BMW i4: dojezd 590 km, výkon 390 kW, na trhu už letos

Na dnešní výroční konferenci BMW Group bylo odhaleno připravované BMW i4.

Detaily o novém BMW i4 budou zveřejněny v průběhu následujících týdnů.
foto: BMW

BMW i4 je čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé, které vstoupí na trh v průběhu roku 2021, a to včetně sportovně laděného provedení BMW M Performance.

BMW i4

BMW i4
foto: BMW

BMW i4

BMW i4
foto: BMW

BMW i4

BMW i4
foto: BMW

BMW i4

BMW i4
foto: BMW

BMW i4 bude k dispozici v různých verzích s dojezdem až 590 km (WLTP). Zásluhou výkonu až 390 kW (530 k) dokáže BMW i4 zrychlit z nuly na 100 km/h přibližně během 4 sekund.

tisková zpráva

49 Comments on “BMW i4: dojezd 590 km, výkon 390 kW, na trhu už letos”

  1. Mě se ten bavor líbí. Hlavně to není SUV, takže daleko
    Mě se ten bavor líbí. Hlavně to není SUV, takže daleko efektivnější provoz. Stejně se ale v dostupnosti a provozu nic spalováku na LPG nevyrovná. Když se pak započtou emise při výrobě, navíc když je největší evr. baterkárna v uhelném Polsku, je u BEVů po ekologii. Jedinej EV co mi trochu dával smysl je aerodynamický Ioniq. Takhle by mělo vypadat každý auto, to je příroda. Letadla jsou taky všechny zhruba stejný.

    https://www.adac.de/verkehr/tanken-kraftstoff-antrieb/alternative-antriebe/klimabilanz/

    SUV bych zakázal nebo zatížil daní jak sviňa.

        1. V sobotu jsem zkoušel, jestli jsou bitcoiny pořád stejně k
          V sobotu jsem zkoušel, jestli jsou bitcoiny pořád stejně k ničemu.
          V sobotu v 10:30 jsem si vyžádal platbu 0.0005 BTC z jedné peněženky na druhou a stejnou částku v SGD jsem poslal hned potom ze signapurské UOB do české Unicredit.

          SGD dorazily za 87 minut.
          BTC dorazily v neděli kolem oběda.

          Poplatek za převod SGD byl 28 Kč.
          Poplatek za převod BTC byl 170 Kč, skoro 30% převáděné částky.

          Bitcoiny jsou pořád vtip s užitnými parametry z 19. století.

          1. LOL. Krasne videt nekoho, kdo teprve objevuje co je to bitcoin
            LOL. Krasne videt nekoho, kdo teprve objevuje co je to bitcoin 😀
            No vidis, kdybys dal poplatek 10kc tak na tu BTC platbu cekas do konce roku 🙂 Chlapce jeden nevzdelany, pokud se chces dostat s urcitosti hned do nasledujicih bloku (ktere se tezi cca kazdych 10 minut) tak musis dat dostatecne vysoky poplatek. V zavislosti na vytizenosti site, momentalne je to napr 8.84$. Az budes priste posilat zkus se povidat treba se (https://mempool.space)

            Platby pres Bitcoin network jsou a budou drazsi a drazsi. V blizke budoucnosti to budou nejspis stovky dolaru i vice. A je to vporadku. Platba zaznamenana na BTC blockchain je final settlement. Odpovida to tomu jako kdyz US FED posila zlate cihly pres atlantik Nemecke centralni bance. To trva mesice a stoji to miliony dolaru. Bitcoin network to zvlada za par minut a par dolaru. V budoucnu budou na Bitcoin network probihat predevsim platby mezi bankami, pripadne velke transakce mezi jednotlivci (nakup domu atp). Blockchain nikdy nebyl a nebude delany na to aby sis kupoval kafe, na to mas paypal, visu atp.

            Tvoje platba z jedne komercni banky do druhe je naprosto irelevantni, nejedna se o final settlement, ten se dela treba jednou za tyden nebo i dele a to stale mluvime o tom ze se vzdy bude jednat o reversibilni paltbu, ktera neni konecna, protoze centralni banka ti muze platbu kdykoliv anulovat/revertovat/zmrazit. V BTC network vis na 100% je ze to hotova vec.

            Pokud posilas tak male castky jako 500kč, tak se to dela pres lightning network. Nastuduj. Tam jsou platby behem veterin. Pouzivam to kazdy den. Poplatky jsou nulove nebo naprosto mizive.

            Hodne zdaru ve vzdelavani.

            Ale za me vpohode, BTC je blbost, nekupuj 😀 uz ti utekly solidni zisky 😀 Ja vydelal jen tento rok desitky milionu na rustu a to teprve zaciname.

  2. Spalovák do kterýho nacpali baterky aby se neřeklo. Novej
    Spalovák do kterýho nacpali baterky aby se neřeklo. Novej model a už vypadá tak zastarale. Zbytečně dlouhej čumák jak kdy měli strach že si jim tam nevejde V12. V tom BMW jsou neuvěřitelný konzervy. 8 let stará i3 proti tomu vypadá jako kosmická loď z daleký budoucnosti… :))))

          1. V lednu Tesla do Evropy skoro nedodávala, taky jsem koukal,
            V lednu Tesla do Evropy skoro nedodávala, taky jsem koukal, že prodala doslova „pár kusů“. Prodeje za celou Evropu za únor nejsou ještě k dispozici, ale co jsem koukal na Německo a Francii (co jsou dost velké trhy), tak v únoru už je zase Tesla 3 ve předu, v DE druhá v F šestá.

