Tesla AI Day proběhl, byla nabitá detailními informacemi o vývoji umělé inteligence. A nakonec přišla „ještě jedna věc“, která všechny přikovala do židlí.
foto: Tesla
Elon Musk od začátku prezentoval Tesla AI Day především jako „rekrutovací“ záležitost, která má do jeho firmy přilákat nové talenty, které mu pomohou posunout umělou inteligenci jeho aut ještě dál. I proto přítomní vývojáři mluvili do detailu o tom, jak vývoj probíhá a co všechno se chystá.
Na konci prezentace se ale objevil pověstný „one more thing“ moment, který tak dobře známe z prezentací Apple a zesnulého Steva Jobse. Akční hudbou podbarvené video ukázalo futuristického humanoidního robota, aby vzápětí mohl na pódium naskočit tanečník v kostýmu vzdáleně připomínajícím robota z videa.
V tom okamžiku asi nikomu nebylo jasné, jestli jde o vtip nebo to Tesla myslí vážně. Elon Musk vzápětí potvrdil, že to vážně opravdu myslí, a že „Tesla Bot“ bude skutečný. Tesla už je dnes podle něj největší robotickou společností. Pokud by se Tesla do vývoje humanoidního robota nepustila, udělal by to někdo jiný.
Se vším, co má dnes Tesla v oblasti umělé inteligence k dispozici, dává podle Muska smysl vtěsnat to do humanoidní formy. Faktem je, že Tesla skutečně vyrábí nebo vývíjí takřka všechny potřebné komponenty – neurální sítě, procesory, aktuátory, baterie i další elektroniku, materiály.
Prototyp Tesla Bota by měl být hotový „někdy příští rok“. Prý bude přátelský, samozřejmě, dokáže se sám pohybovat světěm a zastat nebezpečné/repetitivní úkoly. „Budete mu moct utéct,“ slíbil Musk za pobaveného smíchu publika. „Nejspíš byste ho i přeprali,“ dodal s tím, že se to sice nejspíš nikdy nestane, ale „nikdy nevíte“.
Zajímavostí je, že robot Tesla Bot bude vybaven stejným hardwarem a velmi podobným softwarem, jako elektromobily Tesla. „Jo, myslím, že to zvládneme udělat,“ povzdechl si Musk a rozpovídal se o problematice univerzálního příjmu, jehož je dlouhodobě zastáncem. To vše samozřejmě bude mít obrovský vliv na ekonomiku.
elonovinky v čežtině
elonovinky v čežtině 😉
stream.cz/elonovinky/elon-musk-a-jeho-tesla-chteji-vyvinout-humanoidniho-robota-64209257
„Slyšeli sme že tam (GF4) polští pracovníci dostávají
„Slyšeli sme že tam (GF4) polští pracovníci dostávají nižší platy než Němci… ;))
e15.cz/reportaze/reportaz-z-muskovy-berlinske-gigafactory-k-otevreni-schazi-jedine-razitko-1382931
Protože jsou to otroci z východních kolonií říše. Nic
Protože jsou to otroci z východních kolonií říše. Nic nového.
Jinak mimo článek. Žena s dítětem z toho sotva
Jinak mimo článek. Žena s dítětem z toho sotva utekla.
Pod domem bych to nechtěl.
https://www.autobild.de/artikel/vw-id.3-ausgebrannt-akkubrand-feuer-e-auto-20479885.html
Komu záleží na bezpečnosti, kupuje masivní diesel.
Komu záleží na bezpečnosti, kupuje masivní diesel. Sebevrazi jezdí v papírových benzínech a elektromobilech.
Jasně, a vůbec nejlepší varianta je Tatra 148 naložená
Jasně, a vůbec nejlepší varianta je Tatra 148 naložená pískem.
Z pohledu přežití vzájemné kolize je zcela jistě
Z pohledu přežití vzájemné kolize je zcela jistě vynikající volbou.
Jo, a děti si na tom písku na korbě můžou cestou dělat
Jo, a děti si na tom písku na korbě můžou cestou dělat bábovičky.Akorát ten komfort je menší, a spotřeba větší, než u běžného auta.
Podle statistik hoří elektromobily 11x méně často než
Podle statistik hoří elektromobily 11x méně často než benziňáky. Já tady mám barák obložený benziňáky, asi se půjdu radši oběsit. Žena měla štěstí, že seděla v elektromobilu, kdyby ji blafl benzin tak by neutekla. Benziňáků shoří každý den kolem 50 ale o tom novináři nepíší to už by byla pro čtenáře nuda.
