Česká policie dostala 38 nových elektromobilů Hyundai Ioniq Electric

České zastoupení automobilky Hyundai ve čtvrtek 18. 6. předalo Krajskému ředitelství policie hl. m. Prahy prvních 20 z celkem 38 vozů Ioniq Electric.

38 vozů Hyundai Ioniq Electric v barvách Policie ČR míří do služby
foto: Hyundai

Z rukou generálního ředitele Hyundai Motor Czech Martina Saitze vozy v barvách Policie ČR ve speciální policejní úpravě převzali policejní prezident brig. gen. Mgr. Jan Švejdar a ředitel Krajského ředitelství policie hlavního města Prahy brig. gen. Ing. Tomáš Lerch.

„Hyundai je zkušeným a prověřeným výrobcem elektromobilů a velmi nás tak těší, že státní správa volí naše vozy pravidelně. Vozy Hyundai Ioniq Electric jsou navíc šetrné k životnímu prostředí a jsem přesvědčený, že budou Policii České republiky sloužit dlouho a spolehlivě,“ uvedl generální ředitel společnosti Hyundai Motor Czech Martin Saitz.

Nové elektromobily Policie ČR

Nové elektromobily Policie ČR
foto: Hyundai

„Jsem rád, že se Policie České republiky vydala cestou elektromobility a tato auta jsou toho důkazem. Je to technika, která pro nás znamená další technologický posun a věřím, že budou policisté spokojeni,“ uvedl policejní prezident brig. gen. Jan Švejdar.

Osmatřicet vozů Ioniq Electric doplní dalších 96, které již Ministerstvo vnitra využívá. Další fungují ve službách Dopravního podniku hl. města Prahy a Správy státních hmotných rezerv ČR.

Státní správa využívá také model Hyundai Kona Electric, vyráběný v Nošovicích, který v celkovém počtu téměř třiceti vozů slouží díky centrálnímu nákupu Ministerstva financí ČR i řadě státních institucí, mezi kterými je mimo jiných také Ministerstvo průmyslu a obchodu.

Hyundai Ioniq Electric je plně elektrickým vozem, jehož dojezd dosahuje až 311 km na jedno nabití. Při DC nabíjení stačí na dobití 80% kapacity jeho lithium-iontového polymerového akumulátoru méně než hodina.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric jako české policejní auto

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric jako české policejní auto
foto: Hyundai

Hyundai Ioniq zaujme svým futuristickým designem, jeho karosérie je navíc zkonstruována tak, že s koeficientem čelního odporu vzduchu 0,24 poskytuje maximální efektivitu při jízdě. V interiéru pak cestujícím nabízí maximální pohodlí a nejmodernější bezpečnostní a asistenční systémy.

Značka Hyundai chce do roku 2025 na trh přivést 44 elektrifikovaných nových modelů včetně vozů s hybridním, mild-hybridním, plug-in hybridním a plně elektrickým pohonem. Investice v oblasti elektromobility do roku 2025 dosáhnou 47 miliard euro, do roku 2030 je pak dalších 6,7 miliard určeno na vývoj modelů s vodíkovým pohonem.

tisková zpráva

72 Comments on “Česká policie dostala 38 nových elektromobilů Hyundai Ioniq Electric”

  1. Off:
    Německo plánuje 1000 rychlonabíječek s až

    Off:
    Německo plánuje 1000 rychlonabíječek s až dvouciferným, někdy až tříciferným počtem stojanů s minimálním výkonem 150kW s možností rozšiřitelnosti, infrastrukturou atd. Více odkazy.

    https://www.electrive.com/2020/06/18/1000-dc-charging-sites-now-the-german-government-is-building-superchargers/

    https://www.electrive.net/2020/06/18/1-000-dc-ladeparks-jetzt-laesst-der-bund-deutsche-supercharger-bauen/

    Bude podporované taky ChaDeMo?

            1. Souhlasim, i kdyz stacilo dodrzovat standard daneho uzemi pri
              Souhlasim, i kdyz stacilo dodrzovat standard daneho uzemi pri prodeji, ne ze i Evropsti vyrobci (trojcat) budou pouzivat standard z jineho svetadilu. U aut se moc nepocita, ze budou jezdit mimo svetadil. Proto bych Indii doporucil cinsky standard.

