Tesla odhalila nové podrobnosti o Gigatovárně Berlín

Gigatovárna Berlín-Braniborsko pomalu začíná vznikat. Tesla kní aktuálně zveřejnila na svém webu nové informace.

Tesla by se díky novým továrnám v Berlíně a Šanghaji mohla už příští rok přiblížit výrobě 1 milionu aut ročně.
foto: Tesla

Na zhruba 300ha pozemku asi 30 km jihovýchodně od Berlína vyroste do poloviny roku 2021 nová Gigatovárna Tesla. Jde o „další fázi přítomnosti Tesly v Evropě“, informuje nová stránka věnovaná speciálně nové továrně.

V současné době Tesla zaměstnává v Evropě asi 5500 lid. Zejména v nizozemské továrně Tilburg, kde sestavuje elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X, a ve společnosti Tesla Grohmann Automation v Prümu, kterou před lety koupila.

Po dokončení 1. fáze továrny bude nový provoz schopen vyrábět až 10 000 elektromobilů Tesla Model Y týdně. Vyrábět se tam budou baterie, elektropohony i samotná celá auta.

Už během první výrobní fáze zaměstná nová německá Gigatovárna Tesla až 12 000 nových zaměstnanců! A to jak z Německa, tak z okolních zemí i širší Evropy.

Protože kolem nové továrny se objevila řada ekologických protestů a iniciativ, Tesla se snaží na novém webu všechny tyto záležitosti vyjasnit. Slibuje, že zlepší životní prostředí v okolí továrny.

Vysadí třikrát více stromů, než je nutné pro stavbu vykácet. Půjde o smíšený les vhodný pro daný region a klima. Tesla také zavede řadu opatření pro šetření vodou.

Tesla potvrdila, že továrna bude mít na střeše velkou solární elektrárnu. Kromě toho zajistí firma do továrny nové železniční spojení a železniční stanici, aby se zaměstnanci mohli snadno dostat do práce.

50 Comments on “Tesla odhalila nové podrobnosti o Gigatovárně Berlín”

  1. Eviromentální sdružení které protestují proti výstavbě
    Eviromentální sdružení které protestují proti výstavbě jsou zpochybněny. Členové té lokální Brandenburské, chtějí odvolat stávající vedení protože rozhodlo naprosto neprůhledně a zmateně. Druhá skupina je z Bavorska, které je domovem největších automobilek a s Braniborskem nesousedí. Úřady mají pochybnosti zda svým zaměřením vůbec spadá do sektoru ochrany životního prostředí.
    Své pochybnosti vyslovují i místní mimistři a členové strany zelených.

    https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/the-organizations-that-filed-a-lawsuit-against-cleaning-the-site-for-giga-berlin-are-in-doubt

        1. jsi opravdu ukázkovej SKUTEČNEJ fašista agresor typu
          jsi opravdu ukázkovej SKUTEČNEJ fašista agresor typu Antifa, díky za důkaz, který jsi nám nyní poskytl právě zde 🙂

          tak raději mlč, šoupej nohama a poslouchej, ať se něco užitečnýho o světě konečně naučíš, jinak budeš neustále zmatený, jak nám zde ukazuješ 🙂

  2. Škoda, že nezačali rovnou vyrábět Model Y, nemuseli by
    Škoda, že nezačali rovnou vyrábět Model Y, nemuseli by řešit spoustu zbytečných problémů, když M3 bude totálně MY převálcováno v prodejích a my mohli mít mnohem praktičtější auto ihned 🙁 …. chybička se vloudila do taktického plánování, kde dělá Musk spoustu chyb, strategický management má ovšem Musk dobře promyšlený, to funguje 🙂

    Možná nakonec se M3 stane tím masovým vozítkem, protože oproti MY bude muset podstatně zlevnit, aby se vůbec něco prodalo, jenže levné M3 zase může zpět zlikvidovat MY prodeje a také zlikvidovat vysoké marže…. takže to s budoucností M3 nevidím růžově, což je také správné, M3 byl vždy zbytečný produkt, já ho kritizoval od začátku, že to nebyl hackback. MY se naopak stane legendou všech EV v historii planety, to si buďte jisti 🙂 Bude to nejprodávanější auto planety v celé historii.

