Elektrické auto vyrobené z konopí bohužel nejspíš ještě dlouho nevznikne. Ale odvážní se nevzdávají. V Nizozemsku zkoušejí vyrábět z konopí a lnu elektroskútr Be.e.
Be.e – „bioskútr“ na elektřinu
foto: Be.e
foto: Be.e
Můžete mu klidně říkat třeba „bioskútr“. Be.e je nový elektrický skútr, který nejenže nepotřebuje fosilní palivo pro svůj provoz, ale snižuje jejich spotřebu i při výrobě. Využívá totiž přírodní kompozitní materiály.
vlastní
V připojeném odkazovaném
V připojeném odkazovaném podrobnějším článku je mimo jiné napsáno:
„Primárně je totiž určen k pronájmu. Případný zájemce si tak kupuje kilometry na měsíce. Např. 300 km na měsíc je k dispozici za 140 euro.“
(moje peněženka má pocit že si snad pronajímám soukromé letadlo i s pilotem)
140 × 27,5 = 3 850 Kč za měsíc
3 850 / 300 = 12,8 Kč/km
Za necelých 25 000 Kč lze zakoupit, na našem trhu momentálně nejvýkonnější, el-koloběžku, takže prostým výpočtem zjistíme, že za 6,5 měsíčních nákladů za pronájem „Be.e“ získáme do osobního vlastnictví skládací, v ruce přenosnou el-kolobrndu. Co je výhodnější?
el-skůtr:
plusy – větší pohodlí; není nikdy váš
mínusy – cena pronájmu; není nikdy váš; větší riziko ukradení; nutnost parkovat (bydlím-li v paneláku, klepe se chuděra zimou na ulici); nutnost provozu pouze po silnici a z toho plynoucí vlastnictví řidičáku
el-koloběžka:
plusy – osobní vlastnictví; skládací; v ruce přenositelná; parkování doma v komoře, v práci pod stolem; při troše pozornosti prakticky neukradnutelná; při trochu přimhouřených očích policisty jízda prakticky kdekoliv
mínusy – menší pohodlí při jízdě
Pro mne jasná volba – kolobrnda
47 centov za kilometer je
47 centov za kilometer je naozaj vtipná cena, to sa rovno budem voziť taxíkom
Jen v skrytu dušičky
Jen v skrytu dušičky doufám, že jsem někde ve svých úvahách neudělal matematickou či logickou chybu.
Podotýkám, že rozhodně nejsem odpůrce skůtrů, nebo dýler koloběžek (proto jsem nepřipojil odkaz na tu el-koloběžku).
Přestože Vaše nadšení a
Přestože Vaše nadšení a následné naštvání sdílím, myslím, že se rozohňujeme zbytečně – koncept je přece jedna věc a to, jakou si na to nasadí cenu, věc druhá. Jen ať si to tou cenou zabijí. A třeba to naopak pro peněženky amsterodamských teenagerů bude přijatelná cena…
E? Jaké „nadšení“, jaké
E? Jaké „nadšení“, jaké „naštvání“, jaké „rozohnění“?
To bylo přece suchopárné porovnání bez špetky emocí.
Nemám a nebudu mít ani jednu z těch věcí.
Patřilo to opravdu mně?
najlacnejsi a najrychlejsi
najlacnejsi a najrychlejsi je bicykel na vlastny pohon bez pridanych nezmyslov 🙂 hned po chodzi, ktora ma naopak vyhodu, schopnost prekonavat neupraveny teren a rozne prekazky.
netreba k nej ziadne osvedčenie, ani prehliadky aby bola v tomto byrokrati-stane legalna.
nech a ať žije, Eseseser.
PS: sorry, uz mi niekedy zivot v tomto debilistane obcas lezie tak na nad hlavu ze si to potrebuje chvilkovo odkompenzovat.
Něco jako v pohádce
Něco jako v pohádce Pyšná princezna si švec ze země Půlnočního království vždy utíkal zazpívat do země krále Miroslava?
Jen jsem zvědav, kam si budeme odskakovat až budeme i my úplně patřit do Bruselstánu.
Netěším se 🙁
Vždyť je to starý dobrý
Vždyť je to starý dobrý e-max. Akorát vyměnili kapotáž a i kdyby ta byla 100% vyrobená z rostlin, tak je to méně než 1% z hmotnosti celého skútru.
Nepřipomíná vám toto
Nepřipomíná vám toto vozítko taky jako E-Max
http://www.akumoto.com/detail/elektricky-skutr-akumoto-800
http://www.e-max-scooter.com/products/e-max_90s.php
Nepřipomíná, to je taky
Nepřipomíná, to je taky e-max nebo něco co z něj přímo vychází.
Nebo zatím neukázaný
Nebo zatím neukázaný e-max-scooter.com/products/e-max_190l.php po úpravě.
Jestli to třeba nebude
Jestli to třeba nebude tím, že mají, kupodivu shodně, všechny dvě kola a řídítka…