              1. Na sporných hranicích mezi Indií a Čínou, kde se dohodli
                Na sporných hranicích mezi Indií a Čínou, kde se dohodli na nenošení a nepoužívání palných zbraní bylo zrovna Číňanama napadeno a umláceno 20 desítek indických vojáků železnejma tyčema s navařenejma hřebíkama. Indové naopak pozabíjeli neznámý počet čínský vájků neznámo čím. Čína pořádá rozsahlé armádní cvičení v Tibetu pěkně na doslech Indie.
                Tolik ze současného indicko-čínského soužití…

                https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cinane-se-s-indy-pomlatili-stredovekymi-zbranemi-ty-strelne-maji-zakazane-109934

                1. história sa opakuje: ctrl c/v
                  Sovietski pohraničníci mali

                  história sa opakuje: ctrl c/v
                  Sovietski pohraničníci mali preto striktný zákaz použiť voči narušiteľom hranice strelné zbrane. Aby splnili úlohu vytlačiť čínskych rybárov a pastierov zo svojho územia, museli preto improvizovať. Proti čínskym rybárskym lodiam boli nasadené požiarne lode vybavené výkonnými striekačkami, ktoré čínske bárky prúdom striekajúcej vody zaháňali k ich brehu.

                  Proti domnelým rybárom a pastierom na ostrovoch sa pohraničníci vyzbrojili hasiacimi prístrojmi, ale hlavne kyjakmi a tzv. rogatinami – 2,5 metra dlhými drevenými vidlami. Strety tak pripomínali klasické dedinské bitky, pri ktorých síce sem-tam tiekla krv, ale neumieralo sa pri nich. Velitelia pohraničníkov dodnes s úsmevom spomínajú, že tieto „vytesňovacie“ akcie sa v mužstve tešili veľkej popularite a mladí pohraničníci sa s Číňanmi mlátili s veľkým entuziazmom.

                  https://www.postoj.sk/45808/boj-o-ostrov-damanskij
                  https://nasregion.cz/kam-zmizel-ostrov-na-rece-ussuri-pry-se-uplne-vyparil-90828/

              2. To je všem názor nereflektující historii, tedy EU měla
                To je všem názor nereflektující historii, tedy EU měla plnou hubu standardů, které nepoužívala, nevyráběla auta a neinstalovala rychlonabíječky.
                CHAdeMO sdružení toto všechno dělalo ve velkém a rychle a Mitsubishi a Nissan s PSA a Renaultem auta vyráběli podle své prozkoušené technologie.
                Když chci prosadit standard, musím mít co nabídnout. Ne jen kecy.

          1. Ted mam dotaz, je vubec legalni oficialne dovezt a prodavat v
            Ted mam dotaz, je vubec legalni oficialne dovezt a prodavat v Nemecku toustovac s nekompatibilni zastrckou? Nezakazuje to treba bezpecnost pouzivani nepoucenou osobou? „Toustovace“ (obecne elektrospotrebice) mohou pouzivat i nezletili, BEV ne.

  2. Trávit celý den v Ioniqu jsem si vyzkoušel a je to balada.
    Trávit celý den v Ioniqu jsem si vyzkoušel a je to balada. Ve služební Škodné je to peklo. Tak jim trošku závidím, nám asi šéfové takovej vůz nekoupí.
    Článek vyšel i na Novinkách, v diskusi jsem za pochvalu dostal asi 170 minusů – je vidět, že náš národ je v oboru elektromobility totálně nevzdělaný.
    To dokazuje i stav, kdy jsem na vrcholu Libína zaparkoval Ioniqa a hrabal se tam v rozvaděči, zatímco okolo chodili turisti. Snad všichni se zajímali – že Ioniq ještě nikdy neviděli. Ale všichni do jednoho se ptali, jak to nabíjím, když je tak málo nabíječek. A úplně všechny překvapilo, že se dá nabíjet z domácí zásuvky. Vůbec to nechápali, že je to tak jednoduché.

    1. Zatajit nabíjení elektrovozidle z obyčejné zásuvky (nebo
      Zatajit nabíjení elektrovozidle z obyčejné zásuvky (nebo říci, že Tesla se nabíjí 2,5 dne = 100 kWh z 10A, tedy výkonem 2,2 kW, čili je to o ničem) a kecat o nedostatku nabíječek pro publikum, znající jen čerpací stanice, je geniální tah ropáckých politruků a byrokradů. Okamžitě s tím startují v každé diskusi.

    1. Jeden kus stojí daňové poplatníky 805 tisíc korun
      Jeden kus stojí daňové poplatníky 805 tisíc korun včetně vybavení; auto samotné přijde na 735 tisíc, vybavení na 70 tisíc. Kromě majáků v modré a červené barvě na střeše, rozhlasového zařízení a polepů jinou výbavu nemají.

