Mapa elektromobility v Evropě roku 2030: Londýn vede

Hlavní výzkumný ústav Evropské unie, tzv. JRC neboli „Společné výzkumné centrum“, aktuálně vydalo zajímavou zprávu týkající se elektromobility. V ní idenfitikovalo vedoucí trhy ve vztahu k elektromobilitě, vč. plug-in hybridů a aut na vodík.

V roce 2030 na plug-in hybrid, elektromobil nebo auto na vodík nejčastěji narazíte v evropských metropolích jako je Londýn nebo Berlín
foto: JRC

Výzkumníci z JRC si prošli několik aktuálních studií týkajících se prosazování nových typů pohonů (primárně elektrických a vodíkových) na evropské trhy. Zjistili, co už asi každý ze čtenářů našeho magazínu tuší: klíčové pro prosazení elektromobilů a aut na vodík jsou dostupnost infrastruktury, vyhrazené pruhy, parkování, upravená městská centra a fakt, že majitel vozu nakonec ušetří proti klasickým fosilním palivům.

Výsledkem aktuálních snah JRC je tak mapa, která prezentuje „hustotu“ pokrytí Evropy a místních městských center plug-in hybridy, elektromobily a auty na vodík v roce 2030. Jednoznačně nejlépe se profiluje , ale i další velká evropská města, např. Hamburk, Berlín, překvapivě Varšava, Vídeň, dokonce i Drážďany.

Co se týká států, které se v roce 2030 mohou podle výzkumů JRC těšit na nejvyšší podíl elektrických automobilů, pak jsou to Británie, Švédsko, Norsko, Francie, Německo, Nizozemsko, ale také Itálie. Česká republika zůstane podle této mapy i za 15 let elektromobilitou veskrze netknutá.

15 Comments on “Mapa elektromobility v Evropě roku 2030: Londýn vede”

    1. nedivil bych se kdyby se v
      nedivil bych se kdyby se v rámci podpory elektromobility zavedlo něco jako daň z elektromobilu, protože zatížit takovou daní přímo elektřinu by bylo moc plošné a postihlo by to všechny odběratele. Takže já věštím daň z elektromobilu a potom se třeba i bude ještě vyplácet kupovat phm třeba za 50kč/l… Chtěl bych, abych se pletl.

        1. Tak teď si uhodil
          Tak teď si uhodil hřebíček na hlavičku.

          Stojím před krutým rozhodnutím.

          1) Koupit auto na CNG
          2) Nechat vystavět u nás nabíječku na elektromobil a koupit elektromibil

          Zatím ať kalkuluji jak chci, stále mi CNG vychází nejlépe. Rozhhodovat se budu na podzim, takže pak se ukáže.

              1. Jo tys chtěl pomoct 🙂
                No

                Jo tys chtěl pomoct 🙂
                No to přeci záleží, jak moc a kam s tím autem chceš jezdit, ne? Jestli jen dojíždět za prací nebo na nákup, tak je lepší EV. Jestli chceš jezdit velké vzdálenosti, tak v tom případě si radši kup CNG. Pakliže tedy nemáš prachy na Teslu 😉

                1. 😀
                  No, problém je v tom,

                  😀
                  No, problém je v tom, že všude. Jak po městě (cca 120-180km), tak mimo město (za den klidně 800km). V tomto případě by mi nepomohla asi ani Tesla a kdybych spočetl náklady, tak stejně dokud EU a USA nezruší clo, tak se to nevyplatí ani rana. 😀

                  Nehledě na to, jsem obyvatel paneláku, s nabýjením by byl problém. Takže asi je jasno.

                2. V tom případě je jasno
                  V tom případě je jasno 😉
                  Ale třeba já jsem taky obyvatel paneláku, ale krom toho, že mám vlastní garáž mám i kousek od baráku rychlodobíječku a to ještě zdarma, takže teď přemýšlím, jak toho využít 🙂

                3. Závist. Já jsem šel už
                  Závist. Já jsem šel už tak daleko, že jsem zatím přemýšlel, kterou společnost bych oslovil, aby mi tady tu rychlonabíječku postavila. A že prostoru mám kolem sebe tunu.
                  Mít v doběhové vzdálenosti (sorry, ale názory, že 500metrů garáž je pořád v pohodě na normální fungování, což nesouhlasím), garáž, tak neřeším a Tesla stojí před barákem.

                  Uvidíme, jestli bude 120kW verze a kolik bude stát, to už by stálo za hřích.

                4. A to bys jí jako tu stavbu
                  A to bys jí jako tu stavbu zaplatil? Si nějak neumím představit, že by to postavila jen tak na svoje náklady.
                  Jako mít prachy na Teslu, tak jdu taky do ní. Tu dobíjecí stanici mám necelých 500 metrů od baráku, to už se vyplatí tam nechat a jít mezitím domů 🙂

                5. No to
                  No to každopádně.
                  Otázkou je, jak to vymyslíš a jak to domluvíš. Jelikož jsou firmy, které by ti to zadotovali, věřím, že i EU by něco přispěla. Mám kolem baráku 5 benzinek, 3 velké obchody, 3 automobilové značky, jejich Show roomy a servisy. K tomu další 2 pneuservisy. Nevěřím tomu, že pokud bych to zkusil rozjet, tak by se někdo nenašel, kdo by v této hustotě a zadotoval stavbu.
                  Přiznám se, že nevím, kolik stojí stavba rychlonabíječky. Ale sítě tady na to jsou, včetně rozvodny pro dvě sídliště.

                6. klasickou 50kW CHAdeMO/CCS
                  klasickou 50kW CHAdeMO/CCS bez konexi pod milion neporidite a to jeste nepocitam instalaci. S dobrymi konexemi verim, ze by to mohlo jit i pod pul milionu? Ale to nvm, mozna by jste mohl skusit oslovit tech par subjektu co uz maji rychlodobijecky v CR…

                  A co se tyce Teslackeho SuperChargeru tak na ten muzete rovnou zapomenout 😀

Napsat komentář