Zloději chtěli ukrást Tesla Model 3, majitelka je stíhala přes smartphone

Annabelle Brett, australskou rádiovou moderátorku, jednoho rána probudila výstraha na telefonu: alarm jejího elektromobilu Tesla Model 3 je aktivní!

Propracovaná konektivita elektromobilu Tesla Model 3 z něj pro nezkušené zloděje dělá těžký oříšek.
foto: Tesla

Annabelle se ihned vydala do své původně zamčené garáže, kde předchozí noc svůj Tesla Model 3 zaparkovala. Samozřejmě tam nebyl.

Mocná konektivita elektromobilu ale Annabelle umožnila dříve nevídané věci. Jednak ihned měla přehled o tom, kde se auto právě nachází. Neváhala a zavolala policii.

Zavolala kamarádovi, se kterým nasedla do auta a zloděje sledovala. Mezitím skrze svou aplikaci své auto ovládala – náhodně spouštěla klakson, otevírala a zavírala okna, spustila vyhřívání sedade a podobně. Vzdáleně také zapnula Valet Mode, což snížilo maximální rychlost auta.

Zloději se tohoto chování, a také výstrahy, že na cestě je polici, natolik zalekli, že auto odstavili a zmizeli. Jeden z nich v něm ale navíc v panice zapomněl svůj řidičák. Navíc nebyl díky kamerám uvnitř žádný problém oba zloděje identifikovat.

68 Comments on “Zloději chtěli ukrást Tesla Model 3, majitelka je stíhala přes smartphone”

  1. otázka pre majiteľov automobilov s bezkľúčovým …
    ak

    otázka pre majiteľov automobilov s bezkľúčovým …
    ak ostane „kľúč“ v garáži, dá sa auto zapnúť/naštartovať?
    ak sa dá, ako ďaleko sa s ním dá zájsť?

    ps – v vcelku nedávnej minulosti sme v garážah autá nezamykali a dokonca nechávali kľúčiky nie na vešiačikoch, ale priamo v „skrinke zapaľovania“. vraj ak by horelo.
    vtedy sa autzá „nekradli“, bol to priestupok „používania cudzej veci!“

      1. Auto muze jezdit do te doby nez ho vypnete. Znovu uz
        Auto muze jezdit do te doby nez ho vypnete. Znovu uz nenastartujete. Stalo se, ze zena byla s klickem u auta aby dala neco do kufru. Kdyz jsme dojeli do cile, vystoupila i s klicem a ja odjel zaparkovat, tam jsem nemohl ani zamknout ani odjet. Musel jsem pesky pro klic. Nevim jak u novych, ale u r.v. 2013 to tak je.

    1. Odemknout a zamknout auto se dá jenom když mám ovladač u
      Odemknout a zamknout auto se dá jenom když mám ovladač u sebe v kapse. Myslím tím, samozřejmě, dotykové odemknutí a zamknutí. Klasicky tlačítkem na dálkáči to jde i z dálky.

      To samé nastartování – jedině když je klíček v autě, jinak ne. A zamknout zase nejde, když je klíček v autě, musí být venku. Kolikrát se mi stalo, že jsem měl klíček v středovém tunelu, vystoupil, chtěl zanknout a nešlo to. Což je samozřejmě správně.

      Jak to je, když nastartuji a pak odjedu bez klíče, to netuším, ale mohl bych vyzkoušet 🙂

        1. Už se mi to stalo. Žena mě vysadila u hospody a jela dál.
          Už se mi to stalo. Žena mě vysadila u hospody a jela dál. Klíč jsem měl v kapse já. Za chvíli volala, že stojí před obchodňákem a nemůže nastartovat ani odejít protože to nejde zamknout. Naštěstí se našel mladý dobrovolník který ji ten klíč dovezl na koloběžce přes celé město. Ale už jsem na to přišel, jde to zamknout když se při zabuchování dveří podrží tlačítko na klice.

