Británie přidá dalších minimálně 140 rychlodobíječek

Británie je v Evropě zemí s největším počtem CHAdeMO rychlodobíječek. Je jich tam už 195. Britská vláda aktuálně ohlásila, že jich přidá dalších 140 díky investici ve výši 9 milionů liber.

Elektromobil Nissan Leaf u rychlodobíjecí stanice Ecotricity v Británii
foto: Nissan

Britská vláda už v červnu 2013 schválila balík investic do podpory elektromobility v hodnotě 37 mil. liber. Z toho devět poputuje na vybudování 140 nových rychlodobíjecích stanic napříč celou Británií.

Spojené království Velké Británie a Irska se díky tomu stane zemí s jednou z nejlepších sítí rychlodobíjecích stanic pro elektromobily v Evropě. Kromě těchto 140 stanic však přibude ještě dalších 74 v rámci projektu Rapid Charge Network (RCN).

A to pořád není všechno: vyjma těchto rychlonabíjecích stanic vznikne v Británii dalších několik stovek klasických dobíjecích bodů pro elektrická auta k již 6000 existujících. Británie chce jezdit na elektřinu a my jí fandíme.

19 Comments on “Británie přidá dalších minimálně 140 rychlodobíječek”

  1. Zabte už někdo to Chademo,
    Zabte už někdo to Chademo, nebo se rozleze jako mor 🙂 Zrovna včera jsem měl ten konektor v ruce na rychlonabíječce RWE v Praze a je to neskutečně těžká mohutná kráva. Zlatej Mennekes 🙂 Navíc dokáže přenášet v DC stejné výkony jako Chademo a i v AC na tom není o moc hůř.

  2. To není úplně přesné
    To není úplně přesné tvrzení, nebýt Tesly, tak nás min do roku 2020 budou evropské a japonské automobilky přesvědčovat, že 200km NEDC stačí všem. To odpovídá cca 25kWh a proto byl dimenzován výkon CCS a Chademo na 50kW. Tj. dobití 80% kapacity za 30min.

    ad zapojení: 3 x 230V x proud na vodič N je sice možné provést, ale nikdo vám to tak dnes už nezapojí. Standardní zapojení je 400V x proud x 1,71(odmocnina ze tří) bez použití vodiče N. (vodič PE je samozřejmě zapojen vždy)

      1. V tom pripade CEZ to pocita
        V tom pripade CEZ to pocita na nulak, cize 230V x 3 x 32A = 22.080W = 22kW

        Ked sa to tak vezme, priemyselny 3f AC 22kW motor je velky a silny, kym Teslacky 100-300kW AC 3-f 4p motor je mrnavy. Nebude tam potom nejaky zadrhel so stratami ? Ze su tie trakcne AC menej efektivne a preto tolko zeru ?

        1. to by sice mohl, ale
          to by sice mohl, ale počítá to pro sdružené napětí (fáze proti fázi), 400V x 32A x 1,73(odmocnina ze tří) = 22.170W 🙂

          požadavky na průmyslové ASM jsou asi takové, aby běžely 10h denně po dobu 20let? při trvalém zatížení jmenovitým momentem v podmínkách, kde může být zvýšená okolní teplota. Tj. z tohoto důvodu jsou trochu předimenzované, kde v průmyslu je na většinu aplikací ukradená hmotnost či rozměry a hlavní požadavek je spolehlivost a slušná účinnost, která je při jmenovitém zatížení >80% a dnes se pomalu přechází na >90%. Hliníková kotva je také pořád výrobně levnější než měděná.

          Čili dosud nebyl žádný důvod z ASM dolovat maximální hmotnostní a objemovou hustotu výkonu a proto ASM v takovémto provedení dnes skoro nikdo neumí vyrobit (na což ostatně narazila i samotná Tesla)

Napsat komentář