      1. Dík za odkaz, snad si namontujou wall boxy, i když jistě
        Dík za odkaz, snad si namontujou wall boxy, i když jistě jsou služebny, kde stojí venku a nejde to.

        Noční nabíjení, nebo když auto stojí je u EV skoro nutnost, jinak to je pakárna, kór když to má tak malou baterku.

        Osobně nechápu proč tamsi nevzali Tesly3 stím by se dalo i stíhat řidiče. Holt musí se podporovat český výrobce ať to stojí co to stojí.

        1. Před služebnama jsou taky lampy pouličního osvětlení.
          Před služebnama jsou taky lampy pouličního osvětlení. Stačí vyvést pár drátů a dát to do krabičky…
          Trochu jsem to zjednodušil, je tam jeden problém, ale je celkem dobře řešitelný. Je na to projekt, zastřešuje to E.On.

              1. Ladies and getlemen Darwin’s Awards in practice…and the
                Ladies and getlemen Darwin’s Awards in practice…and the future winner is – yes unwknown electromobilist…great job..the topic of the contribution iiiiiiiiiiiis we will say after advertisement….(10 min)…so welcome back and the topic of contribution is: BEV charing from street lighting. Great job please applause

                1. distribuce cez/pre/eon umi byt rychle.. prace to moc neni,
                  distribuce cez/pre/eon umi byt rychle.. prace to moc neni, samozrejme zaplacene to bude vice nez kralovsky
                  22kW wallbox taky stoji obvykle 20-30tis. a doma se da vyrobit za 2-3tis..nejdrazsi je tam ten 5x6mm drat 🙂

                2. jak jsem psal, rád a se zvědavostí si na to počkám…
                  jak jsem psal, rád a se zvědavostí si na to počkám…

                3. Už jste ten domácí jednoduchý wallbox stavěl?
                  Už jste ten domácí jednoduchý wallbox stavěl?

                4. samozrejme, je to o dost lepsi nez original, navic se hodi
                  samozrejme, je to o dost lepsi nez original, navic se hodi funkce regulace pomoci 0-10V omezovani po 1A krocich – kvuli prebytkum z FVE

                5. Tak jo, podle té vaší ceny jsem to pochopil jinak. Jen cena
                  Tak jo, podle té vaší ceny jsem to pochopil jinak. Jen cena „plastu“ zásuvky Mennekes typ2 a nejlevnější elektroniky je cca ta „vaše“ cena.

        2. Protože si ve veřejných zakázkách člověk nemůže
          Protože si ve veřejných zakázkách člověk nemůže koupit co chce (je na to zákon i pravidla dotací – pokud je to ještě pod dotacemi), ale co vysoutěží a pravidla jsou zpravidla napsána tak, že soutěž musí být vypsána nediskriminačně – tedy každý parametr musí být neprůstřelně zdůvodněn…no a pak drobnost, ještě se musí do té soutěže někdo přihlásit.

          1. Na Ioniq se dá vypsat výběrko zcela jednoduše. Stačí
            Na Ioniq se dá vypsat výběrko zcela jednoduše. Stačí specifikovat velikost auta a pak parametr dojezd WLTP versus kapacita, který je bezkonkurenční a to se dá obhájit jednoduše no a cena do 800 tis. a všichni se jdou klouzat….

            1. Já má pocit, že tahle dodávka je dozvuk plnění cca
              Já má pocit, že tahle dodávka je dozvuk plnění cca 1-2roky starého výběrka na velkou modernizaci vozového parku PČR. U toho „nečekaně“ vznikla ta kauza, kde se cítil Hyundai diskriminován tím, že se od vozů požadovalo mimo jiné vyhřívané čelní sklo a pak přesné rozměry odpovídající Oktávce, takže i30 to nemohlo technicky splnit. No a jelikož mám rád pohádky a konspirace, tak jedna taková vypráví, že aby se tento velký nákup nezablokoval na roky, tak se provedlo „doplnění“ zadání, podle kterého se dalo očekávat, že Škodovka nejspíš opět uspěje s Oktávkami, ale Hyundai již má šanci uspět s nově požadovanými tuším SUV, ale především s elektromobily za tuhle kusovou cenu s tím, že se při tom moc neřešilo co to vůbec bude za vůz(tenkrát myslím ještě Kona nebyla v nabídce a stejně tak nebyl Ioniq s 40kWh baterií, tzn. specifikaci musel splnil Ioniq 28kWh). Myslím že elektromobily původně vůbec nikdo nechtěl. Ale jak říkám, je to nejspíš pohádka.

