Evropský trh s auty do zásuvky vyskočil v lednu o 121 %

Podle webu EV Sales Blog se v lednu 2020 prodalo v Evropě 74 663 nových osobních aut do zásuvky. Je to meziročně o 121 % víc.

Lednový žebříček nejprodávanějších elektromobilů v Evropě vedou překvapivě dva Francouzi – Renault Zoe (na obrázku) a Peugeot e-208.
foto: Renault

Skokový růst prodejů elektromobilů a plug-in hybridů v Evropě během ledna 2020 je o to víc překvapující, že celý trh s novými auty mezitím klesl o 7 %. Auta do zásuvky tak měla podíl 6,6 % vs. 3,6 % před rocem.

Elektromobily z celkového počtu v lednu prodaných aut do zásuvky měly 52 %. Jejich meziroční růst je 89 %, zatímco u plug-in hybridů je to úctyhodných 174 %.

Nejprodávanějším elektromobilem i autem do zásuvky celkově se v lednu 2020 v Evropě stal Renault Zoe, a to zejména díky příchodu inovovaného modelu (9782 kusů). Na druhém místě je Peugeot e-208 (3897) a na třetím překvapivě Volkswagen e-Golf (3296).

prodej elektromobilů Evropa leden 2020 tabulka

Tabulka prodeje elektromobilů v EU za leden 2020.
foto: EVSales

Metu tří tisíc prodaných kusů se podařilo prorazit ještě elektromobilu Nissan Leaf 40kWh (3177) a plug-in hybridu Mitsubishi Outlander PHEV (3149).

Pro zajímavost, americký elektromobil Tesla Model 3 se v lednu v Evropě umístil až na 14. místě s 1517 prodanými kusy. Německé velko-SUV Audi e-tron bylo osmé s 2252 kusy. Jihokorejská Kia Niro EV je na 16. místě s 1310 kusy.

EV Sales

32 Comments on “Evropský trh s auty do zásuvky vyskočil v lednu o 121 %”

        1. Kolega taky čeká na březnovou dodávku. Samozřejmě zájem
          Kolega taky čeká na březnovou dodávku. Samozřejmě zájem o auta za 1.5 mil. je konečný a nejsou miliony lidí, kteří mají připraveny peníze na účtu a touží po TM3. Navíc TMY se začíná vyrábět a řada lidí počká klidně další rok na tento model.

          1. Vzdycky jde o to, odhadnout, kolik lidí to bude chtít a za
            Vzdycky jde o to, odhadnout, kolik lidí to bude chtít a za kolik. Jaký je cenový rozdíl mezi Model S a Model 3? Model Y nijak výrazně levnější nebude, ale do dvou let by cena díky levnějsím bateriím mohla klesnot klidně o 500 000-600 000. Tím bychom se dostali co cen dražších spalovvacích SUV.

        2. Holt došlo k částečné saturaci trhu z pohledu Tesly –
          Holt došlo k částečné saturaci trhu z pohledu Tesly – fandové už mají, techničtí nadšenci, tvůrci obsahu a technologičtí evangelisté taky a ten zbytek dost často chce auto víc od automobilky než sw společnosti. a tam je to buď a nebo. Pomoci přesvědčit tyhle lidi – část může silná dotační politika, ale na druhou stranu zase část z tohoto balíku lidí dotační politika odradí
          Je však nutné si uvědomit, že zrychlení Tesly je tvrdě neslučitelné s přežitím na silnici řady pseudořidičů, takže z pohledu rozšířenosti a bezpečnosti na silnici to zase tak nevadí

    1. Jeden měsíc a navíc leden nic neznamená, ale akcie včera
      Jeden měsíc a navíc leden nic neznamená, ale akcie včera trochu vyskočily.A někde to roste:::Nejlepší dva nejprodávanější modely byly Renault ZOE a Tesla Model 3 v únoru. Po překročení prahové hodnoty 5 000 registrací v lednu měl Renault ZOE v únoru mírně pomalejší prodej s 3 076 vozy. Naopak model Tesla 3 v únoru překonává bariéru prodáním 1 025 vozidel, což je mnohonásobně více než v lednu ze 124 registrací.https://www.wheelsjoint.com/ev-sales-skyrocket-in-france-in-2020-gas-car-sales-plummet/

  1. Leden může být zrádný – výrobci si mohly prodeje nechat
    Leden může být zrádný – výrobci si mohly prodeje nechat až na leden z důvodů emisních pokut.
    Nicméně zase se budou v průběhu roku objevovat nové modely asi hlavně PHEV.
    Podíl 6,6 % by mohl v průměru hodně zredukovat pokuty za emise až skoro na nulu společně s tím, jak výrobci omezují motorizace s nejvyššími emisemi CO2.

