je v nabídce také CNG-varianta modelu Citigo.
Potřebuju poradit, píšete že má multifunkční autorádio
Potřebuju poradit, píšete že má multifunkční autorádio s rozšířenou konektivitou (Aux-In/USB), půjde tam tedy nainstalovat android rádio, například toto?: https://www.2din.cz/android-autoradia/
V roce 2014 přijít s
V roce 2014 přijít s prvním autem na plyn, no to je paráda…
Je v možné při koupi
Je v možné při koupi nového vozu uplatnit slevu na plnící stanici CNG Jikov?
https://www.youtube.com/watch?v=jeLASwrFuAU
Obávám se, že při téhle
Obávám se, že při téhle startovní ceně to bude dobré hlavně pro firemní flotily, ale už ne moc pro běžné lidi, protože ta cena je o dost výš než základní cena benzínové verze.
Startovní cena dobrá.
Startovní cena dobrá. Jaké holátko to ale bude?
Paráda, tohle je krok
Paráda, tohle je krok dopředu! Teď bych ještě prosil stejný model za stejnou cenu, s dojezdem 200 km a více, jezdící na elektřinu. :}
Sakra, a to jsem si novou
Sakra, a to jsem si novou Octávku nechtěl pořizovat…
Řekněte mi, že tam půjde DSG a jdu podepsat objednávku …