  2. Chce to vylepšit. Přes smartphone auto zamknout, vyřadit
    Chce to vylepšit. Přes smartphone auto zamknout, vyřadit ovládání a pomocí FSD odvézt k nejbližší policejní stanici. Po příjezdu by byl zapnutý klaksón, na obrazovce by svítil nápis „KRADENÉ VOZIDLO“ a kliky by fungovaly jen zvenčí 🙂

    1. Tak je to hezká pohádka – trackovací zařízení jsem měl
      Tak je to hezká pohádka – trackovací zařízení jsem měl v autě už před 11 lety, akorát to v té době v případě neoprávěné manipulace posílalo GPS souřadnice v definovaném časovém intervalu. Pár let na to to umělo i v mapovém podkladu…jen tak pro zajímavost, dneska takové zařízení stojí pár tisícovek a je jich k sehnání dle libosti

            1. Já když sleduju manželku (ne, že bych ji nevěřil) tak
              Já když sleduju manželku (ne, že bych ji nevěřil) tak vidím jenom kde zastavuje (kadeřník, Globus atd) průběžně za jízdy ji nevidím. Ale ten dálkový přenos je dobrý i na opravy. Když jsem to měl nové tak se občas restartoval infotaiment a nešlo DAB rádio. Tak jsem to reklamoval. Mechanici na to hleděli jak „vrána do kosti“ a vůbec netušili kde to hledat. Zavolali do Francie, ti chtěli nadiktovat VIN code a že si auto dálkově prohlídnou. Za 20 minut volali co mají mechanici udělat a od té doby je to v pořádku.

                1. To nevadí, já sleduju to auto a ne manželku. 🙂
                  To nevadí, já sleduju to auto a ne manželku. 🙂

                1. Id4 ale nema bezramova okna. To je uplne neco jineho.
                  Id4 ale nema bezramova okna. To je uplne neco jineho.

                2. Tomu nerozumím… když jsou bezrámová okna, tak je
                  Tomu nerozumím… když jsou bezrámová okna, tak je potřeba jinou kliku? Subaru má taky bezrámová okna a má kliku klasickou. Nebo to je pro blbce, co hned zatáhnou za kliku a otevírají a zapomenou, že auto má bezrámová okna a ty potřebují trochu posunout před otevřením? To jsou pak ty bezrámová okna k ničemu. Nebo takhle… k čemu je dobré mít bezrámová okna u klasického sedanu jako je Tesla 3? Když teda je s tím taková potíž, že je potřeba dveře otevírat jinak než u normálních aut?

                3. Ridic si da bacha, ale ruzni spolujezdci to asi ani netusi a
                  Ridic si da bacha, ale ruzni spolujezdci to asi ani netusi a trhaji za kliku. U meho Cabrio to pokazde rikam a presto to trhaji. No ted uz nejezdim, tak netrhaji.

                4. Bezrámová okna jsou sice hezký designový prvek, ale jinak
                  Bezrámová okna jsou sice hezký designový prvek, ale jinak jsou krutě nepraktická. Pro běžné daily auto jsou lepší okna rámová. Dveře jdou otevřít i když nesjedou, ale když se to roz.. tak nejdou správně dovřít a pak je to vlézt do auta, nahodit elektroniku a sjet a vyjet nahoru a ony se pak chytnou, u starších aut to hůř těsní – protože 95 procent lidí zanedbává údržbu a servisy to nedělají. Hlavně přes zimu, když to přimrzne, protože nejsou ošetřená těsnění, tak děkují plastové díly ve stahovačkách. Bezrámová okna na autě mám a klidně bych si je odpustil.

                5. Bezrámová okna jsem měl na Ford Escort cabrio z roku 1997 a
                  Bezrámová okna jsem měl na Ford Escort cabrio z roku 1997 a nic tam sjíždět nemuselo. A několik sezón jsem s tím jezdil i přes zimu a bez problémů. Ale souhlasím s tím, že je těžší je správně spárovat se zbytkem auta než rámová okna.