            Ale samozřejmě, jak sílí konkurence, tak podíl Tesly na trhu klesá a dokonce i absolutní počet prodaných aut ve srovnání 2020 vs. 2019 je nižší. Asi to neznamená, že v Evropě končí, ale situace se stabilizuje jako na trhu se spalováky, prostě v Evropě bude hrát hlavní roli evropská, příp. japonská a korejská produkce.

              1. Já nevím jak Tesla vozí. Jenom jsem prezentoval čísla a
                Já nevím jak Tesla vozí. Jenom jsem prezentoval čísla a zmínil, že prodeje za leden nelze brát jako důkaz toho, že Tesla v Evropě končí, protože únorové úprodeje byly zase normální.

                Pokud teda Tesla dodává do Evropy kvartálně, tak uvidíme výsledky za prodej v Q1/2021, jak na tom bude. Každopádně, časy, kdy Tesla měla v Evropě třetinový podíl na trhu aut do zásuvky, jsou už nenávratně pryč.

                1. Porovnaval jste celou zapadni Evropu, nebo EU? Od 01.01.2021
                  Porovnaval jste celou zapadni Evropu, nebo EU? Od 01.01.2021 nepatri GB do EU a tak budou cista cisla pro EU nicnerikajici. GB byla pro Teslu nejsilnejsi trh. Ale tento tyden v GB snizili hranici pro dotace z 50.000 gbp na 35.000 a tim padem je Tesla i ostatni Taycany, etrony, jaguary bez dotaci. To asi zaboli. Ale kdyz se muze SR+ v DE prodavat pod 40.000 EUR, tak mozna ji tam take zlevni a tim padem bude zase ve hre.

                2. čísla prodejů jsou
                  čísla prodejů jsou odtud:
                  https://ev-sales.blogspot.com/

                  Předpokládám, že Europe se myslí celý evropský trh nebo minimální západní Evropa včetně např. Norska, Švýcarska, které taky nejsou v EU. A taky Velké Británie.

                  Jak jsem psal, čísla za leden jsou irelevantní, když Tesla údajně vozí nejvíce ke konci kvartálu, tak si počkejme.

                  Pokles 2019-2020 tam je a je kolem 11 procent a to ještě byla GB v EU 🙂

                  Koukl jsem ze zajímavosti na Teslu 3 v 01/2020 a 01/2021. Loni taky leden slabší, jenom 1517 ks a letos v lednu 1499 ks, takže cca. stejně. Akorát loni to stačilo na top 20, letos už zdaleka ne.

                3. Ona nevozí nejvíce na konci kvartálu, ale jenom kvartálně.
                  Ona nevozí nejvíce na konci kvartálu, ale jenom kvartálně.

                4. Jak jsem psal, nevím…
                  Takže pokud vozí kvartálně, tak

                  Jak jsem psal, nevím…
                  Takže pokud vozí kvartálně, tak aby to bylo spravedlivé, je nutné vzít prodeje za kvartál, aby se to dalo srovnat s ostatními. Nebo ideálně za celý rok. Ale i srovnání jednotlivých měsíců v různých letech napoví.

            1. https://finance.yahoo.com/quote/VWAGY/chart?p=VWAGY
              adoprrr s

              https://finance.yahoo.com/quote/VWAGY/chart?p=VWAGY

              adoprrr s tezlou :)) Wall Street žurnál zveřejnil data západní Evropě
              roku 2020 zaznamenala Tesla 98k registrací nových automobilů -11%
              roku 2019 zaznamenala Tesla 108k registrací nových automobilů
              Celkové registrace elektro Schmidt Research 2020 / 200%
              tzn Tržní podíl Tesly tak klesnul z 31 % na 13 % 😉

                1. Myslíte? Nebo to klidně může být i tak, že se
                  Myslíte? Nebo to klidně může být i tak, že se vzrůstající konkurencí už čím dál víc lidí dá přednost jiné značce. Uvidíme…

                2. to si rozhodně nemyslím, každý Helmut si v době covidu
                  to si rozhodně nemyslím, každý Helmut si v době covidu rozmysli jestli z účtu vybere 40000eur na Teslu, nebo si vezme EV na leasing za cca 100Euro měsíčně

                  kdybych žil v Německu tak ani minutu nepřemýšlím a volím 100eur měsíčně s minimem starostí a je jedno jestli Konu, Kiu, Zoe, Corsu..
                  ale jak říká Marek lepší počkat na skutečná čísla prodejů…

        1. eOcásku, Ty už neudržíš moč ani myšlenku? Tohle jsi
          eOcásku, Ty už neudržíš moč ani myšlenku? Tohle jsi napsal tak před hodinou? To už je dávno, co? Cituji: Dizajn mohol byť iný aby to nevyzeralo ako spalovák. Celkovo to vyzerá dobre ako spalovacie BMW. Dojazd a výkon je slušný a veľmi dostačujúci na plnohodnotné fungovanie v skutočnom živote.

            1. To, že si vy dva severomaďarští eOcasi říkáte jinak
              To, že si vy dva severomaďarští eOcasi říkáte jinak není důvodem pro to, abych vás rozlišoval já sám pro sebe. Pro mně oba dva stejně hýkate blahem nad stejnou eMrdkou a stejnými číčovinami. Takže jeden za 18 a druhý za 20-2, jedna pakáž….

        1. To je ta inkluze a snaha začlenit mentálně postižené
          To je ta inkluze a snaha začlenit mentálně postižené designéry a jejich fyzicky postižené výtvory do společnosti.

          Jinak viz moje příspěvky z minulé diskuzi o opuštění VW, kde zmiňuji i BMW.
          Všichni se na to dobře podívejte. Jako musíte uznat, že po mě nemůže nikdo chtít, abych v sobě zabil estetické cítění, abych si TOHLE mohl koupit.

Napsat komentář