Škoda Octavia G-TEC: šetrná alternativa ujede na na stlačený zemní plyn až 500 km

Nová Škoda Octavia G-TEC bude uvedena na evropský trh na podzim letošního roku. V porovnání s benzinovým motorem nabízí asi o čtvrtinu nižší emise.

Škoda Octavia G-TEC
foto: Škoda

Díky zásobníkům zemního plynu s kapacitou 17,33 kg nabízí Škoda Octavia G-TEC dojezd až 500 km (WLTP) při provozu na zemní plyn.

V kombinaci s benzinovou nádrží o objemu 9 l se dojezd zvyšuje o dalších 190 km. Škoda Octavia G-TEC tak nabízí celkový ideální dojezd na jedno natankování všech nádrží přes 700 km.

Vůz využívá benzinový motor pouze v případě, kdy vůz startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod -10 °C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu natolik vyčerpány, že tlak v nádrži klesne pod 11 barů.

Charakteristickými znaky vozu Octavia G-TEC jsou specifický vzhled virtuálního kokpitu a plaketa G-TEC na zádi. Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u verze liftback a 495 l u verze kombi.

Auto se dodává s motorem 1,5 TSI o výkonu 96 kW. Pracuje velice úsporně, mj. díky proměnnému časování sacích ventilů, které umožňuje chod v takzvaném Millerově spalovacím cyklu. Spotřeba činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km v benzinovém režimu.

tisková zpráva

17 Comments on “Škoda Octavia G-TEC: šetrná alternativa ujede na na stlačený zemní plyn až 500 km”

        1. No jak rikam, rozhodne ne kazdy bydli na takovem miste, kde na
          No jak rikam, rozhodne ne kazdy bydli na takovem miste, kde na nakup parkuje v garazi. Ja jsem treba 6 let neparkoval v podzemi vubec (ani prace, ani nakupy) s vyjimkou napriklad jednorazovky na dovolene. Ted naopak parkujuv podzemi denne (i kdyz bych nemusel, je tu i venkovni parkoviste) plus i jedno OC ma jen podzemni garaz….

          1. Mam ujeto 180 tis. km. Na každém kilometru šetřím 1,40
            Mam ujeto 180 tis. km. Na každém kilometru šetřím 1,40 oproti starému autu. Tzn. za pět let mám ušetřeno přes 200tis korun. To mně za občasný zaparkování na střeše OC vůbec nevadí 🙂 Navíc, třeba v Ikea mají vyhrazený místa pro LPG a CNG u vchodu 🙂

              1. Nebyly vyšší náklady. Kuipoval jsem to v Highlinu, a tam
                Nebyly vyšší náklady. Kuipoval jsem to v Highlinu, a tam rozdíl mezi dízlem v Highlajnu a CNG highlajnu byl minimální. A highline bych kupoval stejně. Takže CNG motor byl cca o 20 tisíc dražší. A první roky jsem jezdil za 60-80 halířů. Nyní po lednovém navýšení spotřebky (žlutej Babiš nechce slyšet o ničem jinym než co jezdí na řepku) už jezdím za 0,90-1,20. Ale stále o víc jak korunu levnění než staré auto.

                1. ok, díky 🙂
                  jinak náklady na servis/závady stejné jako u

                  ok, díky 🙂
                  jinak náklady na servis/závady stejné jako u normal fosilů?

                2. Zatím jen oleje, svíčky. Na 160tis. kotouče/desky vzadu,
                  Zatím jen oleje, svíčky. Na 160tis. kotouče/desky vzadu, na 170 desky vpředu.

                3. Ale nafta jezdi za 1,30 Kc tak jakej rozdil koruna Km?
                  Ale nafta jezdi za 1,30 Kc tak jakej rozdil koruna Km?

                4. ..ale předchozí auto mně jezdilo za 2,40,-
                  A jak řikám,

                  ..ale předchozí auto mně jezdilo za 2,40,-
                  A jak řikám, před pěti lety se jezdilo max za 0,70,-

    1. Škoda, že naše legislativa háže CNG a LPG do jednoho
      Škoda, že naše legislativa háže CNG a LPG do jednoho pytle, protože v zásadě je problematické jen LPG, které je těžší než vzduch a proto do podzemí nesmí. U CNG tento problém není.
      Takže nechytré jsou spíš předpisy.
      Zajímalo by mě, jaké vozidlo bych tedy měl vlastnit, abych byl podle Vás chytrý (LPG ani CNG nevlastním)

          1. lži, fosilní auta dle statistik hoří 10x více
            lži, fosilní auta dle statistik hoří 10x více pravděpodobně 😉
            např. nedávno někdo zapálil Teslu, celá shořela, ale baterie nevzplanuly, lháři 🙂

            výjimka potvrzuje pravidlo, nauč se vzdělávat a nedezinformuj/nelži jako ČT a Bakala 🙂

Napsat komentář