Značka Dacia patřící pod Renault představila nový „showcar“ Spring, který předznamenává první elektrický model Dacia.
foto: Dacia
Jak se všeobecně tušilo, první elektromobil značky Dacia není nic jiného, než malý městský elektromobil, který se v Číně prodává jako Renault City K-ZE.
Lehká a kompaktní sériová verze Dacia Spring cílí na dojezd kolem 200 km (WLTP). Zaručuje víceúčelovost umožňující bezstarostné využití ve městě a v příměstských oblastech. Auto bude k dispozici v průběhu roku 2021.
Zvláštní péče byla věnována funkcím osvětlení. Přední světla 100% LED jsou rozdělena do dvou úrovní: vodorovná linka na horní části a 4 grafické prvky začleněné do spoileru. Čtyři zadní světla, rovněž 100% LED tvoří dvojité Y. Tyto prvky ohlašují budoucí světelnou identitu modelů Dacia.
Přední maska modelu Dacia Spring electric showcar s novou světelnou signaturou, kapotou s žebrováním a specificky zpracovanou maskou chladiče vyzařuje energii a robustnost.
V Číně se K-ZE prodává ve třech variantách v cenách v přepočtu od 7900 eur do 9140 eur (200 000 Kč až 236 000 Kč). Jde o cenu, ve které jsou započítány štědré čínské dotace.
Nejvyšší verze nabízí 33kW elektromotor (125 Nm), baterii o kapacitě 26,8 kWh a dojezd 271 km (NEDC). Ve všech případech lze využít rychlonabíjení čínského standardu GB/T a užívat si max. rychlost 105 km/h.
Rozměry vozu jsou: 3,73 m délka, 1,58 m šířka, 1,48 m výška. Rozvor činí 2,42 m. Hmotnost městského vozidla činí 921 kg a zavazadlový prostor má kapacitu 300 litrů.
Kdyby věnovali tolik pozornosti zbytku auta jako věnovali
Kdyby věnovali tolik pozornosti zbytku auta jako věnovali přední masce a světlometům, tak by to mohlo být dobré auto.
Už jsem to tady i psal, že až vstoupí Dácie na trh s
Už jsem to tady i psal, že až vstoupí Dácie na trh s levným elektromobilem, tak to bude velký problém pro konkurenci.
Cena bude okolo 350000 tis. Bude to jako dělané pro důchodce(a nejen pro ně). Proč by si měli kupovat nový menší benzíňák za 280 tis., když si může koupit za něco málo vyšší cenu tuto Dácii. Jednoduchý nenáročný elektromobil s malou spotřebou elektřiny.
Co se týče výkonu motoru a baterii, tak dojde k přepracování, aby to odpovídalo evropskému zákazníkovy. Jen karoserie a podvozek zůstane obdobný, jako ten čínský. Velikostně zhruba jak citigo, jen trochu vyšší a možná i tím pádem lepší pro posez a nastupování.Automobilky mají dva základní problémy s elektromobily:
1) Nestíhají s bateriemi- nedostatekvýrobních kapacit
2) Bláznivě přeplácávají elektromobily nadstandartní výbavou, kterou třeba ani spousta zákazníku nechce.
No, s těmi důchodci bych byl opatrný. Čímž
No, s těmi důchodci bych byl opatrný. Čímž nezpochybňuji, že pro jiné kategorie to může být ok. Pokud vezmu v úvahu svou tchýni čekatelku, byla by blázen, kdyby si to koupila. Na cestu na zahrádku a zpět, když tankuje tak 1x za dva měsíce a celou zimu stojí, ta fabia za 80k je opravdu lepší volba.
Velikost Zoe to asi nebude. Spíš jako Citygo nebo 500 či
Velikost Zoe to asi nebude. Spíš jako Citygo nebo 500 či Twingo.
Tohle autičko by mohlo udělat velký rozruch mezi
Tohle autičko by mohlo udělat velký rozruch mezi EV
https://www.youtube.com/results?search_query=Dacia++Spring
Kolik tam stojí bez dotací?
Kolik tam stojí bez dotací?
No vypadá to lákavě. Důležité bude, zda si udrží
No vypadá to lákavě. Důležité bude, zda si udrží uvedenou cenovou politiku i bez zmíněných „štědrých“ dotací. I když já měl pocit, že v Číně už letos ty dotace tak štědré nejsou.
Každopádně pokud to nepřeskočí přes 400k, tak to bude obrovská konkurenci pro CitiGo iV.