                6. Aha… takže je to vlastně jenom dizajnový prvek, aby to
                  Aha… takže je to vlastně jenom dizajnový prvek, aby to „lépe“ vypadalo, když se otevřou dveře. Žádnou funkci to nemá, spíš omezení při otevírání a zavírání, zvlášť v zimě, kdy to může zamrznout. a asi to bude i náročnější na přesnost výroby a možná i hlučnější než klasická okna?

                  Jako, na kabriu to pochopím, ale nechápu, proč to je na rodinném sedanu.

                7. aerodynamika ale spíše z důvodu aerodynamického hluku. A
                  aerodynamika ale spíše z důvodu aerodynamického hluku. A nižší špinění kliky je bonus. Nic z toho ID.4 se svými Dacia klikami nesplňuje, ale cokoliv je lepší než šílenost na Nissanu 350Z.

                1. Narovinu je to ptákovina, ale na Tesle 3 mi vadí tolik
                  Narovinu je to ptákovina, ale na Tesle 3 mi vadí tolik věcí nad tím, že tohle je pod rozlišovací schopnost.

                2. Zajima me, proc nekdo venuje spoustu casu se zbytecne vztekat
                  Zajima me, proc nekdo venuje spoustu casu se zbytecne vztekat nad autem, ktere si stejne nehodla koupit. Muzete mi to zduvodnit?! Zere vas neco z mladi, nekdo vas znasilnil, nebo jen mate mindraky, ktere musite nejak vybit? Bezte k psychiatrovi, ulehci se vam.

        1. to zasa ja poznám ľudí, ktorí stratia celú peňaženku a
          to zasa ja poznám ľudí, ktorí stratia celú peňaženku a keď absolvujú celý kolotoč kdeakých dokladov, kariet a výsledkov testov, majú všetko novučičké, tak ten „pugilár“ so všetkým (i hotovosťou) vytiahnu spod sedadla spolujezdca!

      1. aha no tak to je podstatná informace se nám paní
        aha no tak to je podstatná informace se nám paní „zapoměla“ zmínit, no mě se stejnak nelíbila :)) každopádně dálkový sledování vyhřívání sedaček a vokýnka je dobrá věc. Ještě by tam mohli doprogramovat nadřazenost mobilu při ovládání káry a funkci bezpečné odstavení s parkovací brzdou…. nééé ještě líp dálkovýho autopilota co to vodveze před cajtí stanici :)))

        1. Copak o to, vypnout motor by nebyl takovy problem, ale asi to
          Copak o to, vypnout motor by nebyl takovy problem, ale asi to nejde z bezpecnostnich duvodu udelat. Asi nejucinnejsi by bylo nainstalovat tam samodoma dalkove ovladanou dymovnici. Kour by zacal vystupovat z otvoru topeni predniho skla a postupne by nebylo videt na cestu. A k tomu nejaky sileny smrad. Tusim merkaptan je docela dobry. Ani otevreni oken by to nezachranilo. A coudici auto by bylo dost napadne.

            1. Je fakt, ze tu zpomalovaci funkci Tesla uz ma zabudovanou.
              Je fakt, ze tu zpomalovaci funkci Tesla uz ma zabudovanou. Kdyz ridic nezakrouti volantem po urcite dobe, auto zacne pozvolna zpomalovat, hodi varovna svetla az zastavi a zabrzdi. To by se mohlo vyuzit proti zlodejum. Jen by to Tesla musela propojit s Tesla app.

        1. Jj, napřed mi to moc nešlo pod nos, že jak Tesláček, tak
          Jj, napřed mi to moc nešlo pod nos, že jak Tesláček, tak ElectroDad začali rozdávat ‚banány‘ za vulgární příspěvky, ale je pravda, že teď jsou v komentářích pod videi, až na výjimky, jen relevantní a slušné komentáře.

Napsat komentář