    1. Toyota Corolla má cca. 37,5 milionu prodaných kusů, tak to
      Toyota Corolla má cca. 37,5 milionu prodaných kusů, tak to bude mít MY co dělat, aby to dosáhl. Při optimistické průměrné produkci 1-2 mil. vozů ročně by Corollu předstihl za cca. 25-30 let a to by se musela přestat hned prodávat. Jenjo, jenjo, kam ty na ty moudra chodíš 🙂

      1. Jj, Toyota i VW jsou v počtu prodaných vozů zhruba stejně
        Jj, Toyota i VW jsou v počtu prodaných vozů zhruba stejně daloeko od Tesly, jako je Tesla napřed co se týká technické stránky (baterie, pohon, SW…).
        Každopádně Tesla roste tempem cca 50% navýšení produkce ročně. Na druhou stranu třeba VW má co dělat aby udržel růst (v evropě jde spíše opačným směrem), takže za takových 5-7 let už to může být velmi vyrovnaný zápas.

        1. Ale o tom já nic nepíšu. Já jenom reagoval na tuto jenjovu
          Ale o tom já nic nepíšu. Já jenom reagoval na tuto jenjovu větu ohledně modelu Y:
          „Bude to nejprodávanější auto planety v celé historii.“

          A to rozhodně nebude za 5-7 let. Nebo si troufáte říct, že za 5-7 let Tesla vyrobí 37,5 milionu vozů model Y plus tolik, co Toyota vyrobí Corol? Aby se to alespoň srovnalo? 🙂

          A o VW jsem nepsal už vůbec nic. Můj příspěvek byl čistě o té predikci, kterou napsal jenja.

      2. Pro Teslu to bude snadné, počítají se samo prodeje
        Pro Teslu to bude snadné, počítají se samo prodeje aktuálního roku a podíly prodejů na celkovém množství+marže, ne suma modelů za 20 let, kdy to auto bylo totálně jiné 😉

        Takže do 3 let bude určitě MY nejprodávanější auto na světě (ročně) a stene se legendou nejrychleji v celé historii automobilismu, milník totální změny a likvidace fosilních teroristů 🙂

        1. Ty jsi napsal toto o modelu Y:
          „Bude to nejprodávanější

          Ty jsi napsal toto o modelu Y:
          „Bude to nejprodávanější auto planety v celé historii.“

          To je, myslím, jasná definice.

          Zatím je nejprodávanějším autem v historii Toyota Corolla, prodáno asi 37,5 mil. kusů. Kdy, si myslíš, že Tesla dosáhne tohoto počtu vyrobených modelů Y, aby se alespoň vyrovnala Corolle?

          Takže ty další tvoje kecy jsu zbytečné. Plácnul jsi kravinu a teď se to snažíš okecat 🙂

          1. když přeznačíš všechny auta VW na VW Golf, tak se taky
            když přeznačíš všechny auta VW na VW Golf, tak se taky stane nejprodávanějším v celé historii, přestože jde o různě vybavená auta 😉

            a není to jasná definice, tak upřesním: prostě MY bude nejprodávanější auto historie v průměru za rok i podílů na prodaných autech, budou to nevídané rekordy… to je důležitější než posčítat auto, co se vyrábí třeba 100 let…. číslům se musí trochu rozumět a ne jen tak plácat hrušky s japkama 🙂

              1. víš, chápání světa znamená i chápat rozdíl mezi
                víš, chápání světa znamená i chápat rozdíl mezi jablky a hruškami…. a když bude MY stále se stejným názvem, tak se i tak stane nejprodávanějším do 15 let určitě, ale tak dalekou předpověď dělat nikdo nebude…. takže příště nedělej takové nedomyšlené a přehnané závěry, více čti, ať zůstaneš v realitě, tím budeš chápat i tvrzení ostatních lidí a nebudeš vidět ve všem extrém, co kdo řekne a nestrávíš spoustu zbytečného času zbytečnými diskusemi 🙂

                1. Jenjo, napsal jsi to úplně jasně:
                  „Bude to

                  Jenjo, napsal jsi to úplně jasně:
                  „Bude to nejprodávanější auto planety v celé historii.“

                  Toto tvoje vyjádření je úplně jasné a nedává nějaký prostor pro interpretaci.

                  Pokud jsi tím myslel něco jiného, tak si to měl jasně a srozumitelně vyjádřit a nemusel si teď kolem toho kličkovat a svoje vujádření korigovat a vysvětlovat 🙂

        2. „Takže do 3 let bude určitě MY nejprodávanější auto na
          „Takže do 3 let bude určitě MY nejprodávanější auto na světě (ročně)“

          Tak toto je něco úplně jiného, než co jsi plácnul předtím. O tomto už by se dalo diskutovat. I když… i tak pochybuji, že model Y bude nejprodávanější auto celosvětově, do 3 let. Uvidíme za 3 roky.

