Nový Peugeot 308 SW – kombík ve dvou hybridních verzích

Po představení nového Peugeotu 308 francouzský výrobce patřící pod koncern Stellantis odhalil také model 308 SW kombi včetně dvou verzí plug-in hybrid.

Nový Peugeot 308 SW dorazí na český trh na začátku roku 2022. Nabídne spojení motorů PureTech a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8.
foto: Peugeot

Peugeot 308 SW, pětidveřový kombík, se bude mimo jiné vyrábět ve verzích Hybrid 180 a Hybrid 255 s výkonem 180 a 225 koňských sil (132 a 165 kW). Každý z nich bude vybaven 81 kW elektrickým motorem a 12,4 kWh baterií (výkon 102 kW), která zajistí dojezd až 60 km na čistě elektrický pohon. Rozdíl mezi oběma modely bude tedy jen ve spalovacím motoru z nichž jeden bude mít výkon 110 kW a druhý 133 kW. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.

Nový Peugeot 308 SW půjde standardně nabíjet přes nabíjecí 3,7 kW přípojku, přes kterou bude plné nabití baterie trvat téměř čtyři hodiny. Pokud si ovšem připlatíte, dostanete 7,4 kW přípojku, která zvládne nabít baterii za hodinu a čtyřicet pět minut.

Nový Peugeot 308 SW je sériově nebo za příplatek dodáván s novou výbavou na úrovni vyšších segmentů jako je např. bezkontaktní otevírání dveří s elektrickým ovládáním víka zavazadlového prostoru či systém sledování mrtvého úhlu s delším dosahem (75 metrů).

Nový Peugeot 308 SW je sériově nebo za příplatek dodáván s novou výbavou na úrovni vyšších segmentů jako je např. bezkontaktní otevírání dveří s elektrickým ovládáním víka zavazadlového prostoru či systém sledování mrtvého úhlu s delším dosahem (75 metrů).
foto: Peugeot

Pokud budete nabíjet z domácí zásuvky, zabere vám to podle vyjádření výrobce přibližně sedm hodin. Možnost nabíjení stejnosměrným proudem u tohoto vozu nebude.

Peugeot 308 kombi bude mít na délku 4,64 m, takže bude o 21 cm delší než sedan a rozvor kol bude mít 2,73 m, což je oproti sedanu o 5,5 cm víc. Objem kufru nové verze se pohybuje mezi 548 a 1574 litry podle konfigurace sedadel. Všechny ostatní úložné prostory ve vozidle poskytují objem dalších 29 litrů.

Kompletní technologický zážitek dovršuje Peugeot i-Connect Advanced s vysoce výkonnou a efektivní on-line navigací TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celé 10

Kompletní technologický zážitek dovršuje Peugeot i-Connect Advanced s vysoce výkonnou a efektivní on-line navigací TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celé 10″ obrazovce a aktualizuje se „over the air“.
foto: Peugeot

Další krok směrem k poloautonomnímu řízení představuje balíček Drive Assist 2.0. Tvoří jej adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a systém udržování vozu v jízdním pruhu, k nimž přidává tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem:

– Poloautomatická změna jízdního pruhu: vůz řidiči nabídne předjetí vozu vepředu a poté možnost opětovného zařazení do původního jízdního pruhu, to vše při rychlosti od 70 do 180 km/hod;
– Včasné doporučení rychlosti: systém nabídne řidiči, aby přizpůsobil rychlost vozu (zrychlení nebo zpomalení) podle značek omezujících rychlost;
– Přizpůsobení rychlosti v zatáčkách: optimalizuje rychlost vozu podle sklonu zatáčky, až do rychlosti 180 km/hod.

Jako každodenní spojenec pro větší bezpečnost a jednoduchost slouží povel „OK Peugeot“ s funkcí pro rozpoznávání hlasu, který zajišťuje přístup ve ke všem funkcím infotainmentu. Systém zahrnuje palubní dokumentaci i výukové programy a poskytuje tak pomoc při užívání vozu.

Jako každodenní spojenec pro větší bezpečnost a jednoduchost slouží povel „OK Peugeot“ s funkcí pro rozpoznávání hlasu, který zajišťuje přístup ve ke všem funkcím infotainmentu. Systém zahrnuje palubní dokumentaci i výukové programy a poskytuje tak pomoc při užívání vozu.
foto: Peugeot

V interiéru se tato francouzská firma spoléhá na svůj pokročilý i-cockpit. Místo standardních ovládacích prvků bude na přístrojové desce desetipalcová dotyková obrazovka. Očekává se, že stejně jako u sedanu bude prodloužená verze disponovat asistenčním systémem Drive-Assist 2.0.

Aerodynamika vozu nový Peugeot 308 SW je na velmi vysoké úrovni, hodnota Cx je 0,277 a SCx 0,618.

Aerodynamika vozu nový Peugeot 308 SW je na velmi vysoké úrovni, hodnota Cx je 0,277 a SCx 0,618.
foto: Peugeot

Podle plánu automobilky se nový Peugeot 308 bude vyrábět ve francouzské továrně v Mulhouse a měl by se objevit na trhu někdy ze začátku roku 2022. Ohledně jeho ceny se firma zatím nevyjádřila.

tisková zpráva

Napsat komentář