Volkswagen bude od roku 2024 vyrábět v Hannoveru nové prémiové elektromobily

Hlavní závod Volkswagen Užitkové vozy v městské části Stöcken bude rozšířen o výrobu pro další značky.

Vytížení závodu zajistí tři nová SUV segmentu D pro koncernové značky. Probíhá investice do výrobního závodu ve výši 680 milionů eur.
foto: Volkswagen

Dozorčí rada koncernu Volkswagen schválila na svém zasedání přidělení výroby dalších nových modelů značce Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru. Kromě vlastní modelové řady T a modelu ID. BUZZ bude Volkswagen Užitkové vozy vyrábět ve svém hlavním závodě také tři modely zcela elektricky poháněných SUV segmentu D pro další značky koncernu.

„Náš hlavní závod v Hannoveru zajistí pro koncern výrobu tří zcela nových prémiových elektromobilů,“ vysvětluje Dr. Carsten Intra, předseda představenstva značky Volkswagen Užitkové vozy.

„Tato SUV segmentu D jsou výsledkem opravdu průkopnického projektu. Jsou prémiová, plně elektrická a vysoce autonomní. Dnešní rozhodnutí dozorčí rady koncernu Volkswagen je tak pro náš technologicky vyspělý výrobní závod důležitým milníkem a také důležitým důkazem důvěry ve výkony našeho týmu. Podařilo se nám získat výrobu nových modelů na základě naší garantované hospodárnosti a nejvyšší kvality. Děkuji dnes všem svým kolegyním a kolegům. Díky jejich skvělé práci bylo přijato rozhodnutí, jež nám zajišťuje budoucnost,“ dodává Intra.

Bertina Murkovicová, předsedkyně podnikové rady značky Volkswagen Užitkové vozy, k tomu říká: „Vyjednávání s ostatními koncernovými značkami byla tvrdá. Ale nakonec se nám podařilo získat tato vozidla pro Hannover díky naší podnikové smlouvě a kompetencím v oblasti kvality. Tím je pro nadcházející roky zaručeno vytížení závodu, a s ním je zaručena i zaměstnanost pro naše pracovníky v souladu s demografickým vývojem. Naše portfolio pro toto desetiletí budou tvořit nové modely Multivan, ID. BUZZ a nyní SUV segmentu D. Větší jistoty pro budoucnost našeho výrobního závodu a jeho zaměstnance nelze aktuálně dosáhnout.“

Volkswagen Užitkové vozy vybuduje pro budoucí výrobu těchto vozidel v Hannoveru novou montážní linku. Hannoverský výrobní závod zajištěním produkce pro větší počet značek výrazně urychlí již zahájenou transformaci na elektromobilitu.

Už v roce 2022 začne z montážní linky v Hannoveru sjíždět elektromobil ID. BUZZ. Ikonický Bulli z Hannoveru tím vstoupí do nové, elektrické éry.

Volkswagen Užitkové vozy nese jako samostatná značka v koncernu Volkswagen globální zodpovědnost za vývoj, výrobu a prodej lehkých užitkových vozů, přičemž v závodech Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) a Pacheco (ARG) vyrábí modelové řady Transporter, Caddy, Crafter a Amarok.

Volkswagen Užitkové vozy je navíc v koncernu Volkswagen vůdčí značkou pro autonomní jízdu a poskytování mobility a přepravy jako služby (MaaS – Mobility as a Service; TaaS – Transport as a Service). Pro výrobu v budoucnosti proto vyvíjí příslušná vozidla ke speciálním účelům, SPV (Special Purpose Vehicles), například robotické vozy taxislužby nebo robotické lehké užitkové vozy.

tisková zpráva

20 Comments on “Volkswagen bude od roku 2024 vyrábět v Hannoveru nové prémiové elektromobily”

  1. off Už se vám to krátí. Boris zakázal prodej čmouďáků
    off Už se vám to krátí. Boris zakázal prodej čmouďáků od 2030 včetně hybridů. Plugin hybridy do 2035. Další státy takto:
    Norsko: od 2025 zaregistrujete pouze elektrické vozidlo
    Francie: od 2024 zákaz vjezdu dieselů do Paříže. Od 2030 zákaz vjezdu všem spalovacím motorům do Paříže. od 2040 zaregistrujete ve Francii jen elektromobil
    Velká Británie: od 2030 zákaz vjezdu všem spalovacím motorům do Londýna. Od 2030 zaregistrujete pouze elektrické vozidlo
    Nizozemsko: od 2030 zaregistrujete pouze elektrické vozidlo
    Švédsko: od 2030 zaregistrujete pouze elektrické vozidlo
    Německo: termín registrace výhradně elektromobilů v jednání
    Slovinsko: od 2030 zaregistrujete pouze vůz s emisemi méně než 50g CO2
    Španělsko: od 2030 zákaz vjezdu všem spalovacím motorům do Barcelony
    Dánsko: od 2030 zákaz vjezdu všem spalovacím motorům do Kodaně