Pokud hoří každý den 50 bezníňáků, aby hořely
Pokud hoří každý den 50 bezníňáků, aby hořely elektromobily 11x méně, musely by na celém světě ročně shořet pouze dva. To určitě 😀
Spalovacích vozidel je totiž jaksi o tři řády více.
Ta statistika je v procentech bez rozdílu počtu. Těch 50
Ta statistika je v procentech bez rozdílu počtu. Těch 50 denně jsem myslel jenom v Německu, ve světě to bude víc. Ono je v podstatě jedno jestli shoří benziňák nebo EV, výsledek je stejný – oba jsou na škvarek. Rozdíl je jenom v tom, že benzin shoří než hasiči přijedou a EV hoří déle. Šaškování s bazénem je myslím zbytečné, stačí to odtáhnout na volnou plochu a nechat dohořet.
Hmm.. další problém pro LG, pokud by byla příčinou
Hmm.. další problém pro LG, pokud by byla příčinou požáru baterie. Vůz evidentně nebyl v době požáru nabíjen.
hele je to prostě ryziko ale teslí 2170 fajr ještě o dost
hele je to prostě ryziko ale teslí 2170 fajr ještě o dost víc 😉
https://www.youtube.com/watch?v=AnwpaqibguE&t=1439s
Tak prý to vzplálo hned po odpojení kabelu, takže věc je
Tak prý to vzplálo hned po odpojení kabelu, takže věc je v podstatě jasná, neb na místě byl přítomen univerzální viník a to pouch články od LG.
Teď vážně, může se jednat o podobnou výrobní vadu jako trápí GM. Tam se mělo zjistit, že se u některých výrobních sérii nepodařilo ty pouch-pytlíky dokonale utěsnit kolem elektrod, resp se měly při provozu rozlepit(článek se při provozu nafukuje) a touto nětěsností se pak měla dostávat dovnitř článku vlhkost. Bohužel toto se téměř neprojeví na elektrických parametrech postiženého článku, takže BMS nemá šanci toto zjistit. Mechanickou nedestruktivní inspekcí baterie to také nejde zjistit, musely by se otevřít moduly a to u pouch článků znamená vždy jeho kompletní odpis. No a na při výrobní kontrole na konci linky jim ty články předpokládám ještě těsnily.
Tyto články má dnes asi většina evropských aut. Má je
Tyto články má dnes asi většina evropských aut. Má je můj Renault i Škoda Enyaq. Podle datasheetu jsou testovány (asi namátkově) na SOC 200% a napětí 8,3V. Do SOC 130% nesmí bouchnout ani upšouknout. Uvidíme co to bude dělat dál.
Přesněji tento typ mechanického provedení článku
Přesněji tento typ mechanického provedení článku používá spousta elektromobilů. Nicméně zdá se, že problém s pouch bezpečností má jen LG. Další velcí výrobci jako SK Innovation ani AESC/NEC takové množství katastrofálních selhání nemají.
Já si říkal, že to bude nejspíš lokální problém jednoho typu článku a jedné továrny. Kona i Bolt používají tuším stejné články z korejské továrny LG. Nicméně evropská verze ID.3 má už jiný typ pouch článku a především by měly pocházet z Polské továrny LG.
Tak uvidíme co se dozvíme, toto jsou jen spekulace..
hmm toho vohořelýho lífa beru doufám že bude pod 100
hmm toho vohořelýho lífa beru doufám že bude pod 100 klacků ;))
https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/nissan-leaf/vhc:car,cnt:nl,ms1:18700_53_,dmg:true
Nějak se mě to nezdá, v tom může mít někdo prsty.
Nějak se mě to nezdá, v tom může mít někdo prsty.
největší robotycký borci jsou korejský Boston Dynamics od
největší robotycký borci jsou korejský Boston Dynamics od Hyundai Motor Company a tezla jim zatím jen přicmrduje s neschváleným autopajlotem a kyberšitem 2022 jakýho svět ještě veviděl :))
https://www.youtube.com/watch?v=fn3KWM1kuAw
youtube.com/user/BostonDynamics/videos
Tak to je poprvé, kdy Tesla něco vyrobila dřív, než
Tak to je poprvé, kdy Tesla něco vyrobila dřív, než slíbila.
Ale je fakt, že finální podoba se dost liší.
Robot Tesla