                1. Já střílím od boku co jsem někde četl. Co mě utvrzuje v
                  Já střílím od boku co jsem někde četl. Co mě utvrzuje v tom, že se mohlo jednalo o jakýsi handl je právě to jak Hyundai rychle přestal napadat tuto mega zakázku za tuším 2,3mld Kč.

                  Vysoutěžit se dá leccos, jmenovitě rámcová smlouva, kde nemusí být uveden konkrétní typ vozu a tato může i kombinovat typy. Mimochodem zde píší že Ioniqů má být dokonce až 130ks

                2. Škoda nabídla nižší cenu, když jí jedno dodané auto
                  Škoda nabídla nižší cenu, když jí jedno dodané auto přijde na 541.822,27 Kč bez DPH. Nabídka Hyundaie počítala s cenou 610.350,82 Kč bez DPH za jedno vozidlo.

                  Z toho člámku vyplývá, že se Hyundai zúčastnil, ale měl smůlu s cenou. No dohody se občas dělají, ale už před vypsáním VZ.

                3. To je ale právě jen část toho celkového balíku 2,3mld.
                  To je ale právě jen část toho celkového balíku 2,3mld. Já to moc nestudoval, ale myslím že se právě proto ten balík rozděloval na menší zakázky a dle ÚHOS poupravili pravidla, kde se mohlo ucházet více uchazečů. Já proti zvolenému postupu, ať už bylo jakékoliv nic nemám, když evidentně vedl ke zdárnému konci.

                  Co se týče výběru samotného Ioniqu tak mě to také nijak nepřekvapuje. V době soutěže by specifika odhaduji splnil jen e-Golf, Leaf a právě Ioniq(možná Soul). TM3, Kona, Niro myslím v té době v tom počtu nikdo ještě neuměl nabídnout bez ohledu na cenu. A vůbec se nedivím, že Hyundai mělo na zakázce největší zájem, když se profiluje jako domácí automobilka. VW by počítám neuspěl cenou a Nissan a zejména jeho prodejci v ČR již tou dobou asi řešili jiné problémy..

                4. Myslím, že pokud se specifikuje auto s nějakou délkou a
                  Myslím, že pokud se specifikuje auto s nějakou délkou a kufrem, tak Golf, nebo Kona a Niro nemají moc šancí, Tesla zase neprojde cenou.

                  Ale soutěží dělají na auta hodně, teď soutěží aktuálně dodávky za 645 mil., cena je 70%, 15% náklady na údržbu do 200 tis. km a 15% náklady na PHM. Je tedy vidět, že cena není jediný parametr.

                  https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:209860-2020:TEXT:CS:HTML

            2. Být konkurent tak okamžitě v takovém případě dám dotaz
              Být konkurent tak okamžitě v takovém případě dám dotaz – proč chcete takovýhle parametr, nestačí vám a dám to, co mám?

              Podle toho, že jste napsal cena je vidět, že jste taková výběrka nedělal… koupit v takovém výběrku za katalogovou cenu je totálně mimo.

              1. Výběrka nedělám, jen se každý týden několikrát
                Výběrka nedělám, jen se každý týden několikrát zúčastnuji 🙂 Vždy se dává maximální cena zakázky. Dotazů je spousta, na vaši otázku bych odpověděl, „nestačí, požadujeme parametry, které jsme uvedli“, stejně jak to píší běžně zadavatelé.

                1. Jste malý šťourové – co si pamatuju, tak max cena zakázky
                  Jste malý šťourové – co si pamatuju, tak max cena zakázky není podmínkou nutnou pro vyhlášení. Na takovou odpověď bych okamžitě dal dotaz, proč nestačí, že bych rád viděl bližší informace… a ve chvíli, když bych něco takového nabízel a měl na to nějakou studii, tak bych rozporoval, že podle naší studie je dostačující atd… vše je to jen o tom, jak moc tu zakázku chcete a kam až chcete a jste ochotni zajít…extrémy jsou letité spory a odpískání zakázky