    1. Je to stejný typ článku jako když se rozjely prvni prodeje
      Je to stejný typ článku jako když se rozjely prvni prodeje TM3. Tendencni. Jak jsem tu diskutoval nedávno…do města TM3 moc velký a těžký, na dalky slaby dojezd (nebo spíš pomalé nabíjení). Nicméně že je před ní i i3?? To bude možná nějaký problem v dodávkách nových aut…

      1. Motáš 2 nesmyslný protiklady dohromady, malý auto do
        Motáš 2 nesmyslný protiklady dohromady, malý auto do města a auto na dálky. M3 je auto velikosti Oktávky a ta je do města úplně ideální. Žádnou úžasnou výhodu jsem třeba u Toyoty Yaris ve městě nepozoroval. Naopak má menší užitnej prostor a jízda s ní je víc jankovitá. Vo horší bezpečnosti ani nemluvě. A rozhodně jsem si nevšiml, že by si někdo z majitelů M3 stěžoval že se s ní nedaj jezdit delší trasy.

        1. To víš, Česko není pupek světa. Mrkni na prodeje aut v
          To víš, Česko není pupek světa. Mrkni na prodeje aut v Evropě, evidentně s tebou Evropani nesouhlasí. A není to tím, že by neměli 2000EUR na tu Octaviu, což je „samozřejmě nejlepší auto do města na dálky i do terénu“

    2. Nezda se mi ze by to bylo jen tema nepravidelnejma dodavkama
      Nezda se mi ze by to bylo jen tema nepravidelnejma dodavkama lodi. TM3 prodeje dlouhodobe klesaji a S, X docela prusvih. Uprimne kdybych si mel vybrat, docela bych uvazoval nad E-tronem. Pokud AUDI zlepsi ucinnost, bude to mit Tesla jeste tezsi. Vetsine lidi jsou u p…..e bestialni zrychleni za 3 vteriny ale spis jim jse o to aby se jim neodlupoval lak a podobne Tesli radosti.
      A jiste taky ma vliv Model Y.

      1. bláboly, Modelu 3 se Audi nemůže ani z bla rovnat, nemá
        bláboly, Modelu 3 se Audi nemůže ani z bla rovnat, nemá nabíječky, je dražší, menší dojezd, slabší, nemá tak pokročilého autopilota, prostě jen pro blbečky, kteří Audi brzy přestanou kupovat z počátečního zájmu zaměstnanců VW 😉 … …..to tvoje PR zní jak placený nesmysly VW pro lidi…. Prodeje Tesly neustále STOUPAJÍ! Dokonce překračují odhady Wall Streetu, proto je to nyní automobilka č. 2 na světě, tedy krom hloupých či placených lidí bez peněz 🙂

        takže přestaň blábolit, když Tesla naopak přesahuje očekávání a MY už nyní je ten nejdůležitější model Tesly v historii…. Tesla jako jediná automobilka světa má zajištěné vysoké marže, ostatní budou klesat, také klesají, ňoumo 🙂

          1. to auto má reálnou cca poloviční cenu, tak se nedivím
            i

            to auto má reálnou cca poloviční cenu, tak se nedivím

            i když střední a východní Evropa asi nebude jejich cíl 🙂

            oni cílí jen na nevědomé fanoušky německého luxusu, ale už i Němci otevírají oči, proto všechny automobilky krom Tesly klesají, brzy i v Německu budou všichni výrobci fosilů (Kukovi fašisti) brečet 🙂

        1. Na to jak je to auto drahy, na to jakej ma malej dojezd se
          Na to jak je to auto drahy, na to jakej ma malej dojezd se prodava naramne dobre. A napriklad nabijeni ma super rychly (v podstate lepsi nez Tesla) a je nejmin hlucny (TM3 je bohuzel hlucna dost). Vono neni vsechno jen o nedodelanym „Autopilotovi“ ale taky o tom kde a jak rychle si auto muzete dat servisovat atd. atd. A zatimco ja blabolim, prodeje S a X jdou do kytek.

Napsat komentář