Seat představuje sériovou modelu Cupra Formentor. Bude vyráběna v závodě Martorell, na trhu pak ve čtvrtém čtvrtletí 2020 s výběrem hybridního i konvenčního pohonu
foto: Cupra/Seat
Model Cupra Formentor, první vůz exkluzivně navržený a zkonstruovaný pro značku CUPRA, je pojmenován po nejkrásnějším a nejdivočejším mysu na španělském ostrově Mallorca, jenž je součástí Baleárských ostrovů.
NEPŘEHLÉDNĚTE Autosalon Ženeva 2019: hybridní koncept Cupra Formentor
Dvoubarevná karoserie připomíná robustní terénní vozidlo, ale speciální vizuální efekty v designu modelu CUPRA Formentor celkovou siluetu vozu odlehčují. Na rozdíl od zoceleného, drsného vzhledu tradičních SUV kombinuje nový model vlastnosti terénních vozů s kompaktností a sportovním duchem hatchbacku, avšak v atraktivním stylu kupé.
foto: Cupra
Rozměry vozu dokonale odrážejí tuto kombinaci konceptů, která vychází vstříc požadavkům současných náročných zákazníků. CUPRA Formentor má vnější délku 4450 mm a vnější šířku 1839 mm.
Vnější výška 1511 mm poskytuje všem cestujícím velkorysý prostor pro hlavu, zatímco rozvor náprav 2680 mm umožnil vytvořit dostatek prostoru pro cestující na sedadlech vzadu a přispívá také k vynikající směrové stabilitě. Pro zavazadla je k dispozici prostor o objemu 450 litrů.
foto: Cupra
Celkový design je završen širokou paletou barev karoserie. Kromě čtyř nemetalických a metalických laků (stříbrná Urban, černá Midnight, šedá Magnetic Tech nebo bílá Candy) se CUPRA Formentor dodává také se třemi speciálními laky (šedá Graphene, Dark Camouflage a červená Desire) a dvěma matnými laky (matná modrá Petrol a matná šedá Magnetic Tech). Exkluzivní matný lak umocňuje vizuální eleganci a charakter vozidla.
foto: Cupra
Cupra Formentor ve verzi plug-in hybrid nabízí kombinaci zážehového motoru 1.4 TSI (110 kW), elektromotoru o výkonu 85 kW a sady lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 13 kWh.
Hybridní pohon dosahuje nejvyššího celkového výkonu 180 kW a točivého momentu 400 N.m. S výhradně elektrickým pohonem lze na jedno nabití akumulátorů překonat vzdálenost asi 50 km.
foto: Cupra
Oba druhy pohonu využívají přednosti dvouspojkové převodovky DSG, která zajišťuje mimořádně rychlé a hladké řazení. Technologie „drive-by-wire“ propojuje páku voliče s převodovkou elektronicky, bez mechanického spojení.
Informační a zábavní systém s 12“ displejem snižuje počet hardwarových tlačítek a umožňuje ovládání hlasovými povely a gesty. Součástí výbavy je rovněž systém Full Link, kompatibilní s uživatelskými rozhraními Apple CarPlay (bezkabelové) a Android Auto. Cestující si mohou také připojit svůj telefon k vozidlu prostřednictvím vstupu USB nebo rozhraní Bluetooth, aby měli přístup ke svým aplikacím.
foto: Cupra
Díky integrované kartě SIM a aplikaci Connect mohou zákazníci využívat uvnitř vozu internetové služby, ať se jedná o stahování aplikací, poslech internetových rozhlasových stanic nebo funkce dálkového přístupu včetně získávání informací o stavu vozidla či ovládání některých jeho funkcí na dálku.
foto: Cupra
Mezi informace o vozidle, k nimž mají uživatelé přístup i mimo svůj vůz, patří například provozní údaje, poloha zaparkovaného vozu, stav vozidla a nastavení upozornění na překročení stanovené rychlosti jízdy pomocí aplikace pro chytré telefony. U hybridní verze s možností vnějšího nabíjení mohou řidiči na dálku ovládat nabíjecí proces a ovládat klimatizaci.