Na obrázku pěkný auto, rozhodně hezčí jak citigo, ale
Na obrázku pěkný auto, rozhodně hezčí jak citigo, ale technicky to je hrůza výkon to má oproti citigu poloviční. Citigo lze používat se zavřenýma očima jako normální auto. Jako brzda provozu si člověk připadá jen na dálnici. Tohle už bude neprovozovatelné ani na okreskách.
Jestli to bude umět to, co Sandero – tedy tři dětské
Jestli to bude umět to, co Sandero – tedy tři dětské sedačky dozadu vedle sebe a do kufru sourozenecký kočár k tomu a bude to stát do 350 tis Kč, tak to bude první prakticky použitelný rodinný městský elektromobil
a to korporace řídící EU vědí, takže cena bude
a to korporace řídící EU vědí, takže cena bude vyšší, a to ještě korporace EU řídící EU zakázaly kontrolovat hranice proti corona viru či nepracujícím migrantům, takže budoucnost má jen Tesla pro ty bohatší, ta má jediná rozumnou cenu, dokonce nižší na své super-auto parametry 🙂
no a ti ostatní pochcípají dle plánu když ne na korona virus, tak na migrantské gangy s nelegálními zbraněmi, které už operují na západě ve velkém, takže když už Teslu, tak i s barákem a garáží s ostnatými dráty, protože zbraně na obranu chce EU zakázat 🙂
Obávám se, že s těma třeba dětskýma sedačkama dozadu
Obávám se, že s těma třeba dětskýma sedačkama dozadu to neklapne, když je to čtyřmístné.
Pak další zbytečné auto…
Tiše jsem doufal, že pro EU
Pak další zbytečné auto…
Tiše jsem doufal, že pro EU bude pětimístné
Proč zbytečné?
Z kontextu Vašeho příspěvku o
Proč zbytečné?
Z kontextu Vašeho příspěvku o sedačkách usuzuji, že vy máte (nejméně) 3 děti – takže VÁS chápu (též nám 2 nestačili), ale rozhlédněte se kolem sebe – kolik procent párů má dnes více jak 2 děti?
4 místa prostě drtivé většině lidí (rodin) stačí.
Mě naopak překvapuje, kolik lidí (navzdory medializovanému
Mě naopak překvapuje, kolik lidí (navzdory medializovanému trendu) má více než dvě děti. a není to jen o počtu dětí, je to o přepravitelnosti osob. Udělat auto, co by mohlo být snadno pětimístné jako čtyřmístné je nešťastné řešení
Po praze vidím v autech většinou 1-2 osoby.
Po praze vidím v autech většinou 1-2 osoby.
Taky jezdíme do práce ve dvou, to ale neznamená že bych to
Taky jezdíme do práce ve dvou, to ale neznamená že bych to 5té místo nevyužil.
Jasně, ale to jaksi není argument – 4 a 5 místné auto
Jasně, ale to jaksi není argument – 4 a 5 místné auto mají obvykle stejné vnější rozměry i pohotovostní hmotnost – jde o doložnost.
Taky najezdím nějakých 35 procent kilometrů sám, tak pět procent ve dvou, dalších 40 procent ve třech, dalších 5 procent ve čtyřech a zbytek v pěti.. a jiné než 5 místné auto nemá smysl, protože to v pěti často znamená 4x neřidič +1 řidič
Zase tolik jich není.
Počet dětí na 1 ženu:
15% 0
Zase tolik jich není.
Počet dětí na 1 ženu:
15% 0 dětí
25% 1 dítě
44% 2 děti
9% 3 děti
7% 4 děti a více.
V průměru celkem 1,7 na jednu ženu, takže vymíráme. Potřeba je 2,07.
Výkon nic moc, ale na vesnicích jsou ještě v provozu
Výkon nic moc, ale na vesnicích jsou ještě v provozu 105/120 a favority a majitelům to taky stačí, rozhodující bude cena a záruka.
V podstatě je to velikost Citigo, delší jenom o 14 cm,
V podstatě je to velikost Citigo, delší jenom o 14 cm, rozvor stejný. A pokud si pamatuji na starší článek, tak ten Číňan ani neumí rekuperaci, takže dojezd bude se stejnou baterkou určitě nižší než u Citigo. I když, ten chcíplý motor asi moc žrát nebude, ale ani moc nepojede.
Co by na autě s maximálkou 105km/h bylo na okreskách
Co by na autě s maximálkou 105km/h bylo na okreskách nepoužitelného. Souhlasím, že v levém pruhu dálnice jich asi moc nepotkáme, ale upřímně, 100km/h není ani na té dálnici nic nevídaného.
