Čtvrtá generace Škoda Fabia je poprvé postavena na modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen.
foto: Škoda
Dvaadvacet let od premiéry prvního modelu Fabia uvádí společnost Škoda Auto na trh čtvrtou generaci tohoto oblíbeného vozu. Auto narostlo na 4108 mm délky, objem zavazadlového prostoru na 380 litrů.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda představí nový model Fabia už 4. května 2021
Hned zkraje je třeba říct, že nová Škoda Fabia je k dostání ve dvou výbavových stupních s trojicí zážehových agregátů, jejichž výkonové spektrum sahá od 59 kW do 81 kW. Od podzimu bude možné objednávat i vozy s motorem 1,5 TSI o výkonu 110 kW.
Takže žádná, ani minimální elektrifikace. Do této cenové kategorie se prostě nevešla. U nových motorů EVO nicméně došlo ke snížení spotřeby paliva. Zatímco předchozí model Fabia 1,0 TSI/70 kW vykazoval kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km, u nastupující generace klesla u agregátu 1,0 TSI/70 kW spotřeba na 5,1 l/100 km. V kombinaci s 50l nádrží, která je k dispozici na přání, tak činí dojezd u tříválcových motorů více než 900 km v režimu WLTP.
U obou motorů 1,0 TSI s přímým vstřikováním jsou litinové vložky válců nahrazeny plazmovým nanášením povrchové vrstvy válců o celkové tloušťce 150 mikrometrů (0,15 milimetru). Tento technicky inovativní proces snižuje vnitřní tření a optimalizuje tím i spotřebu paliva a emise. Díky lepšímu rozdělení a lepšímu odvodu tepla ve spalovacím prostoru také optimalizuje tepelné namáhání motoru.
foto: Škoda Auto
Čtvrtá generace vozu Škoda Fabia nabízí novou vrcholnou motorizaci. Čtyřválcový motor 1,5 TSI má výkon 110 kW a je vybaven aktivním řízením válců (ACT). Systém vypíná v případě malé zátěže automaticky oba prostřední válce – což řidič téměř nepostřehne – a snižuje tak spotřebu a emise CO₂. Všechny motory TSI modelu Škoda Fabia jsou vybaveny filtrem pevných částic.
foto: Škoda Auto
Nová FABIA může být vybavena až 9 airbagy (ve standardní výbavě jich je 6) a poprvé má na všech sedadlech úchyty ISOFIX i Top Tether pro dětské sedačky. Všechny specifikace mají standardně asistent udržování jízdního pruhu a asistent rozpoznání únavy řidiče, Front Assist, nastavitelný omezovač rychlosti, přední mlhová světla nebo tísňové volání eCall. Poprvé disponuje nová Fabia například Asistovanou jízdu 2.0 a Automatickým parkováním.
foto: Škoda Auto
Asistovaná jízda 2.0 kombinuje mimo jiné adaptivní tempomat (ACC), který do rychlosti 210 km/h automaticky upravuje rychlost jízdy podle vozidla jedoucího vpředu, a Asistenta jízdy v pruzích (Lane Assist). Tento asistent pomáhá řidiči udržet vůz ve správném jízdním pruhu jemnými zásahy do řízení.
Nová Škoda Fabia nyní nově pomůže i díky asistentu Automatické parkování: do rychlosti 40 km/h zobrazí vhodné místo a také zaparkuje do řady podélně i příčně stojících vozidel.
foto: Škoda Auto
Fabia nabízí moderní infotainment systémy poslední generace s úhlopříčkou až 9,2″. Díky zabudované karty eSIM je auto vždy online, což umožňuje příjem internetového rádia nebo přístup k rozsáhlým mobilním online službám Škoda Connect nebo k novým aplikacím infotainmentu.
Díky bezdrátové technologii SmartLink lze připojit chytré telefony. Nabíjecí box pro smartphone umožňuje jejich bezdrátové nabíjení. Vrcholný infotainment Amundsen lze ovládat i gesty nebo pomocí digitální asistentky Laury.
foto: Škoda AUto
Na tuzemském trhu bude základní specifikací bohatě vybavená úroveň Ambition. Už základní výbava obsahuje prvky, které zákazníci objednávali nejčastěji – vozy mají ve standardu například LED hlavní světlomety, přední mlhovky, dekorační fólie na B-sloupcích, MaxiDot, SmartLink, Bluetooth, asistent udržování jízdního pruhu, asistent rozpoznání únavy, nastavitelný omezovač rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vyhřívaných zrcátek, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, tónovaná skla či 6,5 palcový infotainment Swing s digitálním radiopříjmem a 4 reproduktory. Doporučené prodejní ceny startují na částce 329 900 Kč včetně DPH.