                1. Jistě, proti takovému odhadu nic nemám. Takže který rok
                  Jistě, proti takovému odhadu nic nemám. Takže který rok odhaduješ, 2022 nebo 2023, když říkáš do 3 let? Si to zapamatuji a uvidíme, jak to dopadne.

                2. myslím, že za 3 roky, tedy pokud nebude celosvětová krize,
                  myslím, že za 3 roky, tedy pokud nebude celosvětová krize, která se už připravuje… takže v aktuálních podmínkách už za 3 roky plus mínus 1

                3. Takže v roce 2023? To by znamenalo, že se to dozvíme až za
                  Takže v roce 2023? To by znamenalo, že se to dozvíme až za 4 roky, v r. 2024 někdy v lednu. OK…

        1. Já to ani nesrovnával, to byl jenja a ten tvrdil, že MY se
          Já to ani nesrovnával, to byl jenja a ten tvrdil, že MY se stane celosvětově nejprodávanějším autem v historii. A to je dnes momentálně právě Corolla. A model Y taky může být časem v mnoha generacích, proč ne?

          Takže tak jak to napsal jenja, lze srovnat celou produkci Corolly s celou produkcí modelu Y. Jasně, že je to teď hloupost, když Corolla začala už v 1966 a Y začne teď, to jenom jenja má takové divoké představy o tom, co bude za X let 🙂

      1. v USA budou mit koncentraci pracujicich cernochu asi docela
        v USA budou mit koncentraci pracujicich cernochu asi docela velkou, staci si projit par videii z tovarny Freemont a je tam jak hodne cernochu tak hodne zen, proste smeska pohlavi a barev pleti

        to jaci lide budou pracovat v GF Berlin bude otazkou toho kdo tam bude chtit pracovat, a docela verim ze tam budou mit naval zajemcu opet s ruznou barvou pleti i ruznym pohlavim

        1. ne, mají tam cca 15 % černochů (a přesto je jejich
          ne, mají tam cca 15 % černochů (a přesto je jejich zastoupení více než z 50 % ve věznicích), takže nepravděpodobné …. ne jen kecy, názory bez založení na jakýchkoliv číslech, které ti vytváří lživé filmy … já si ty čísla trochu pamatuju … a je jasné, že v takových provozech ženy moc nejsou … a kdo na to upozorní, ten je rasista a sexista a nenávist je tu, to je totiž plán takové lživé propagandy 🙂

              1. ono si totiz chce tu fotku vyhledat v krapet vetsim rozliseni
                ono si totiz chce tu fotku vyhledat v krapet vetsim rozliseni 😉 na google se da najit v rozliseni 3000×2000 kde se daj pak rozpoznat i tvare castecne schpovane za rukama ostatnich 😉 poradim ti, ta fotka je ve vetsim rozliseni i na wikipedii

  3. Fosilní teroristi (VW, BMW a Mercedes) už bojují pomocí
    Fosilní teroristi (VW, BMW a Mercedes) už bojují pomocí typicky nevzdělaných zelených mozků proti Tesle, která chce vysadit 3x více stromů, než pokosí… tomu se říká zelené pokrytectví, neboli opět důkaz, že zelený mozky vedou korporace, protože jsou stávkující nevzdělaní (hlavně málo emočně vyspělé děti, tedy zfanatizované), tak to jde snadno 🙂

    Stejně jako Soros financuje jak destrukci brazilského pralesa, tak slabě vzdělané členy stávky a šířitele nenávisti Extention rebellion. Pod pláštíkem „demokracie a ekologie“ opět šíří nenávist, fašismus a skutečné ničení přírody 🙂

    Takže Teslo, držím palce… jen škoda, že jsi to nepostavili u nás, to by bylo méně řevu a bylo by to levnější + státem těžení lithia a mohli bychom zvýšit důchody 2x pro každého občana v ČR… ale to ne, stejně by nám lithium západ ukradl, jak mají stále v plánu – buď oni, nebo nikdo ani my, oni si počkají na dalšího z top09,ods,pirátů,kdu,stan,čssd,část ano, kteří jim to rádi za pár korunek prodají… takže jen přímá demokracie nám může lithium zachránit, prostě být jako Švýcarsko 🙂

Napsat komentář