                2. Obecně samozřejmě velké zakázky se moc vysoutěžit
                  Obecně samozřejmě velké zakázky se moc vysoutěžit nedají a když, tak často za cenu toho, že zadavatel nedostane co by chtěl nebo to dopadne to tak, že díky UOHS přijdou o peníze a nakonec se vrátí do rozpočtu a někdo jiný za ně udělá projekt, který se ze třetiny rozkrade apod. Já mám na státní zakázky svůj kritický názor, že je to jen divadlo a v podstatě stát rozkrádá sám sebe. A když se dodavatelé domluví, což se stává, je to samozřejmě protizákonné (pletichy ve veřejné soutěži), ale stát tomu mlčky přihlíží, aby se vůbec něco vysoutěžilo. Mimochodem i UOHS bývá cinknutý a krásně se tím dají vydírat dodavatelé. Není nic jednoduššího se nezúčastnit VZ a přesto ho nechat zrušit zcela zdarma a někomu zkazit rok práce proto, že nechce dát výpalné – běžná praxe. Ano, jsou tací, kteří postupují tím vaším způsobem, sice si nepomůžou, ale alespoň to někomu zmrší.

        3. Prozradil by jste mi, kolikrát jste v reálném životě
          Prozradil by jste mi, kolikrát jste v reálném životě potkal policii vs kolikrát jste jí viděl reálně stíhat nějakého šoféra?? Můj poměr je asi 14000:1. Ten jeden případ byla honička motorky, kterou po jednom kilometru chytili.
          Osobně naprosto chápu proč je lepší Hyundai než Tesla pro práci Policie. Denní náplň práce policie není stíhat nějakého řidiče. Zeptejte se nějakého policajta, kolikrát někoho stíhal v autě a kolikrát řeší banální problémy vykradených bytů, garáží, domácího násilí, dopravních nehod, … a dalších.

        4. Tesla M3 nemá tepelné čerpadlo. Údajně má i problémy s
          Tesla M3 nemá tepelné čerpadlo. Údajně má i problémy s izolací v zimě. Ztráta dojezdu může být značná. Až 40%. Hyndai garantuje pokles jen o 10%. I když je to z firemních materiálů Hyundai, nemůžou tam uvádět úplné nesmysly. Jeden uživatel píše v komentáři (Tesla forum), že Tesla M3 při -3°C venku a 20°C uvnitř, při 100km/h si vytápění bere 3kW.
          Tohleto je to autoforum, výklad berte s rezervou, nejspíš za to může zase heating:
          https://www.autoforum.cz/zajimavosti/majitel-tesly-model-3-odhalil-jeji-skutecnou-spotrebu-a-tim-i-dalsi-potiz-elektromobilu/

            1. Hele, Norština. Vzpomněl jsem si, jak jsem chodil na filmy
              Hele, Norština. Vzpomněl jsem si, jak jsem chodil na filmy Ingmara Bergmana v původním znění s titulky. Je to hodně podobné jako Švédština. Píšou tam, že zima byla mírná, v Oslu pršelo (Google překladač) a čím jeli víc na sever, tak přituhovalo. Nejnižší teplota -6°C. Ztráta 22% z celkového dojezdu (WLTP). To by celkem šlo.

          1. No a co , i když nená tepelné čerpadlo, stejně má o 120
            No a co , i když nená tepelné čerpadlo, stejně má o 120 Km delší dojezd v zimě , než IONIQ, ale o dojezd nejde, jde o výkon a jeho stálost. Než se ioniq rozjede na maximálku tuším 160 Km/hod, tak mu každý machýrek v TDI ujede, občas se honí po okreskách i dvoustovkou. A tesla by aspoň budila respekt policie. Tohle je dobrý tak akorát na ježdění pro svačinu.

    1. práve toto auto malo najrýchlejšie nabíjanie zo
      práve toto auto malo najrýchlejšie nabíjanie zo všetkých. a najmenšiu spotrebu energie.
      preto sa „ojazdené“ predáva za cenu skoro vyššiu ako bola nákupná. so zľavou importéra a dotáciou (SK) vlády bolo za 24k€ pod 20k€ ho ojazdené nedostanete.

    2. „K nabíjení budou policisté využívat především
      „K nabíjení budou policisté využívat především veřejné rychlonabíječky, kterých je v Praze asi šedesát. Nabití na 80 % trvá kolem 50 minut. V Praze je kolem 50 policejních oddělení, přednost dostala ta, která mají nabíječku nejblíž. Nabíjet mohou také v některých objektech služeb ministerstva vnitra.“ (Aktuálně.cz)

      Nechápu, že ke každému nedostali Wallbox…

Napsat komentář