foto: Škoda Auto
Vyšší provedení Style přidává třeba litá kola, malý kožený paket včetně multifunkčního volantu, ambientní osvětlení, chrompaket, vkládané koberečky vpředu i vzadu, asistent rozjezdu do kopce, světelný a dešťový senzor, zadní parkovací senzory, elektrické ovládání zadních oken, loketní opěrku Jumbo box, tempomat s omezovačem rychlosti, startování tlačítkem, vyhřívaná přední sedadla i trysky ostřikovačů nebo 8 palcový infotainment Bolero s 6 reproduktory. V tomto případě byla startovací cena stanovena na 359 900 Kč. Tradiční a oblíbená specifikace Monte Carlo dorazí v průběhu roku 2022.
foto: Škoda Auto
Souběžně s novou generací hatchbacku pokračuje prodej dosavadního kombi pod označením Tour. To je vybaveno motorem 1,0 TSI o výkonu 70 kW a volitelně buď pětistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovým ústrojím DSG. Doporučené prodejní ceny začínají stejně jako u nového hatchbacku na částce 329 900 Kč včetně DPH.
Šáde dohnaly čipy k pronájmu královéhradecké letiště
Šáde dohnaly čipy k pronájmu královéhradecké letiště … 😉 Maximální kapacita letiště je podle ní 1800 vozů to je eko
joo vypadá dobře, je hezčí než předchozí chcípák 😉
joo vypadá dobře, je hezčí než předchozí chcípák 😉 Zajímalo by mě:
1) zdali už disponuje dobíjecím konektorem na dobíjení autobaterie ??
2) má doživotní řetěz nebo jen prosakujícím olejem povolený přeskakující řemen ??
Zprvu jsem sice nechápal, proč je tu tento článek, ale
Zprvu jsem sice nechápal, proč je tu tento článek, ale koneckonců nějaké to historické okénko má každý web, třeba i autoforum.cz publikuje články o parních strojích.
Tiež som sa potešil, že konečne prejdú na elektromotor a
Tiež som sa potešil, že konečne prejdú na elektromotor a príde revolúcia. Ale toto je stará nudná škoda.
Fabia je spalovací auto na spalovací platformě, tu
Fabia je spalovací auto na spalovací platformě, tu elektrizace nečeká. Mohla by mít nějakou částečnou, hybrid nebo mild. Ale, vyplatilo by se to? Zvedlo by to cenu a přínos z hlediska snížení flotilových emisí by byl malý. Ano, je to stará nudná Škodovka, přesně taková jakou ji její zákazníci chtějí a kupují 🙂
Malé EV bude koncern (zřejmě i Škoda) vyrábět na platformě MEB, později.
No dobre, ale ak sa nemýlim toto by mal byť web o
No dobre, ale ak sa nemýlim toto by mal byť web o elektromobilite a autách s alternatívnym pohonom. Príde mi zvláštne, že toto sa tu objavilo na webe.
„Magazín Hybrid.cz se zaměřuje na témata jako auto,
„Magazín Hybrid.cz se zaměřuje na témata jako auto, elektromobily, hybridy, elektrokola, CNG a šetrná doprava obecně… “
Pokud vás to nezajímá, nečtěte to. Jistě má redakce přehled o tom, které články a témata nejvíce zajímají čtenáře a možná podle toho i přizpůsobuje obsah.
Definujte setrna doprava. Ja tam spalovak rozhodne nezarazuji.
Definujte setrna doprava. Ja tam spalovak rozhodne nezarazuji.
„Magazín Hybrid.cz se zaměřuje na témata jako auto…“
„Magazín Hybrid.cz se zaměřuje na témata jako auto…“
Spalovak ma zastoupeni az moc ve forme hybridnich EV. Jelikoz
Spalovak ma zastoupeni az moc ve forme hybridnich EV. Jelikoz v zahlavi hybridu jsou taxativne vyjmenovane druhy pohonu a spalovak tam nefiguruje, tak tady cisty spalovak je vetrelec.
Já tu infornmaci mám ze zápatí, ze sekce „O serveru“.
Já tu infornmaci mám ze zápatí, ze sekce „O serveru“. Takže to je pro mě podstatné… prostě je to server o autech obecně plus se silným zaměřením na elektro a jiné šetrné způsoby dopravy. Není to tak, že o čistě spalovacích autech to tady vůbec není. Ostatně, píše se tady o nich a redakce ví proč. A pokud to někoho nezajímá, tyto články může vynechat…
Pěkné auto, ale ta látka u středového displeje bude asi
Pěkné auto, ale ta látka u středového displeje bude asi brzo ušmudlaná .