A jestliže to má mít WLTP 200km, tak WLTP na rozdíl od NEDC je daleko blíže realitě, tudíž se to k těm 200 blížit bude, a v nejhorších podmínkách (4 lidé, náklad a venku mráz) to bude někde okolo 150km. Na tom není nic NEPOUŽITELNÉHO – to auto splňuje přepravní potřeby drtivé většiny lidí.
Velikostí je to cca. Citigo, rozvor stejný, stejný počet
Velikostí je to cca. Citigo, rozvor stejný, stejný počet míst (4), jen o trochu delší, to znamená, že bude mít větší kufr. Výkon poloviční, bude to chcíplé. Neumí rekuperaci, což jsem pochopil, že je pro EV důležité. Jako auto do města OK, stejně jako to Citigo. I když Citigo může i někal dál, klidně i občas po dálnici, když je potřeba. Ale s tímto bych se po dálnici nechtěl motat, pořád s tím jet na maximálku. Prostě je to o něco lepší než ta čínská auta homologovaná jako motorky. Pokud to bude výrazně levnější než Citigo, tak to nějakou šanci má, jinak ani náhodou.
To, že to auto splňuje přepravní potřeby drtivé většiny lidí ještě zdaleka neznamená, že si ho ti lidi koupí.
Kamion má maximálku 90 a taky jezdí. Škoda 105 měla
Kamion má maximálku 90 a taky jezdí. Škoda 105 měla výkon 45 koní (33,1 kW)/4 800 ot./min a také to bylo použitelné auto.
No… 90 je dost vohubu rychlost.
Každý kamion jede spíš
No… 90 je dost vohubu rychlost.
Každý kamion jede spíš 100 a brzdit ho třeba z kopečka… to je hromada problematických situaci…
Kamiony mají omezovač. Jezdí 90, pokud jedete za ním, tak
Kamiony mají omezovač. Jezdí 90, pokud jedete za ním, tak se může zdát, že jede rychleji, protože tachometr ukazuje trochu více než je skutečnost.
a nejlepší je, že jim policie může dát zpětně pokutu,
a nejlepší je, že jim policie může dát zpětně pokutu, zaznamenává se to, takže když už předjíždějí, tak jen toho, co jede 89 … to je pak zábava několik minut čekat na předjíždění kamiónu kamiónem 😀
No tak v tom případě mi tacháč ukazuje víc protože jsem
No tak v tom případě mi tacháč ukazuje víc protože jsem zkoušel jezdit 90 a každou chvíli mě problikávali nebo předjížděli (a ne o +1kmh).
A ano, tím 90 myslím dle svého vzorce který mi zatím funguje – +10 procent -1. Čili na tacháči 98 a stejně jedou rychleji.
+
+
Vtipné na tom je, že mají maximální povolenou rychlost 80
Vtipné na tom je, že mají maximální povolenou rychlost 80 km/h
To mají, ale skoro žádný kamion na dálnici tolik nejede
To mají, ale skoro žádný kamion na dálnici tolik nejede 🙂 Když se za něj pověsím a kouknu na tacho, mám tam 90-95, jak kdy. To znamená, že podle GPS jede tak 85-90 a někdy z kopce se to blíží i 95.
Ono znění zákona o provozu vozidel na pozemních
Ono znění zákona o provozu vozidel na pozemních komunikacích, a realita se nestřetávají v mnohem větším počtu případů. 🙂
80km/h je na dalnici, na jine komunikaci se smi az 90km/h,
80km/h je na dalnici, na jine komunikaci se smi az 90km/h, podle mistnich omezeni
Mýlíte se.
Zákon 361/2000 sbírky v aktuálním znění (a
Mýlíte se.
Zákon 361/2000 sbírky v aktuálním znění (a i v minulých zněních) v paragrafu 18 „Rychlost jízdy“ v odstavci 3 jasně říká, že vozy nad 3,5 tuny s výjimkou autobusů mohou jet maximálně rychlostí 80 km/h a o dálnici tam není ani slovo.
Vozidla kategorie N s nejvyšší přípustnou hmotností nad 3500 kg, mají na všech veřejných pozemních komunikacích v ČR maximální povolenou rychlost 80 km/h
To že to niko (nebo téměř nikdo) nedodržuje, nehlídá, a nesankcionuje je jiná věc.