    1. to je fofr cooo a odkazy by asi nebylycoo?? A fšimnul sis jak
      to je fofr cooo a odkazy by asi nebylycoo?? A fšimnul sis jak fofrově najednou máme 4ry vakcíny a fšechny přes90%účinnost to je mazec a na jaře že prej vakcína není možná…. Nemá to náááhodou spojitost s tím snižováním letopočtu pro plný uvedení eletromobilů… Vlády se najednou snažej žejoooo, že by jim dal někdo (sedivák) dal nůž na krk ????? :)) něco za něco…

      https://fdrive.cz/clanky/evropska-komise-chce-urychlit-prijeti-nove-emisni-normy-vyrobci-aut-jsou-v-soku-6112

  2. rozklad VW Group (porcování medvěda 2014 ;)) aneb Tesla
    rozklad VW Group (porcování medvěda 2014 ;)) aneb Tesla sele čínský káry do Evropy poprvé se sázkou na elektrifikaci příštích 5ti let za 74 miliard €jro je prý velký hazard…

    https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodej-casti-koncernu-vw-je-na-spadnuti-naznacuji-posledni-kroky-nejvyssiho-vedeni-firmy

    …Lambo+Ducati+Italdesign=Makarónenšlus pod střechou jedné velké italské divize naprodéj…

    1. Tak jistě. Když vrhnu na trh během pár měsíců auta
      Tak jistě. Když vrhnu na trh během pár měsíců auta vyrobená skoro za celý rok od 11/2019, kterými sotva pokryju rok trvající předobjednávky, kupodivu jsem jedničkou v prodejích. Jako čarování s čísly Vám ve Vlkohradu jde, ale nemusíte si platit trolly do diskuzí, aby koncern zbožšťovali.

      1. Relevantní budou ůdaje za rok 2021, to se pak uvidí jak je
        Relevantní budou ůdaje za rok 2021, to se pak uvidí jak je na tom VW s prodeji EV. Ale nebál bych se toho, pokud dokázali prodávat starý eGolf docela dovře (někde mezi 3.-5. místem v prodejích v Evropě), tak proč by to nešlo s modernějším ID.3, že? A třeba v Norsku je Audi eTron nejprodávanější EV za rok 2020, i když místní znalci říkají, jak je to špatné EV orptoti Tesle X např. A kde je Tesla X v prodejích? 🙂

          1. Ano. Ale už v průběhu roku bude jasno, kolik jich tak
            Ano. Ale už v průběhu roku bude jasno, kolik jich tak měsíčně prodává a srovnat to s ostatními EV. Můj tip je, že ID.3 bude v první pštce prodejů EV v Evropě a VW celkově bude do trojky co do počtu prodaných EV v Evropě, protože to půjde do prodeje už i ID.4 a sesterský Enyaq.

            1. Já nic netipuji, já už jim nevěřím ani Dobrý den.
              Já nic netipuji, já už jim nevěřím ani Dobrý den. Totální ztráta důvěry dále a dále prohlubovaná. Oni ještě nepochopili, že existuje internet. A všechny jejich kecy tam jsou zpětně dohledatelné a porovnatelní s realitou.
              27.10.2018 tyhle kecy – Volkswagen: v roce 2020 budeme mít elektromobily stejně dobré jako Tesla za polovinu ceny http://www.hybrid.cz/volkswagen-v-roce-2020-budeme-mit-elektromobily-stejne-dobre-jako-tesla-za-polovinu-ceny
              Výsledek znáte a vidíte sám.
              Kdy konečně chlapci z Vlkohradu pochopí, že kecy, prdy a beďary nikoho nezajímají. Vlezu do autosalonu člena VW a vidím. Kulové. Takže žvatlejte si hošánci dál o tom, kolik kde investujete, mezitím nechávejte elektromobily hnít bez SW na letištích a zastavujte výrobu těch, co lidi chtějí, a my si budeme vybírat u konkurence. Až přijde Číňan a budete v pérdeli, pane hrábě. Jako se to stalo výrobcům, kol, elektrokol, elektroskůtrů a elektromotorek. Jste na řadě……
              A my v rámci Evropy pod jejich vedením bohužel taky

        1. Určitě máte pravdu, že relevantní údaje budou až za rok
          Určitě máte pravdu, že relevantní údaje budou až za rok 2021. Jen bych chtěl dodat, že VW je největší koncern na světě a největší prodeje má v Evropě. Cokoliv kromě prvního místa o parník před druhým v prodejích hlavních EV bude v Evropě zklamání a ztráta trhu.

          Ohledně eTronu v Norsku je to dost zkreslené a ojedinělé. U nás je cena Tesly X 2,5 mil Kč. a eTron začíná na 2 mil a s nějakou výbavou stojí stejně. V Norsku je Tesla X za 850 tisíc NOK, ale eTron začíná na 500 tisících NOK a v plné výbavě 600 tisíc. To je úplně jiný poměr.

Napsat komentář