Německo: prodej aut do zásuvky roste navzdory epidemii koronaviru

V dubnu 2020 dosáhl podíl aut do zásuvky na prodejích nových aut v Německu hodnoty 8,5 %! Trh s novými auty se propadl o 66 %, auta do zásuvky rostla o 33 %.

Letitý elektromobil Volkswagen e-Golf je letos nejoblíbenějším autem do zásuvky v Německu. Nejspíš i díky velmi zajímavým slevám, které na dosluhující model koncern nabízí.
foto: Volkswagen

Nejprodávanějším elektromobilem/autem do zásuvky se v dubnu 2020 stal v sousedním Německu dosluhující .Volkswagen e-Golf (738 za duben/4857 za rok). Druhý je nový Renault Zoe (627/4722), třetí Tesla Model 3 (519/3420).

Celkem se za duben 2020 v Německu prodalo 10 253 aut do zásuvky, což znamenalo měsíční podíl 8,5 % (3,8 % čistě pro elektromobily). Celoroční podíl aut do zásuvky na nových prodejích je nyní 7,6 % (3,7 % pro elektromobily).

Němci, zdá se, si oblíbili zejména plug-in hybridy. Ačkoliv se nenacházejí na předních příčkách prodejního žebříčku, od čtvrtého místa (Mitsubishi Outlander PHEV s 405/2676) dál dominují. Určitě jde i o to, že nabídka plug-in hybridu německé výroby je výrazně bohatší, než nabídka elektromobilů.

Pátý je například Volkswagen Passat GTE (329/2539), následují zejména plug-in hybridy Mercedes, Audi a BMW. Na patnáctém místě je Škoda Superb iV plug-in hybrid (192/1191).

34 Comments on “Německo: prodej aut do zásuvky roste navzdory epidemii koronaviru”

          1. Je to jednoduche. On nas chce nastvat. Jenze pokud to sam
            Je to jednoduche. On nas chce nastvat. Jenze pokud to sam nedovolite tak se mu to nemuze podarit. Ja se na nej divam jako na zajimavej exemplar kterej se zoufale snazi upoutat pozornost a vytacet lidi. A nekdy mi ta jeho „snaha“ opravdu i rozesmeje. Chvili mi to trvalo ale da se to.Jinak Vas nazor samozrejme chapu.

            A tak se tesim jakym blabolem nas zase pocastuje :-).

  1. Tak alespoň automobilky nebudou muset platit pokuty za emise
    Tak alespoň automobilky nebudou muset platit pokuty za emise a bude dostatečná kapacita výroben baterií. Agenturní pracovníci se pošlou domů. Ubyde tak problém s kriminalitou. Automobilky přijdou o část zisku, kterou stejně posílají do zahraničí.

  2. 1) Německá ekonomika je v recesi, do které ale vstupila
    1) Německá ekonomika je v recesi, do které ale vstupila nikoliv v Q1/2020, ale již v Q4/2019, jako důsledek zpomalování a orientace na „zelenou“ ekonomiku způsobující růst cen vstupů.

    2) Prodeje elektromobilů v Q1/2020 tvoří z 85% nařízené nákupy státním aparátem. Vládní výdaje výrazně narostly ve snaze zabránit krizi, výdaje firem ovšem klesly o 7% (celkově) a stejně tak klesla spotřeba domácností.

    Odmítání reality a trvání na „zelené“ ekonomice vede Německo nevyhnutelně do krize a Českou republiku s ním.

      1. Jezdím pravidelně kolem autokempu, kde významnou část
        Jezdím pravidelně kolem autokempu, kde významnou část tvoří zahraniční klientela. Již minulý rok v sezoně (květen-září) tam byla odhadem méně než polovina aut, než bylo minulé roky a říkal jsem si, že něco přichází. Letos tam samozřejmě není nikdo….

  3. Šok, nečekaný úder elektromobility, co na to spalovací
    Šok, nečekaný úder elektromobility, co na to spalovací auto?
    Ve chvíli, kdy byla prakticky poslána ekonomika do volnoběhu, klesl prodej nedotovaného zboží, zatímco zboží dotované posílilo (respektive neklesly)….
    tohle by blbej neřekl, kdyby mu na ústa šlápli…bulvár hadr!!!

      1. Po zkušenostech z několika dotačních projektů – nemáte
        Po zkušenostech z několika dotačních projektů – nemáte pravdu… dotace jsou „sleva“ – byť ne zadarmo….a na slevu firmy i lidi v krizi slyší 2x tolik
        Jinými slovy – škrty v rozpočtech – to, co je pod velkou slevou (dotací) se ruší jako poslední

          1. Tak pronájem nebo nákup? Aspoň si ujasněte termíny…
            K

            Tak pronájem nebo nákup? Aspoň si ujasněte termíny…

            K pronájmu – aby někdo prodloužil pronájem, tak na to musí být dva – zatím co jsem řešil, byl levnější pronájem nového auta, než prodloužit stávající – obvykle máme limit nájezdu 120 000 km, před pár lety se nám stal případ, že jsme měli staré auto s nájezdem v garáži a platilo se z něj a k tomu se pronajalo nové – vše bylo levnější, než předčasné ukončení pronájmu (asi tři měsíce), nebo platit kilometry přes. Snížení splátek? Haha ha… vždyť je problém firmy, co pronajímají dokopat, aby daly autům základní údržbu..i ten hloupej olej po 30 000 km mění jen částečně…a na konci pronájmu se nad každým opotřebením licituje, jestli není nadměrné…vtipálku

            K nákupu – firma si koupí to, co si schválí…čím větší firma, tím snáze se udělají alogická rozhodnutí…

Napsat komentář