Když nikam nepospíchám, tak jezdím na spotřebu. Rychlost
Když nikam nepospíchám, tak jezdím na spotřebu. Rychlost nastavím na 90 km/h podle GPS. Na tachometru mám zhruba 97. Při nižší rychlosti mě kamiony dojíždí, při vyšší naopak já dojíždím kamiony.
neynam kamionaka kterej by si lajznul na okresce vic nez 90 a
neynam kamionaka kterej by si lajznul na okresce vic nez 90 a na dalnici vic nez 80, ty pokuty a moznoist prijit o zivobiti za to fakt nestojej, zadny z nasich ridicu za poslednich 10 let neplatil pokutu ze by sel prez omezovac tahace
to ze ti chacho ukazuje 100km kdys jedes stejne rychle jako nejaky kamion, jen ukazuje ze mas v aute odometr cejchovanej nad realnou rychlost, a muze to bejt z mnoha duvodu, treba i opotrebenim pneu nebo mirne jinym rozmerem pneu na tvem aute
Cejchování +10 procent beru za normální alibismus
Cejchování +10 procent beru za normální alibismus výrobců elektronických tachometrů nebo legislativu z UK. Normální tachometr s hřídelkou má lepší „spojení“ na asfalt.
Někde můžu vyvolat v menu diagnostické údaje s pravým tachometrem ale o tom to není. Mě nevadí že mi to ukazuje víc.
Jenom dokládám že 90 na dálnici je krizová rychlost a dost nebezpečně pomalá asi jako jezdit 45 ve městě.
Dost často to pozoruji u Černého Mostu na okruhu, konec motorovky a dálnice maximálka 100.
Já jezdím citigem na dálnici normálně 130
Já jezdím citigem na dálnici normálně 130 (tachometrových 135)- tedy maximum a předjíždím ostatní, nevyrovnaní jedinci mě pak rychle předjedou…
Ne že to byl dálniční trhač, ale nemám důvod se dálnici vyhýbat, spotřeba při té rychlosti je průměrně 20kWh což taky není úplně marné.
Na Daciu Spring jsem hodně zvědavý, i když výkon motoru je podle mě velmi slabý. Jen houšť a víc ať je z čeho vybírat.
Vzhled je individuální, ale vyobrazené barvy „tenisek“ mě neoslňují.
Nechápu jak jste přišel na to, že si v CitiGo člověk
Nechápu jak jste přišel na to, že si v CitiGo člověk připadá jako brzda? Jezdil jsem ve starém eUPu a na dálnici na omezovač 131 km/h jsem 50% aut předjížděl.
Jen kvůli tomu „pitomému“ omezovači se nedali předjet auta, co jeli jen o málo míň než já. tj. třeba jen 126 km/h.
Ale rozhodně to auto není brzda, protože i ve 130 km rychlosti zrychlovalo lépe než kdejaký benzín.
Nebýt toho naprosto zbytečného omezovače, tak to auto je naprostý ideál pro naši malou pidi zemi.
ne, tady jim EU korporace nařídily, aby byla cena vždy cca
ne, tady jim EU korporace nařídily, aby byla cena vždy cca 2x vyšší než podobný fosil, tady prostě hromadně EV prodávat korporace kontrolující EU nechtějí, to by přišli se svou ropou financující US terorismusna buben, zvlášť když teď kradou ropu v Sýrii, kde uSS nezákonně podle všech mezinárodních zákonů obsadily ropná pole 🙂
Tak nám zbývá jen Tesla, která má jako jediná rozumnou cenu na své parametry 🙂
is.gd/IZcyoH
EU korporace nařídily? Tak to si nedovedu představit. Jak
EU korporace nařídily? Tak to si nedovedu představit. Jak si představujete, že to funguje? Já mám za to, že EU cíleně likviduje automobilový průmysl v EU a tím celou ekonomiku. Jinak bychom tady měli beznínové dvoulitrové atmosférické motory bez kurvítek a diesel bez filtru, produkující ovšem výrazně větší saze, které spláchne voda do kanálu. Jediné rozumné je Addblue, to bych zachoval.
EU je ovládána západními pedofilními bankstery
EU je ovládána západními pedofilními bankstery (Rockefeller, Rotschild) skrze pedofilní byznys/vydírání hloupých politiků, viz Epstein, clinton, Podesta, …
„The EU: A Powerhouse Pedophile Hierarchy“
Tohle nerozporuji, nevím o tom tolik, abych mohl diskutovat a
Tohle nerozporuji, nevím o tom tolik, abych mohl diskutovat a možné to klidně je. Nikdo na světě nevyrábí levné EV, proč? Nejsnadněší vysvětlení je, že výroba je prostě drahá.
není, korporátní fašisté to jednoduše nedovolí … na
není, korporátní fašisté to jednoduše nedovolí … na lidech jim nezáleží, nechtějí, abychom žili v blahobytu, to bychom si totiž mohli začít vládnout sami … proto je Majdan nyní i v USA, ztratili kontrolu nad prezidentem